Forfatter Emne: Killer-Caraten, måske et projekt.  (Læst 9370 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Killer-Caraten, måske et projekt.
« Dato: 10. Juni 2012 kl: 21:47:47 »
En lille update.... 1-8-2012 er en sjællænder som elsker at rode med mekanik blevet ejer af bilen.
Vi hører sikkert mere om den...  :wink:  ...

Lige en præsentation af et muligt projekt, rust og motorkyndige er velkomne til at give et bud på en eventuel reperation.

Killer-Caraten, som min nyeste erhvervelse er blevet døbt, er en veludstyret Carat fra ´89 med MV motor og automatgear.

Hvad der skal ske med den, er stadig uvist, enten skal den være donor til min nuværende Carat og give en bunke reservedele
til gavn for andre T3-kørere og indbringe noget kapital til indkøb af nye dele.
Alternativ 1, er en istandsættelse som efter en gennemgang af bilen, faktisk ikke er særlig omfattende.
Det begrænser sig til rustarbejde i pladesamlingerne, det meste er dog kun overfladisk, samt  begge indstigningstrin, begge bagerste hjørner,
og så regner jeg også med venstre panel som plejer at være angrebet inde bag ssideskørtet.
Der er også rust i bunden af højre dør og bunden af bagklappen. Bagkofangeren skal også skiftes.
Rustrep. mm. begrænser sig til nederste halvdel af bilen, og dermed "kun" en halvlakering ved istandsættelse.
Derudover skal motoren laves, og en anden udstødning monteres.
Motoren har været kørt tør for vand på grund af en defekt gummitætning ved topstykket.
Et stort oliespild fra motoren har vist sig at stamme fra et tæret topdæksel.
Som udgangspunkt regner jeg dog med en anden motor. EDIT : ikke længere, den lyder godt og ryger ikke, men skal have nye pakninger  :D


Alternativ 2, er et videresalg, enten fuldt udstyret eller uden nogle af delikatesserne.

Kabinens stand er generelt pæn, men med slitage på sæder og tæpper og små huller på nogle sæder, efter brug i børnefamilie.
Himmel og gardiner og aircon-beklædninger er rigtig pæne !

Udstyrslisten er rimelig ok....  :wink:

Udover standard Carat udstyr som f.eks. servostyring (med nye slanger), tonede ruder, skydesideruder,
alufælge, tågelygter, 6 fede enkeltsæder, el-spejle med varme, skørtesæt, ekstra polstring og lyddæmpning, er der også :

Automatgear - fartpilot - ABS-bremser - Aircondition - sænkningssæt - fjernbetjemt centrallås - tyverialarm - anhængertræk -
2 x drejesokler på forsæderne - 2 x sædevarme i forsæder- el-ruder - chrome-sidebars - Lokari galv. inderskærme - lygtespulere -
hvide blink - indvendig højdejustering af forlygter - kørelys...  :shock:  ... hold da kæft for en liste....
og som rosinen i pølseenden er der et fjern- og ratbetjent Blaupunktanlæg med 6 højttalere.

Her lidt billeder af rusten på bilen.

[size=18]edit 21-6-2012, beskrivelse, stand og udstyr opdateret[/size].
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Killer-Caraten, måske et projekt.
« Svar #1 Dato: 10. Juni 2012 kl: 22:00:30 »
Tillykke med vognen, vist en ganske pæn handel.
En af dem man ikke kan gøre hver dag!

Online POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Killer-Caraten, måske et projekt.
« Svar #2 Dato: 10. Juni 2012 kl: 22:00:44 »
Det er da ikke så slemt ! Sæt igang , det kan blive en fin original bil , til afløsning for de andre " Brianbiler " du har  :lol: , så får du også lært hvordan en rigtig motor sidder sammen  :D
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Killer-Caraten, måske et projekt.
« Svar #3 Dato: 10. Juni 2012 kl: 22:11:50 »
Hvis den skal skrottes så skrottet vi sku også lle 955
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline svane

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 289
    • Vis profil
Killer-Caraten, måske et projekt.
« Svar #4 Dato: 10. Juni 2012 kl: 22:16:17 »
Åhh hvis du syntes det der er slemt så det godt du ikke står med mit projekt  :shock:  :shock:  :shock:
M.v.H.

Christian Svane
29780009

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Killer-Caraten, måske et projekt.
« Svar #5 Dato: 10. Juni 2012 kl: 22:41:52 »
Tony, du må fa'me ikke skrotte den...
Så hellere, som tidligere nævnt, at du siger til - så må jeg ud og hente en hel bil hos dig!
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Killer-Caraten, måske et projekt.
« Svar #6 Dato: 10. Juni 2012 kl: 22:43:04 »
Carat i den rigtige farve, boxer, automatgear, ABS og så lige tagklima for at toppe den....

Jeg er med polle her, den skal holdes helt original, og brian-gear som store subwoofere må lade livet og erstattes af en fin blaupunkt/becker enhed til musikkasetter.

Ophugning - det ville være hårdt og traumatisk at skulle høre om
Mvh. Casper

Offline Mike-K

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 44
    • Vis profil
Killer-Caraten, måske et projekt.
« Svar #7 Dato: 10. Juni 2012 kl: 22:44:55 »
De der el-ruder? Er det originalt ekstra udstyr eller eftermonteret PRC gejl? (Peoples Republic of China).

Online POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Killer-Caraten, måske et projekt.
« Svar #8 Dato: 10. Juni 2012 kl: 22:47:01 »
Ja og de basseøre den kan indbringe i stumper , er intet imod hvad en original Carat i super stand med det udstyr i er værd , der er vi omkring 80tu og opefter hvis den er rustfri .
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Killer-Caraten, måske et projekt.
« Svar #9 Dato: 11. Juni 2012 kl: 01:12:44 »
Citat fra: "Mike-K"
De der el-ruder? Er det originalt ekstra udstyr eller eftermonteret PRC gejl? (Peoples Republic of China).


Jeg vil tro det er originalt udstyr da der ikke er huller til oprullere i dørbeklædningerne.

Efter adskillige henvendelser om køb / bytte / reparation, ligger det dog allerede fast at bilen ikke ender som donor.......

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Killer-Caraten, måske et projekt.
« Svar #10 Dato: 21. Juni 2012 kl: 22:12:03 »
Nu kunne jeg ikke vente længere, så en nød-lapning af gummitætning ved topstykket blev lavet, nyt olie og oliefilter på motoren,
nyt topdæksel monteret og vandslangen ned i ekspantionsbeholderen, og så gang i motoren....

Lidt imod mine forventninger, lyder den rigtig godt  :shock:  den ryger ikke og den går jævnt.
Vandet pisser ud ved et rør og ved en sort dims bag luftfilteret, men det var ventet.
Min nødlapning af gummitætningen på topstykket er helt tæt og udstødningen er næsten blevet tæt, ved hjælp af en konservesdåse.  :wink:

Der er dog ingen tvivl om at den skal have nye toppakninger og hvad der nu følger med den opgave.
Skulle der være en frisk sjæl der har lyst til at skifte pakninger i begge sider, imens motoren sidder i bilen, hører jeg da gerne fra vedkommende... :lol:

Samlet set nedsætter det dog udgifterne til en evt istandsættelse, som af flere der har set bilen, er anslået til at ville koste 18-20.000,- incl lidt lakering,
så det er absolut ikke fristende at skille den ad længere.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Online POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Killer-Caraten, måske et projekt.
« Svar #11 Dato: 21. Juni 2012 kl: 23:59:45 »
Hinze siger : motor ud - pakninger i - motor i igen  :lol:
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Online POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Killer-Caraten, måske et projekt.
« Svar #12 Dato: 22. Juni 2012 kl: 00:01:54 »
Ah undskyld ! Hinze siger hele tiden motor ud og ind  :lol:  :lol:
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Killer-Caraten, måske et projekt.
« Svar #13 Dato: 22. Juni 2012 kl: 00:29:03 »
Motor ud. Dieselpower i !!

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Killer-Caraten, måske et projekt.
« Svar #14 Dato: 22. Juni 2012 kl: 00:43:33 »
Spænnende projekt Tony, men må vi ikke se nogle billeder af resten af bilen? både indvendig og udvendigt? :)
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)