0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hej alle.Jeg har skiftet til friske dyser med 155 bar åbningstryk og sat friske gløderør i Røde Mor's JX'er med 220.000 km på bagen.Når motoren har kørt i et minuts tid, kører den som en ny motor i fin balance, næsten uden røgudvikling - og med et bemærkelsværdigt bedre brændstofforbrug ift inden dyseskift... Uden at have målt, fornemmer jeg at forbruget er reduceret med mere end 10% på det rutinemæssige kørselsmønster...Nåmnn, min udfordring er, at når den har stået natten over (i mere end 6 timer), skal der 2 eller 3 startforsøg til, før den springer igang (og mine startforsøg er maks 4 slag/takter). Jeg mistænker lidt en utæthed i brændstofsystemet, da det virker som om, at der ikke er diesel fremme ved arnestedet med det samme. Den er ikke utæt - men måske falder safterne tilbage i tanken...??Når den så starter er der en enkelt potent røgsky, der forsvinder efter noge sekunder..Hmmm - er det bare en slidt motor eller har nogen oplevet noget tilsvarende...??