Forfatter Emne: helt på herrens mark hjææææææææææææælp  (Læst 13212 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Dato: 10. Januar 2008 kl: 16:28:30 »
Ms. grey har nu stået stille siden den 21. december, næsten alt er afprøvet:

der er skiftet relæ, tændspole, styreboks, bundstykke i tændingslåsen

Der er ingen tænding og benzinpumpen bliver ikke aktiveret  :?
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #1 Dato: 10. Januar 2008 kl: 17:30:12 »
slet ingen tænding.?

Har du overhovedet strøm foran i bilen.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #2 Dato: 10. Januar 2008 kl: 19:11:42 »
Og samtlige sikringer er intakte ?
Kan du måle spænding ind / ud af tændingslåsen ?
Der må jo mangle en plus eller to i motorrummet.
Er der de spændinger der skal til styreboksen ?
Og influerer den på tændingen ? Ellers burde der være spænding på den ene side af tændspolen.
Du kan jo evt. forsigtigt prøve, at sætte et ekstra batteri til stel og føre en + til tændspolen - og lytte efter om benzinpumpen vågner til live.
(Det må godt være et halvfladt batteri, HVIS du har en kortslutning et sted )

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #3 Dato: 10. Januar 2008 kl: 19:44:36 »
Alle sikringer og relæ er ok, der er hul igennem alle steder og skiftet ledninger.

Troede først det var benzinpumpen men ak, konstaterede manglende signal til et relæ, så er det nok tændingslåsen, men nej-  tænkte det var styreboksen men ak, opdagede så der ikke var tænding og lyste op "det er sgu tændspole eller tændingsmodul" men igen nul putte.

har haft adskilt karburator og målt alle stik igennem det er heller ikke her - er satme ved at blive vanvittig

Motoren er fra en golf lll 1,8 i abs fra 95 - nu må jeg nok ignag med at lede efter noget over ledningsnettet

helved pg patter - prøver sgu at sætte strøm til spolen i morgen - batteriet er fuldt opladet og har været det under hele processen
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Kkrogsgaard

  • Gæst
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #4 Dato: 10. Januar 2008 kl: 20:24:18 »
Er der noget med tomgangsregulatoren på de der ABS motore?
Eller hva er det nu det er, der er en sygdom med dem, prøv www.vagcars.dk eller www.clubgolf.dk

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #5 Dato: 10. Januar 2008 kl: 20:31:50 »
Jeg havde engang noget bøvl med min bus - der kom ikke spænding nok på relæet til starteren - drejede nøglen - lys over det hele, men død starter...

Jeg lavede en fusket løsning med et nyt relæ (fik vist lidt skæld ud af Jarl) men det virker stadig...

http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=115&highlight=rel%E6

Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #6 Dato: 10. Januar 2008 kl: 21:12:04 »
Jeg fatter intet.

Ingen tænding- MEN - Hul igennnem. QUE

Er der liv i dine kontrollamper. ?
Har du en karburator med indsprøjtning.? ?  :?:  :roll:

Drejer starteren rundt.

Jeg forstår ikke. !
(Prøv at stikke tungen i en tændrørshætte)

Kurt
Kurt - 25115788

Kkrogsgaard

  • Gæst
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #7 Dato: 10. Januar 2008 kl: 21:15:51 »
Den er med monopoint indsprøjtning ikke?

Jeg kan heller ikke læse om den tørner eller ej.?

Jeg har lige linket til tråden her, inde på clubgolf, der er også nogle hardcore personer derinde á la Mikael Thøgersen.

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #8 Dato: 10. Januar 2008 kl: 21:18:31 »
er der batteri spænding på tændspolens plus? er der batt spænding ved pumpen? hvis man gir den strøm direkte fra batteri feks med et startkabel kører pumpen så? tomgangs regulator gør ikk andet end og regulere gasspjæld i tomgang...
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #9 Dato: 10. Januar 2008 kl: 21:28:49 »
det er en golf 3 1,8i abs - aner sgu ikke om det er noget mono. har lagt en symptom beskrivelse på vag-forum

ingen aktivering af pumpe - ingen tænding - ingen gnist så tror ikke den hoster igang.

har gået og tænkt på om der er en sikring ved pumpen men kan ikke finde nogle sikringer der er i stykker

bilen havde inden renovering problemer med tomgangen - jeg syntes benzinpumpen larmede meget efter renoveringen - men den starter når den får direkte strøm hmmmmmmmmmmm
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #10 Dato: 10. Januar 2008 kl: 21:30:37 »
Øh? kan den starte hvis du gir den direkte plus på pumpen?
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #11 Dato: 10. Januar 2008 kl: 21:31:37 »
ps. der er lys i alle kontrollamper og kommer strøm til tændspolen men ingen gnist til tændrørene - er sålangt ude jeg overvejer om det er fotocellen i strømfordeleren, men det har jeg sgu aldrig hørt om
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Kkrogsgaard

  • Gæst
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #12 Dato: 10. Januar 2008 kl: 21:36:55 »
Jeg tror det er ABS syndromet, prøv at søge på vagcars, der må være noget at finde derinde, min gamle golf havde også problemer engang imellem.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #13 Dato: 10. Januar 2008 kl: 21:44:31 »
Hall giveren kan måske være en mulighed (vist den du omtaler som fotocelle) hvis styreboksen ikke ved hvor motoren står giver den ikke gnist.

Nogle biler giver heller ikke gnist før der er benzintryk  :!:  
Har du kontrolleret benzintrykket med manometer - omkring 3-3,5 bar så vidt jeg husker. Hvis ikke pumpen kører - så tvangsstyr den med direkte strøm så er den fejl ude mens resten prøves.

Hvis motoren er fra '95 er der chance for der er diagnosestik - hvis du har ført det med over ? Ellers burde en manual kunne fortælle dig til hvilke i ben i styreboksstikket en fejltester kan tilkobles. Mener det er i '96 det bliver standard med 16 polet obd stik, så enten det eller 2x2 stik.
Find en i lokal området med vag-com og få læst fejl ud.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Kkrogsgaard

  • Gæst
helt på herrens mark hjææææææææææææælp
« Svar #14 Dato: 10. Januar 2008 kl: 21:48:41 »
Der er nogen i Aalborg med Vagcom. Jeg tror det Wilson skriver mht Hallsensoren er det jeg forvikler med tomgangsregulatoren.