Forfatter Emne: JX Dieselpumpe demontering/timing  (Læst 1300 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
JX Dieselpumpe demontering/timing
« Dato: 30. Oktober 2012 kl: 23:06:45 »
Hej.

Jeg skal skifte en pakning v. koldstartsfunktione på en JX pumpe monteret på en AAZ motor. Samtidig skal jeg skifte tandremmen og strammehjul. Da pladsen "bag" på dieselpumpen er så begrænset er jeg nødt til at tage den ud for at komme til.

Mit spørgsmål er om det er muligt at få dieselpumpen ud uden at ændre timingen? Altså om hele brakketten m. pumpe kan tages ud?


Hvis ikke skal det hele times "efter bogen"... Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på ved JX pumpe på AAZ motor? Og hvad skal timingen sættes til? Har læst 0,90 til 1,00 - er det rigtigt?


Er HELT grøn på dieselmotorer, så al hjælp er kærkommen.


Mattias

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
JX Dieselpumpe demontering/timing
« Svar #1 Dato: 31. Oktober 2012 kl: 20:18:42 »
Du kan ikke få pumpe ud sammen med pumpebeslaget/konsollen.

Du skal have pumpen ud alene, skifte pakningerne, genmontere den, og time den igen.

Hvis det er en standard jx pumpe, ville jeg time den som en jx motor som udgangspunkt.
Mvh. Casper

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
JX Dieselpumpe demontering/timing
« Svar #2 Dato: 31. Oktober 2012 kl: 23:39:07 »
Hej Casper.

Mange tak for dit svar.

Jeg har taget tandrem og pumpehjul af, men hvordan er det når jeg skal have dieselrør til dyserne af? Er der tryk i dem, eller er det bare at løsne?

acidstorm

  • Gæst
JX Dieselpumpe demontering/timing
« Svar #3 Dato: 31. Oktober 2012 kl: 23:53:20 »
dem løsner du bare , og kan man ikke bare justere pumpen med motoren startet

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
JX Dieselpumpe demontering/timing
« Svar #4 Dato: 01. November 2012 kl: 10:04:36 »
Der vil være lidt tryk i dem, men når motoren ikke kører så ryger det med det samme du løsner en omløber. Så bare klø på og husk at lukke rør, dyser og på pumpen forsvarligt så der ikke kommer skidt ind mens det er adskilt.
Mvh. Casper