Forfatter Emne: spørgsmål, hjælp mm.....  (Læst 5686 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
spørgsmål, hjælp mm.....
« Dato: 26. Juni 2010 kl: 16:11:19 »
Jeg står nu og stort set har købt min første T3er. Jeg har altid lavet luftkølet busser og bobbeler. Men dette er en diesel og dette har jeg minus forstand på. Her er så der hvor jeg ville høre om der er nogen her på siden og helst omkring KBH som evt ville kunne hjælpe hvis det skulle knibe  :cry: ?????? Dette er en bøn fra en nybegynder.

VWenlig hilsen Peter

Når ja. Er der en som kan oplyse mig hvad "strafafgiften" på diesel er, når man ikke har partikkelfilter på?
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline kommandøren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
spørgsmål, hjælp mm.....
« Svar #1 Dato: 26. Juni 2010 kl: 16:30:58 »
Hej er selv ny ejer af en t3 diesel.... jeg har ladet mig fortælle at der skal ligges 1000 kr. oven i vægtafgiften når der ikke er partikelfilter på.
mvh sebastian

Offline woodhat

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 342
    • Vis profil
  • T3 model: T3 panelvan 1989
  • By: 8585 Bønnerup Strand
spørgsmål, hjælp mm.....
« Svar #2 Dato: 26. Juni 2010 kl: 16:46:20 »
Du får ALDRIG problemer med en diesel T3  Afgiften er sikkert rigtig.
woodhat
8585  glesborg

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
spørgsmål, hjælp mm.....
« Svar #3 Dato: 26. Juni 2010 kl: 17:46:17 »
hvis du har et afslappet forhold til at skifte turboer og topstykker og renovere motorer så en diesel helt sikkert et godt valg :0) man kan jo håbe på det er en sauger UDEN turbo:0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
spørgsmål, hjælp mm.....
« Svar #4 Dato: 26. Juni 2010 kl: 18:46:28 »
Citat fra: "peterwings"
Jeg står nu og stort set har købt min første T3er. Jeg har altid lavet luftkølet busser og bobbeler. Men dette er en diesel og dette har jeg minus forstand på. Her er så der hvor jeg ville høre om der er nogen her på siden og helst omkring KBH som evt ville kunne hjælpe hvis det skulle knibe  :cry: ?????? Dette er en bøn fra en nybegynder.

VWenlig hilsen Peter

Når ja. Er der en som kan oplyse mig hvad "strafafgiften" på diesel er, når man ikke har partikkelfilter på?


Tillykke med vognen, der skal da bare en type4 i  :wink: ("synd" den lige er solgt)

Hinze

Solow

  • Gæst
spørgsmål, hjælp mm.....
« Svar #5 Dato: 26. Juni 2010 kl: 22:02:36 »
Vi kunne også vente og se om du rent faktisk køber bilen og så tager den derfra...

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
spørgsmål, hjælp mm.....
« Svar #6 Dato: 26. Juni 2010 kl: 22:21:46 »
Jeg skal hente den på tirsdag. Så jeg har købt den :wink: ..... Så skal vi ikke bare tage den nu. Når ja. den er med turbo..
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Solow

  • Gæst
spørgsmål, hjælp mm.....
« Svar #7 Dato: 26. Juni 2010 kl: 22:43:42 »
Jo lad os det..

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
spørgsmål, hjælp mm.....
« Svar #8 Dato: 26. Juni 2010 kl: 22:56:04 »
Okay....... Jeg har købt det LLE som var til salg herinde. Den er super sund, men der er nogle ting som skal laves.
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
spørgsmål, hjælp mm.....
« Svar #9 Dato: 26. Juni 2010 kl: 23:01:55 »
Wauw - tillykke med den - en ganske særlig fin model
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
spørgsmål, hjælp mm.....
« Svar #10 Dato: 27. Juni 2010 kl: 10:06:22 »
Jeg har lige et par diesel spørgsmål, som jeg håber at der er en eller flere venlige T3 sjæle som kan og vil hjælpe med. Min bus er født og køre jo med en 1,6 td motor. Motoren bruger jo olie, og ikke kun det fra tanken... Kan man lægge en 1,9 td i og hvad vil det have at sige på brændsstof økmomien, accelrationen, krafter mm. Og hvis ja hvilken bil skal den komme fra? Er jo helt ny og total blank i diesel endnu, så jeg håber at i bære over med mig....
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
spørgsmål, hjælp mm.....
« Svar #11 Dato: 27. Juni 2010 kl: 10:10:32 »
1.9TD hedder AAZ, prøv at søge på det...
Vi er efterhånden en lille håndfuld der kører AAZ lige pt...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
spørgsmål, hjælp mm.....
« Svar #12 Dato: 27. Juni 2010 kl: 12:02:02 »
1,9 TD er en temmelig kraftig motor, som særligt imponerer med momentet. Derfor kan du forvente en kvikkere bil med den, men næppe en hurtigere, for der sætter gearingen grænsen. Dens driftsikkerhed i en T3 minder nok meget godt om 1,6 TD. Brændstoføkonomien er måske en hårsbredde dårligere - omkring 10 km/l. Den store hurdle med alle de turboladede kammermotorer er varmen. Sørg endelig for oliekøler og fornuftig kørsel. Måske kunne du overveje at finde en TDI - eventuelt med mekanisk pumpe, så du slipper for al elektronikken. De har ikke samme varmeproblemer og udnytter brændstoffet bedre - til gengæld er de så mere "traktoragtige" i deres momentforløb og hele karakteristik. Det kræver ganske meget know-how at lægge en TDI i en T3, men er bestemt ikke umuligt.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
spørgsmål, hjælp mm.....
« Svar #13 Dato: 27. Juni 2010 kl: 18:12:03 »
Jeg ved godt at gearingen sætter begrænsningen. Det har jo noget at gøre med de omdrejninger som motoren kan tage... Jeg også på at en 1,9 td ikke er så anstrengt som en 1,6 td, og derved måske kørte lidt længere pr liter..... Jeg overvejer meget at lægge en TDI i på et tidspunkt, men ved endnu ikke hvornår det bliver..
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
spørgsmål, hjælp mm.....
« Svar #14 Dato: 27. Juni 2010 kl: 22:06:05 »
Er der nogen der kan fortælle mig hvad man skal regne med at give for en sund AAZ og hvilke biler den sidder i for mig eller hjælpe mig på et tidspunkt når det bliver aktuelt? Og er der en der kan lægge i? Jeg har desværre ikke noget sted at stå mere  :(
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970