Forfatter Emne: Fra D til TD???  (Læst 662 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mølle

  • Gæst
Fra D til TD???
« Dato: 04. Oktober 2006 kl: 19:31:30 »
kan man uden de store sværdslag ombygge en 1,6D, som er i fin stand med stumperne fra en 1,6TD, som lider??? Altså er indmaden den samme, eller er der forsk. stempler/kompressionsforhold el. andet, som spænder ben for manøvren???

Djursland

  • Gæst
Fra D til TD???
« Svar #1 Dato: 04. Oktober 2006 kl: 19:52:22 »
hej hej med dig

det der er forskel på en TD og D er i store træk at der er olie spjøt under stemplerne på en TD til køling det er der ikke på en D

og så er der jo turbo på som siger sig selv

om du kan bygge den om til TD

ja det kan du godt men der skrever som det minmum at du har oliekøler og intercooler på og en 80 gr vandtermostat i...

men om hvor længe det holder... ja det vil tiden vise men jeg tuer godt gøre det hvis der er de nævnte ting på

Mvh Flemming  :lol:

Mølle

  • Gæst
Fra D til TD???
« Svar #2 Dato: 04. Oktober 2006 kl: 19:59:03 »
hej Flemming.


tak for svaret...

Termostat og oliekøler... Det skulle være nemt at fixe, men hvordan pokker skal jeg få mokket en intercooler på. Den skal der vel findes plads til i motorrummet hvilket så kræver elblæser??? -eller hva????

Djursland

  • Gæst
Fra D til TD???
« Svar #3 Dato: 04. Oktober 2006 kl: 20:10:55 »
hej mølle

nej du kan sætte den ude skærmet der har været nogle indlæg her  før om det,,,

prøv at søg lidt på det... jeg ved der er et foto af  den måde jarl har sat sin på...

Mvh Flemming  :lol:

Mølle

  • Gæst
Fra D til TD???
« Svar #4 Dato: 04. Oktober 2006 kl: 20:17:45 »
jamen, det vil jeg så gøre.

for øvrigt håber jeg, at jeg snart får taget nogle fotos af min nyerhvervelse. DOKA Syncro 1,6TD årg. 88. Træt - meget træt.