Forfatter Emne: Så er man stolt over at være LOLLIK :)  (Læst 2166 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Så er man stolt over at være LOLLIK :)
« Dato: 11. Oktober 2009 kl: 20:47:16 »
http://www.folketidende.dk/kamphund-blev-draebt

http://politiken.dk/indland/article807671.ece

Det er måske forståeligt folk griber i egen barm.

Politiet holder til i næstved.

Næstved til Langø Nakskov 1time 38min
 
Næstved - Onsevig 1time 40 min

Næstved - gedser 1Time 20 min

http://maps.google.dk/maps?hl=da&tab=wl

Ved godt at der teoretisk skulle være 2 politibiler i området hver nat, men det kan jo ligeså godt være i gedser som på møn. og der skal jo også køres hjemad i god tid, når der skal skiftes bemanding.


Måske skulle man høre Mølle, om han ved et sted, man kan købe en pumpgun.
 :?

Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

ibber

  • Gæst
Så er man stolt over at være LOLLIK :)
« Svar #1 Dato: 11. Oktober 2009 kl: 21:51:03 »
så må vi håbe selvtægtsmandens kniv ikke var ulovlig ;0)

Kkrogsgaard

  • Gæst
Så er man stolt over at være LOLLIK :)
« Svar #2 Dato: 11. Oktober 2009 kl: 22:47:56 »
Så ka de sq lære det!

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Så er man stolt over at være LOLLIK :)
« Svar #3 Dato: 12. Oktober 2009 kl: 00:15:40 »
Tjaeh, eftersom kræet overfaldt en uskyldig, er det efter mine begreber ret og rimeligt. Jeg kan ikke få ind i mit dumme hoved, hvorfor folk skal anskaffe de forb..... kamphunde.

PARKHAVE

  • Gæst
Så er man stolt over at være LOLLIK :)
« Svar #4 Dato: 12. Oktober 2009 kl: 21:18:46 »
Hmmm - Har i læst samtlige kommentarer? Været vidne? kender ejeren eller gerningsmanden?
Jeg kommer fra et hjem der i 50 år har opdrættet hunde, og det er blevet til mange hunde - primært schæfere, vi har haft hundepension for dyrenes beskyttelse i ålborg i flere år, så jeg må formodes at have set en hel del til hunde.
Det er IMO ikke hundens skyld, men udelukkende ejerens. Med en hund af denne type ( muskelhund - ikke kamphund ) kræves der ekstra meget af ejeren mht. opdragelse og aktivering.
Jeg ville sandsynligvis selv handle på samme måde hvis min hund blev overfaldet, men det gør desværre ikke selvtægten mere lovlig.
Men lad os for guds skyld ikke få en diskussion som den på folketidende, der i den grad er kørt helt ud i det tåbelige.

Ps. ham pc-tyven - han fik sgu' hvad han havde fortjent. Kan være der går en dag eller 2 før han igen ikke kan kende forskel på dit og mit :lol:

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Så er man stolt over at være LOLLIK :)
« Svar #5 Dato: 12. Oktober 2009 kl: 22:34:54 »
Ja det er lidt utroligt at følge folks reaktioner. Tænk nogen mener at det er mere synd for Amstaffen end den hund den overfaldt ( tror det har noget med at man kan vær anonym i indlæggene).

Jeg ville til enhver tid også forsvare min hund efter bedste evne, og med de midler der var tilrådighed på stedet. I SÅDAN EN SITAUTION HANDLER MAN; og tænker så over tingene senere  :)

Må jo nok tilføje at jeg egentlig også regner med at andre vil gøre det samme mod min hund hvis den gik afmok.
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Kkrogsgaard

  • Gæst
Så er man stolt over at være LOLLIK :)
« Svar #6 Dato: 13. Oktober 2009 kl: 06:35:41 »
Forestil jer det var den lokale dagplejemor, der var ude at "lufte" børnene på 1-3 år istedet.

Jeg ville med garanti reagere på samme måde, lige gyldigt om det så var en puddel der angreb.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Så er man stolt over at være LOLLIK :)
« Svar #7 Dato: 13. Oktober 2009 kl: 10:48:12 »
Hmm.. jeg har aldrig prøvet kræfter med en muskelhund.. Men de store hanhunde jeg skiller ad en gang imellem herude på landet når damevufferne er i løbetid.. der plejer et los i brystkassen så de mister luften og så et ydmygende tag i nakkeskindet og rykke dem eller kaste dem ned på siden at være nok.. så er de revet ud af kampen og man kan begynde at gi dem ordrer.. Det kræver selvfølgelig lidt kræfter, mod og erfaring med hunde, men jeg kan simpelthen ikke få ind i min logik hvor kniven kommer ind i billedet..

Jeg skal IKKE gøre mig klog på muskelhunde eller den præcise situation, men syntes en kniv virker overdrevet.. Skulle det virkelig gå grove for sig ku den vel få et præcist klap i nakken med en kæp (ikke et tyndt riveskaft) så den tog sig en lur.. men der er fare for kraniebrud hvis man ikke ved hvor man skal ramme, så det skal VIRKELIG gå hårdt for sig.

Men.. tjaeh.. skal man ha sånogle hunde med kræfter og drifter... så skal man ha noget at lave tll dem så de kan få afløb for deres naturligheder.. ellers er det, syntes jeg, meningsløst at ha den slags dyr.. lidt ligesom at have køer og ikke malke dem men lade dem gå på et skråt tag fordi man syntes det ser pænt ud. (få dog en gedebuk der er vant til skråninger og ikke behøver blive malket)

Nå.. det blev vist lidt kringlet.. men det kan jo ik være lige godt hver gang.. Nu vil jeg i karbad...

/Jan (der har en dejlig Border Collie / Berner Senen blanding)
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Så er man stolt over at være LOLLIK :)
« Svar #8 Dato: 13. Oktober 2009 kl: 18:54:15 »
Som der står et eller andet sted : Idioten i den anden ende af snoren ,der har fejlen , der er nogle båtnakker der tror de kan opdrage disse hunde , uden at vide noget som helst om hunde , den slags hunde skal der proffer. til at opdrage , og så alligevel kan der være en der har en brist , men det kan der også være med andre hunde , de er bare ikke så stærke , så det går ikke så galt så man høre om det .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

ibber

  • Gæst
Så er man stolt over at være LOLLIK :)
« Svar #9 Dato: 13. Oktober 2009 kl: 19:14:27 »
det sgu et fornuftigt svar Polle , jeg har selv en muskelhund - den vejer dog i fuldvoksen kampvægt 12 kg ,så er med stor sandsynlighed ikke til fare for nogen , skulle da lige være fordi den gerne vil ha du kæler den ihjel ... ;0)  - men fagligt set er det en muskelhund , den er dog bliderer end et lam.
også er den for doven til at gø af nogen , fars lille charmetrold.

men en det ikke hestekræfter og ikke hundekræfter en T3 har , selvom der er lidt pony over dem ;0)

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Så er man stolt over at være LOLLIK :)
« Svar #10 Dato: 13. Oktober 2009 kl: 19:26:43 »
Jo ! ibber
T3 findes i 2 udgaver : Greyhound = 112 hk benzin , den skal bare ha kniven dagen lang . Og Beagel = diesel , den skal lokkes med før den gider røre sig  :lol:
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

ibber

  • Gæst
Så er man stolt over at være LOLLIK :)
« Svar #11 Dato: 13. Oktober 2009 kl: 19:52:39 »
haha - jeg har en blå beagel som er på steroider , men de har ingen effekt efter 100+
jeg har prøvet at forlænge benene uden voldsom effekt , den ryger lidt fra halen indtil den er varm.
og det hjælper ikke at nusse den eller gi den gobider , så brøler den bare.

hvis en køter den skal tages som den er , så er den jo en dejlig hund på over 1200 kg ;0)
men muskelhund vil jeg sgu ikke kalde den hehe.