Forfatter Emne: ingen varme i varmeapparat  (Læst 4086 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jantancred

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 175
    • Vis profil
ingen varme i varmeapparat
« Dato: 07. Juli 2012 kl: 11:07:17 »
Jeg har måtte skifte pakning på forreste kølestuds på topstykket og i den forbindelse måtte udlufte køleanlægget igen, men denne gang kommer der ikke varme i varme apparatet, er der nogen der har stødt på det problem før og kan hjælpe ??
Den smed vandet ud af den defekte studs og blev MEGET varm, og en tur med hyppige stop til køling og vand påfyldning begyndte, da jeg havde fyldt vand på efter rep. kørte jeg en tur og igen blev den meget varm, og denne gang sprang den midderste kølerslange af,"jeg ahvde ikke monteret den " jeg er usikker på om den var fejlmonteret fra starten, da spændbåndet var tilbage men sad nede om studsen og lidt stramt, så hvordan finder jeg ud af om det er kompresion fra motoren der går ud i køleanlægget ???

   :?:
Blå Bertha.
VW transporter 1,6 td.

tlf. 22 48 34 82

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
ingen varme i varmeapparat
« Svar #1 Dato: 07. Juli 2012 kl: 12:08:06 »
Hvis du kører i en diesel, så kunne det måske være godt at søge lidt på "revne topstykke" eller "sprunget toppakning".
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jantancred

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 175
    • Vis profil
ingen varme i varmeapparat
« Svar #2 Dato: 07. Juli 2012 kl: 13:33:31 »
jeg får en del bobler, men det er meget varierende hvor mange, og vandstanden synker, jeg har været rundt på ryggen og ikke fundet nogen utætheder. det sagde mig at den har tømt varme apparatet, så jeg efter fyldte og kørte på speederen op og ned i omdrejninger og til sidst stoppede det så med at falde i vandstand, MEN det bobler en lille smule stadig når jeg gir det gas ca 2000 omdr, et revnet top stykke ?? der er kommet varme i varme apparatet..
Blå Bertha.
VW transporter 1,6 td.

tlf. 22 48 34 82

Offline jantancred

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 175
    • Vis profil
ingen varme i varmeapparat
« Svar #3 Dato: 08. Juli 2012 kl: 19:04:55 »
Jeg fandt fejlen  jeg fjernede topdækslet og kontrolerede topboltene, og her fandt jeg så årsagen til al balladen, bagerste topbolt h side var knækket, og sjovt var det også der den var utæt, bolten var knækket 5 cm nede, og var ikke sådan lige til at få op, den har været knækket da jeg købte motoren for 2 mdr siden, brand ærgeligt , men det må blive på mekanikerens regning, ellers blir der ballade.
  :x
Blå Bertha.
VW transporter 1,6 td.

tlf. 22 48 34 82