Forfatter Emne: Diesel vs. benzin - defekt topstykker 1,6 TD (JX'er)  (Læst 1816 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline martin.groendal

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
    • Vis profil
    • Grøndals, det bedste fiskekonserves - bæredygtig fangst, ingen bifangst eller overfiskeri og drønhamrende delikat!
  • T3 model: Jx 89 Westfalia multivan
  • By: 2200
Diesel vs. benzin - defekt topstykker 1,6 TD (JX'er)
« Dato: 05. Januar 2019 kl: 23:29:22 »
Gode råd søges :o

Jeg har en t3 89' med 1,6 td (jx) hvor topstykket er gået. Og grundet både høj grønafgift samt stramninger (kommende) og alm. miljøhensyn har min kone og jeg talt om at udskifte den gamle jx'er med en benzinmotor. Men jeg er i tvivl om hvorvidt det er en god ide og om hvilken benzinmotor vi bør vælge?

Er du skarp på området vil jeg sætte stor pris på dine råd!

Nb. Er specielt interesseret i at vide mere om:
- hvilken benzinmoter passer i.
- hvad er en fair pris.
- hvor skal jeg lede efter motor.

På forhånd tak!

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
Sv: Diesel vs. benzin - defekt topstykker 1,6 TD (JX'er)
« Svar #1 Dato: 06. Januar 2019 kl: 14:19:48 »
Hej Martin, jeg lytter lige med her, for jeg har samme tanker omkring udskiftning til benz.
MVH Rasmus
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: Diesel vs. benzin - defekt topstykker 1,6 TD (JX'er)
« Svar #2 Dato: 09. Januar 2019 kl: 20:13:40 »
mon ikke der er masser af tråde herinde, hvis der søges lidt.

Når vi taler benzin, er der jo WBX som originalt lå i, ellers er der række4 motorer på diesel koblingsklokke. Motorblokken fra diesel i T3 er "magen" til benzin motoren der ligger i golf 2 og 3, passat osv. Sogar de først 1,8T passer også. Stumper fra diesel kan bruges på ombygningen. motorbøjler, sugesnabel til oliepumpe, bundkar osv.
Skal du blot køre stille og roligt er den nemmeste en 90HK monopoint fra en golf 3.
Fair pris, kik på ebay.de, det koster næsten ingenting. motorkoder du søger kan være 2E, PF,  AGG, ADY.
Du skal sikre dig at synsmanden bliver "tilfreds" og Skat ligeså (altså 20% reglen med HK)