Forfatter Emne: epidemi (start)  (Læst 1050 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
epidemi (start)
« Dato: 04. November 2009 kl: 16:51:56 »
jeg tror der er en epidemi med startproblemer for nu er min med på den sygdom IGEN
det er nu den 3 gang jeg har problemer med det og der er skiftet starter hvergang sidst med en renoveret
nu skal den have en lille bitte dask på starteren mens der sidder en og drejer nøglen over

nå jeg må kigge på det imorgen når det bliver lyst og jeg har energi til det og så må jeg se hvad der sker
skulle bare lige af med det man bliver sgu så irriteret
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
epidemi (start)
« Svar #1 Dato: 04. November 2009 kl: 17:06:20 »
Hmmm, ja det smitter tilsyneladende...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
epidemi (start)
« Svar #2 Dato: 04. November 2009 kl: 19:03:44 »
Jaeh, men det er også nu man finder ud af, om batteriet er i topform eller ved at skulle pensioneres.
Mon ikke de fleste der har gået (eller går ) på et værksted, har hørt tusind gange, at det har fungeret upåklageligt hele sommeren ?
Effekten er nedsat, olien stivbenet i kulden (ligesom os andre ) og virkelysten stærkt reduceret.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
epidemi (start)
« Svar #3 Dato: 04. November 2009 kl: 22:20:11 »
For mig lyder det som dit startrelæ, der laver knuder.

Når en startmotor strejker, så ligger fejlen i de fleste tilfælde i relæet. Mange renoverede startere får en spaghettirelæ fra Bangladesh monteret, hvis de i det hele taget får et nyt relæ. Startstrømmen - lige når kontaktpolerne i relæer bliver koblet sammen - er på adskillige hundrede amp. Man skal være glad, hvis et Bangladesh-relæ kan klare det i en uge.

Mit stokkonservative råd: Gå ned til Bosch. Køb et spritnyt Bosch-relæ. Køb et nyt sæt kul. Køb nye bøsninger. Køb et nyt friløbsnav. Gå hjem i værkstedet og skru sagerne sammen, og du har en starter til en tudse, du ikke hører mere til de næste 10 år.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
epidemi (start)
« Svar #4 Dato: 04. November 2009 kl: 22:43:34 »
Citat fra: "Jarl"
For mig lyder det som dit startrelæ, der laver knuder.

Når en startmotor strejker, så ligger fejlen i de fleste tilfælde i relæet. Mange renoverede startere får en spaghettirelæ fra Bangladesh monteret, hvis de i det hele taget får et nyt relæ. Startstrømmen - lige når kontaktpolerne i relæer bliver koblet sammen - er på adskillige hundrede amp. Man skal være glad, hvis et Bangladesh-relæ kan klare det i en uge.

Mit stokkonservative råd: Gå ned til Bosch. Køb et spritnyt Bosch-relæ. Køb et nyt sæt kul. Køb nye bøsninger. Køb et nyt friløbsnav. Gå hjem i værkstedet og skru sagerne sammen, og du har en starter til en tudse, du ikke hører mere til de næste 10 år.


et stokkonservativt råd vil jeg nu ikke kalde det for det er jo nok rigtig nok at det er den vej man burde gå
det mest belastende  er nu at man skal knap nok røre den så kører den perfekt og nu er det den 3 starter på lidt over et år den ødelægger
men jeg må skille den ad imorgen og så må vi se
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
epidemi (start)
« Svar #5 Dato: 04. November 2009 kl: 22:45:45 »
er det 3 sprit nye startere eller ?
tit er det jo bare relæet der skal skilles ad og renses, så kan den igen :-)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
epidemi (start)
« Svar #6 Dato: 04. November 2009 kl: 22:54:48 »
først den starter der sad på bilen så en anden brugt jeg fik og så den som sidste som er en renoveret
min tanke var også at pille relæet af og rense det
så enten har jeg bare været uheldig hvad angår startere eller også er der noget andet galt men det finder jeg vel ud af på et tidspunkt
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
epidemi (start)
« Svar #7 Dato: 05. November 2009 kl: 05:58:50 »
Jeg overværede hvordan Marys starter blev renoveret, og jeg må sige at det faktisk så ret nemt ud at skille den ad, rense det hele, købe nye lejer m.m. og så samle det hele igen. Det kan sagtens ordnes på en eftermiddag (når man ved hvad man skal gøre).

Så det er bestemt noget jeg ikke er bange for hvis jeg engang for brug for det hjemme igen i DK.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk