Forfatter Emne: Verstem-mutter  (Læst 2858 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Verstem-mutter
« Dato: 18. November 2007 kl: 16:52:12 »
Solvognen har været på værksted, for at få justeret kambrer og sporing. Det kostede 2100 kr. De sagde de havde brugt 3 timer på det. Jeg fik så også skiftet de to gummimuffer på stængerne, men jeg synes stadig det er mange penge.

Og så tror jeg at jeg har ramt et hul i vejen. Ihvertfald flyttede rattet sig stille og roligt ca. 3-5 grader med uret. Jeg tror sgu heller ikke værkstedet har strammet ordentligt op på tingene, og pengene er nok mere eller mindre spildt.

Nå, jeg kørte altså til Lolland og hældte et par styresystemer på Poot's computer, og så kørte jeg hjem. Da jeg skulle dreje fra motorvejen, kom der lyde fra bremsen, som om den ikke gik ordentligt på, og som om afdækningspladen stødte på. Jeg stoppede selvfølgelig og tjekkede at hjulet ikke var ved at falde af, og så listede jeg hjem.

Venstre forhjul af, og så konstaterer jeg at bremseskiven sidder løst. Møtrikken blev "låst op" der hvor blikket skal hakkes ned, og den blev strammet. Først fast så skiven ikke kunne dreje, så lidt tilbage og så stramme lidt igen så skiven kan gå rundt. Selvfølgelig kan det blik på møtrikken ikke holde til at blive slået mere, men det kom da ned i hakket og møtrikken sidder nok godt nok fast.

En lille prøvetur og den bremser ok, men har klar tendens til at styre mod højre når den bremser. Jeg synes også stadig der er underlige lyde. Nu har jeg det også sådan at jeg bliver lidt hypersensitiv i sådan en situation, så jeg prøver at slappe lidt af og satse på at jeg kan køre i morgen.

Men jeg vil gerne have skiftet den møtrik.
Onkel siger: "Verstem-Mutter - 251 407 671"

Jeg kan ikke finde den hos Howdi. Kender i et sted den kan købes i morgen?
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Verstem-mutter
« Svar #1 Dato: 18. November 2007 kl: 17:12:50 »
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Verstem-mutter
« Svar #2 Dato: 18. November 2007 kl: 17:17:38 »
Damn, jeg skal ha opdateret mine søgeevner  :evil:
Det er noget med at der ikke skal mellemrum mellem tallene.

Nå, hmm...   den ligner ikk rigtig...   den er sort...  og "selvlåsende"...   hmmm..  nå,men den er nok rigtig nok...
Jeg bestiller 2! Det er jo ikke det dyreste jeg har set.
 :D
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Verstem-mutter
« Svar #3 Dato: 18. November 2007 kl: 17:26:28 »
Citat fra: "lagoni"
Damn, jeg skal ha opdateret mine søgeevner  :evil:
Det er noget med at der ikke skal mellemrum mellem tallene.

Nå, hmm...   den ligner ikk rigtig...   den er sort...  og "selvlåsende"...   hmmm..  nå,men den er nok rigtig nok...
Jeg bestiller 2! Det er jo ikke det dyreste jeg har set.
 :D


Den er rigtig nok .. har selv brugt dem  :D

Jarl lavede iøvrigt et indlæg i din tråd om bærearm, som beskrev hvordan du kunne justere styretøjet. Jeg brugte selv fremgangsmåden da jeg havde skiftet bærekugler, og det fungerer 100%  :D

http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=29199&highlight=#29199

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Mølle

  • Gæst
Verstem-mutter
« Svar #4 Dato: 18. November 2007 kl: 17:30:32 »
hul i vejen eller ej, så ville jeg bruge lidt tid på at klage til de kloge styretøjsudmålere.

Mon ikke man kan holde timelønnen ved det??????

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Verstem-mutter
« Svar #5 Dato: 18. November 2007 kl: 17:36:12 »
Tony - Ja, jeg har læst den! Mange gange!
Jeg tog den tunge beslutning at betale mig fra det.

Men når nu der bliver lidt luft på værkstedet på jobbet, prøver jeg.
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Verstem-mutter
« Svar #6 Dato: 18. November 2007 kl: 17:42:19 »
Og så skal det været et motherf****** gigantisk vulkankrater for at slå et T3-styretøj ud af kurs! Det er ikke noget, der går ubemærket hen. Min elskede hustru ynder at påkøre kantstenene ved diverse helleanlæg med minimum 80 km/h - dækkene bliver smadret i karkasserne af det, men styretøjet rokker sig ikke en mm.

Hvis rattet ligeså stille flyttede sig, så har geni'erne glemt at stramme ekscenterbolten ved øverste bærearm. Og hvis du siger, at rattet flyttede sig med uret, så vil jeg æde min gamle hat på at det er venstre bærearm, der sidder løs, men stram lige begge to for en sikkerheds skyld.

Og få lige tjek på at lejespillet er ok, når du skifter låsemøtrikken i navet.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Verstem-mutter
« Svar #7 Dato: 18. November 2007 kl: 18:04:50 »
Citat fra: "Jarl"
Og så skal det været et motherf****** gigantisk vulkankrater for at slå et T3-styretøj ud af kurs!

Det kan jeg ihvertfald udelukke. Jeg har kun ramt små huller, men jeg syntes jeg ville nævne det.

Citat fra: "Jarl"
Min elskede hustru ynder at påkøre kantstenene ved diverse helleanlæg med minimum 80 km/h

Jamen skal man gøre noget, kan man sgu da osse ligesågodt gøre det ordentligt! :lol:

Citat fra: "Jarl"
ekscenterbolten ved øverste bærearm

Altså den pind som går gennem bærearmen ved bøsningerne? Eller...?  Hmmm...   hvor lagde jeg nu So Wirds...   Mener du den mellem de to umbracobolte?

Citat fra: "Jarl"
Og få lige tjek på at lejespillet er ok, når du skifter låsemøtrikken i navet.

Der var en del møj i det yderste lag af fedtet, men ellers så det ok ud.

Nå, det ser ud til at jeg skal til og at igang med at lære mere nyt igen! Ja ja...   men på plussiden kan jeg da tælle, at motoren kører endda rigtig godt!  Mindre end 200 km til efterspænding af top, og jeg har købt mig et bette Tav!
 :D
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Verstem-mutter
« Svar #8 Dato: 19. November 2007 kl: 16:25:25 »
"Jeg slog kors for mig" sagde mekanikeren.

Nå, men det startede med at jeg listede(!) på arbejde og satte Solvognen hos mekanikeren. Da klokken blev 8, ringede jeg til ham og forklarede situationen. Han afviste totalt at have noget ansvar. "Vi har slet ikke justeret camber" sagde han. Jeg svarede, at "det er jeg ked af at høre, for det var det jeg bestilte og det jeg betalte for". Efter at have rodet sig ud i et par selvmodsigelser mere, indrømmede han at det ikke kunne udelukkes at der var sket en fejl. Han lovede at se på det, men forklarede at det nok ikke kunne blive idag.

Jeg kørte tilfældigt forbi værkstedet et par gange i løbet af dagen, og omkring kl. 10 kunne jeg se at min vogn var taget ind. Kl. 12 så jeg den ude igen, og jeg ringede så til mekanikeren igen. Han indrømmede blankt at bærearmen ikke var blevet strammet, og han fortalte at han havde udført føromtalte kors-tegns-manøvre da han fik syn for sagn.

Senere hentede jeg så bilen, men desværre var mekanikeren "ikke at træffe".

Hjemturen gik fint.
 :D
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Mølle

  • Gæst
Verstem-mutter
« Svar #9 Dato: 19. November 2007 kl: 16:50:17 »
Det lyder da lidt dyrt for at få løsnet en bærearm.

Hvad så?? kører den så nu????

og enig med XPloader.... lad os bare få nogen i gabestokken.

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Verstem-mutter
« Svar #10 Dato: 19. November 2007 kl: 16:54:55 »
Bilen kører! Jeg skal bare ha skiftet den mutter og efterspændt topstykket. Det blir alletiders go'e bil når den blir færdig i 2039.
 :lol:

Ang. gabestok - lad os bare sige, at hvis nogen skal på værksted i Hvalsø, så skriv lige til mig først.
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Verstem-mutter
« Svar #11 Dato: 19. November 2007 kl: 17:25:32 »
Citat fra: "xploader"
Hvalsø AHA

Ham nede på tanken ?


Nope.
Men jeg bryder mig ikke meget om at hænge folk ud. Der er for mange etiske problemer i det!

F.eks., lad os sige at værkstedet ansætter en mekaniker som laver noget lort. Efter en periode bliver manden opsagt, men det ved vi jo ikke, og derfor får stedet ikke en ny chance.

Jeg kan osse ha' en dårlig dag på jobbet. Jeg ville ikke bryde mig om at blive hængt ud på nettet på grund af det. Jeg ved ikke om den pågældende mekaniker ellers gør et godt arbejde (selv om jeg tvivler).

Når jeg skriver beretningen her i forum, er det fordi det er blevet sjovt at dele alle mulige oplevelser, gode og dårlige, med jer andre. Vi kan drage nytte af hinandens erfaringer og mand og mand i mellem har jeg ikke noget imod at svine en mekaniker til, men at hænge ham ud på nettet med navns nævnelse, er i min optik noget helt andet.

Men som sagt, skal i på værksted i Hvalsø, kan vi jo lige hviske sammen i en hemmelig tlf-samtale.
 :wink:

(hmmm...  er jeg selvmodsigende...   eller pikant fuld af paradokser...    ...      KAFFE!)
 :lol:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Verstem-mutter
« Svar #12 Dato: 19. November 2007 kl: 20:39:51 »
:? Uha uha.   Godt der ikke skete noget.

Endnu en god grund til, at vi alle satser på at gøre så meget som muligt selv. (så er man da sikker på at tingene bliver gjort ordentligt).

Og jeg er enig i, når man så endelig støder på noget man ikke føler man kan magte. Og kører til professionel, [size=18]Så skal det satme gøres ordentligt[/size] :twisted:  :twisted:

Det er surt show.  det der. men vi kan jo alle fejle. Bare det ikke er os selv, det går ud over, er det ikke så galt.

Da jeg var ung, købte min far en skoda 105. Efter det første olie skift. Dryppede det da han kom hjem. Der var også en mekanikker der fik meget røde øre.Men han havde lige fyret svenden der gjorde det.

Hilsen Poul

Nu mandriva linux bruger :wink:
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Verstem-mutter
« Svar #13 Dato: 19. November 2007 kl: 21:18:57 »
Jeg blev "gør det selv mand" da et vw værksted havde lagt benzinslangen på min LT 31 hen over udstødningsmanifolden der efter ca 100 km havde brændt den stofarmérede slange over og der forsvandt 40 l benzin ud over motoren på en tur fra København til Fakse.

Værkstedet kunne godt se at der var sket "noget" med slangen, men mente ikke at det var deres fejl og skulle derfor heller ikke betale hverken benzin, lånebil eller noget andet.

Jeg har også lavet fejl, men hold fast hvor har man også lært meget og det har været sjovt. Kunne man bare sætte alle de penge i banken værkstedet skulle have haft for alle de timer, så kunne der godt nok købes meget lækkert for dem. :)
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Verstem-mutter
« Svar #14 Dato: 19. November 2007 kl: 22:37:13 »
Ja - et gammelt ord siger, at man ikke skal skide i egen rede, men tro mig kære venner... Jeg uddanner mekanikere til hverdag... Hvorfor tror I, at jeg ikke har haft egne biler på værksted siden ´86?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!