Forfatter Emne: Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.  (Læst 6993 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Dato: 26. November 2012 kl: 13:07:29 »
[attachment=13028]Bus.JPG[/attachment]

Specifikationer:
1989 VW T3 Coach
Marineblå
115.000km
2,1 WBX benzinmotor type MV
Ny Rustfri stålkat, bilen godkendt til det højeste miljømærke, og må med den grønne plakette køre i samtlige tyske byer.
Automatgear, der skifter blødere end smørblødt
15" letmetalfælge.
Højtryksdyser til rengøring af forlygter med sprinklervæske.
Bagrudevisker.
Synsfrit 2000kg træk monteret
30mm lavere affjedring fra fabrikken, for lavere aerodynamik og bedre køreegenskaber.
Hydraulisk servostyring.
"Kommandørtag", meget stort soltag hvor halvdelen af bussens tag kan skydes til side.
Original støjdæmpning i gulv og instrumentbræt.
Indretning "coach", luxusbus med 7 sæder brede armlæn til alle sæder og trepunktseler til de 5 sæder. Bagerste ryglæn kan lægges ned ved transport af størrer genstande. Sæder er i slidstækt lysegråt stofmateriale.
Belyst make-up spejl højre foreste sæde.
Sædevarme i førersiden.
Dobbelte batterier, et til startbatteri og en andet til forbrug.
6 KW Benzinfyr med både manuel aktivering og 24timers ur.


Renovering/servicering:

Kølesystem:
Gennemskyllet, affedtet, afsyret og monteret op med nye håndbukkede kølerør i rustfritstål overalt på motoren.

Smøresystem:
Motor afrenset indvendigt for aflejringer af nedbrudt smøreolie, påfyldt 10W60, filtre skiftet. Procedure gentaget efter 1000km.
Gearkassen gennemskyllet med syntetisk automatgearolie og filtre skiftet. Procedure gentaget efter 1000km.

Tændingssystem:
tændspole udmålt, rotor/dæksel kontrolleret, nye kabler og nye tændrør

Brændstofsystem:
Tank skiftet, samt slanger før og på motor. Insprøjtningsdyser kontrolleret og monteret med nye pakringe og beslag. Gasspjæld renset og luftmassemåler udmålt.

Udstødningssystem:
Komplet skiftet til OE kvalitet fra topstykker til slutrør

Affjedring/dæmpning:
Dæmpere demonteret og afprøvet for funktion og genmonteret / Fjedre visuelt inspiceret brud.

Bremsesystem:
Nye kalibre, skiver, tromler, bakker og hjulcylindre samt bremserør. Hjullejer for og bag kontrolleret ved udskiftning af bremsedelene.

Hjul:
Borbet-A 15" fælge monteret op med nye Goodyear Excellence 205/55R15 dæk

Diverse:
Godkendt til det grønne tyske miljø mærke.
Undervognsbehandlet med transparant "Fluid Film"
Servostyring er opgraderet med hydraulikslanger istedet for de originale rør, der er udsat for tæring.
startbatteri skiftet til nyt.
Bussen har kørt få tusind kilometer siden renoveringen / serviceringen.

Jeg er åben for bud men forestiller mig selv en pris i omegnen af 50.000kr.

Kontakt mig på mail, pm eller telefon 4580-5591.

For en video med bussen se her:

http://www.youtube.com/watch?v=rpzfhHtob1Q
Mvh. Casper

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Svar #1 Dato: 26. November 2012 kl: 14:18:10 »
Hej casper, seriøst en flot bil du har der. Ville du være frisk på at lade en volvo v40 indgå i en handel plus penge din vej?

Hilsen

Thomas

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Svar #2 Dato: 26. November 2012 kl: 14:27:53 »
Jeg går umiddelbart efter ren handel. Men ingen regler uden undtagelse, så jeg kan måske blive fristet til en delvis byttehandel med noget "spændende" (hvad det så er?) Men jeg springer over på en v40.
Mvh. Casper

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Svar #3 Dato: 26. November 2012 kl: 17:01:19 »
Hvormeget kører den på literen - jeg tænker på automatgear og den "store" benziner. Har selv en camper som jeg tænker på at udskifte til en som din, dog helst med hævetag. Hvor bor du i landet?

Hilsen

Thomas

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Svar #4 Dato: 26. November 2012 kl: 20:29:09 »
Jeg synes selv den går langt, når jeg har målt den er den gået 8,5 km/l min aaz og jx diesel før med manuelt gear har gået ca. 10 km/l og køreglæden er en helt anden med en 2,1 boxer end en presset dieselmaskine.

Jeg bor i Gentofte, bor du på Amager?

Nu du nævner camper tag så fik jeg selv en gal ide engang, det store hul hvor soltaget skydes tilbage er der hvor der saves hul hvis der monteres et højt eller halvhøjt tag. man kunne have en camper tag monteret midlertidigt på vognen på en eller anden måde når det skulle bruges så kunne man bare skyde soltaget tilbage når man skulle derop, og når man var hjemme og ikke skulle campere så kunne man stille taget af og bare køre med det store soltag ud til det fri som normalt.
Gal ide men det kunne være fedt ;-)
Mvh. Casper

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Svar #5 Dato: 24. April 2013 kl: 22:31:05 »
Jeg synes det var på tide med en update, der er blevet arbejdet lidt på bussen i Marts måned,  tiden til at skrive indlæg har ikke helt været der, men nu skal det være ;-)

En kort indledende historie er på sin plads.

Jeg opdagede en dag at der var nogle små dryp under motoren en morgen. Jeg fulgte sagens et par dag, og der var et par små drypmærker på fliserne hver morgen. Jeg kunne ikke fastslå at kølevandsstanden faldt men en afbrændingstest af drypmærkerne viste at det var kølervæske der var dryppet på fliserne ?

Jeg kørte bussen over graven den kommende weekend og besigtigede sagen nedefra. På samme måde som man rutinemæssigt tænker flækket top når man ser bobler i ekspantionstanken på en 1,6TD, så tænkte jeg vandkappepakninger da jeg kom under og så to dråber hænge på vandkappepakningen. Jeg har læst om de problemer på wbx motorene og sprang direkte på den diagnose uden at få undersøgt det nærmere.

Uden at spilde mere tid fik jeg booket plads på værkstedet og fik taget motoren ud. Så blev den kørt på motorværkstedet for at blive strippet helt ned så den kunne blive monteret op med nye topstykker og nye pakninger.

Da den endelig var strippet helt ned viste det sig at thermostathuset havde en revne på bagsiden der boltes op mod venstre topstykke. Fra revnen er der lækket en minimal mængde kølervæske, der så er løbet rundt om undersiden af topstykket for at stoppe ved vandkappepakningen og dryppe derfra. Faktisk var alle pakninger på motoren hele og tætte, ganske som man forventer når nu motoren kun har kørt 115.000km

Nu lå motoren jo klar i motorværkstedet så jeg demonterede topstykkerne, inspicerede foringerne og skiftede all de pakninger jeg kom i nærheden af naturligvis også oringene i top og bund af foringerne. Motoren fik to nye renoverede topstykker, og blev monteret komplet op til og med komplet udstødning inden den blev lagt i bussen igen.

Det blev vist en længere historie :-)

Facit, reparationen var ikke nødvendig, men det er nu skønt at have lavet det, det giver ro i maven - gummipakningerne var ikke utætte, men de var hårde og var intet match til helt friske bløde pakninger. Nu er der ro de næste mange år. Her kommer lidt billeder jeg har taget undervejs.
Mvh. Casper

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Svar #6 Dato: 24. April 2013 kl: 22:34:04 »
-
Mvh. Casper

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Svar #7 Dato: 24. April 2013 kl: 22:43:19 »
-
Mvh. Casper

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Svar #8 Dato: 24. April 2013 kl: 22:47:05 »
-h
Mvh. Casper

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Svar #9 Dato: 23. Maj 2013 kl: 21:01:16 »
Solgt
Mvh. Casper

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Svar #10 Dato: 23. Maj 2013 kl: 21:15:00 »
Tillykke til dig.

Og - hvem er den heldige køber som har fået en uhyggelig velholdt fin bil?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Svar #11 Dato: 23. Maj 2013 kl: 21:55:53 »
Tak,

Køber er en herre fra Skive. Han har tidligere haft en del T3´ere før. Han er ny på forummet og skrev til mig igår, jeg snakkede med ham igår og han tog toget over idag.
Mvh. Casper