Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Peter Milton

Sider: [1]
1
T3'ens ABC. / Den blå har fået ny ejer
« Dato: 21. Maj 2019 kl: 16:47:59 »
Min kone og jeg har fundet nye ejere til den blå.
Køberen er uddannet mekaniker og har arbejdet i faget i 6 år, og sælger nu el-biler.
Den blå kommer til at dele garage med en Chevolet Corvet ligeledes fra 1984,
som køberen har sat i stand fra bunden.
Med min alder på 72 år et gammelt hus fra 1909, en Mehari fra 1974 og et par biler mere,
fandt vi at den blå fortjente en ny ejer der kan yde den mere opmærksomhed.
Skulle hilse fra den blå, der finder at klubben er enestående, og altid parat med gode råd og vejledning,
mange tak for det.
Har fortalt den nye ejer om klubben og dens fortræffeligheder.
Venlig hilsen Peter Milton

2
Mekanisk / Visning af kølevands temperatur
« Dato: 20. April 2019 kl: 20:35:42 »
God påske.
I går fredag var jeg på tur fra Sorø til Hvidovre.
Jeg kørte fra morgenstunden hvor der var lidt køligt, så jeg havde sat varme på.
Bilen blev som sædvanligt dejlig varm efter et par km.
Da jeg kørte ned på motorvejen, så jeg at temperatur måleren stadig var i det nederste hvide felt,
altså at den, fra at pege lige ned ligesom benzinmåleren når der ikke er strøm på, kun havde flyttet sig 2 mm.
Jeg blev ikke særligt forskrækket. 
Jeg havde, som når jeg kører mine månedlige 15 - 20 kilometers lufteture vinteren igennem,
når veje og vejret er tørt set efter både kølevand og olie inden start.
Kølebeholderen bagerst til venstre var helt fuld, og den åbne beholder bag nummerpladen var fuld til maximum.
Selv om der jo var fin varme i bilen, valgte jeg at kører ind på Tuelsborg resteplads og undersøge sagen.
Med den øverste køler grill afmonteret, kunne jeg mærke at køleren var godt varm i toppen.
Jeg startede motoren igen, og lod den kører i tomgang små 5 min, så begyndte køleblæseren at køre,
så alt var og er tilsyneladende i orden, bortset fra at køler instrumentet ikke viser temperatur.
Jeg fortsatte til familiekomsammen i Hvidovre, og senere hjem igen.
Bilen kørte som den plejer som en drøm, og jeg sad meget af vejen og tænkte flyvende tæppe, flyvende tæppe.
Jeg vil nu alligevel gerne vide hvorfor kølevands viseren er begyndt at være i u-du,
og er der nogen her, der ved hvor jeg skal søge?
Venlig hilsen Peter Milton.

3
Diverse / Så er 3 uger på ryggen overstået
« Dato: 04. Juli 2017 kl: 17:33:12 »
Jeg har ordnet bund på den blå,
den har fået nye 6 x 15" Mefro fælge ET 30,
med Michelin Agilis 195/80 R15C106/104R,
og er i dag blevet godkendt til syn uden anmærkninger,
nu kan den forunderlige rejse begynde,
god sommer til alle,
venlig hilsen Peter Milton

4
Mekanisk / Mefro fælge til den blå
« Dato: 08. Maj 2017 kl: 18:28:30 »
Hej, jeg er ved at købe nogle Mefro fælge  størrelse 6 x 15" hjem fra Tyskland, jeg ved der skal bruges kuglerund hjulbolt R12 til dem, der sidder nogle hjulbolte på de alu-fælge jeg har på nu og jeg tror det er R12, jeg har vedhæftet et billede, gevindet er ø14, længden 25 mm, de passer til en 17 mm top og har en diameter på 23,3 mm.
Er der nogen der kan se om det er de bolte der skulle passe til Mefro fælgene?
Venlig hilsen Peter Milton 

5
Min kone og jeg har været 4 dage i Østberlin og se på biler,
vi mødte rigtigt mange VW T3ere,
og så mødte vi denne  lille ca 150 cm høje og 300 cm lange "WANT TO BE",
god påske til alle Peter Milton

6
Mekanisk / Fælge, dæk og hævet undervogn
« Dato: 02. April 2017 kl: 01:10:39 »
Hævet undervogn på AS 79 919??
Hej forum! Jeg har gennemlæst de 16 sider om undervogn, men behøver stadig lidt ekstra hjælp og råd i forbindelse med køb af fælge, dæk og hæve bilen
 
Min kone og jeg solgt i foråret 2016 vores sejl båd, som vi plejede at holde sommerferier i og købte i stedet den 18. juni 2016, en VW T3, det var i øvrigt nøjagtigt 32 år efter at bilen fik nummerplader på.
Bilen har jeg siden indrettet til ferie med en sammenklappelig og udtagelig seng, fire depot kasser og et oversejl.
Mine tanker før købet var, at bilen skulle være den højere model Syncro, men vi kører for det mest på gode veje, mellem havne, hvor vi plejer at overnatte, og kun sjældent på grusveje med høj græsrabat i midten, så købet blev den blå 2wd på det vedhæftede billede.
Tanken om noget højere bil har jeg stadig, og her er de overvejelser jeg har gjort mig, og som jeg ønsker råd og bemærkninger til, for at gøre den blå noget højere.

Fælge og dæk.
Bilen er for øjeblikket monteret med 7 x 15” ET 23 alu. fælge med 205/60 x 15” dæk. Diameter = 62,7 cm. Omkreds = 196,98 cm.
Bilens oprindelige dæk på reservehjul et er 185/85 x 14” Diameter = 67,02 cm Omkreds = 210,52 cm.

Tanken var at montere bilen med 6 x 15” ET 30 Mefro stål fælge med 195/80 x 15” dæk. Diameter = 69,3 cm. Omkreds = 217,71 cm.
Med de andre fælge og nye dæk vil omkreds i forhold til det originale reservehjul øges med 3,41 % altså under de tilladte 5 %. 
Dæk side højden på reservehjul og de nye dæk er henholdsvis 15,75 cm og 15,6 cm, meget nær hinanden, og bilen vil blive hævet med 3,3 cm.
 Virker ovenstående nogenlunde fornuftigt og rigtigt? og er der eventuelt nogen der har 4 stk. 6 x 15” Mefro fælge til salg?

Hævet højde.
Bilens totalvægt er 2300 kg. og egenvægt 1450 kg, og det er ikke lasten i bilen der trykker, når vi er på ferie, 2 personer og en hund = 120 kg, seng, depotkasser, oversejl m.m. = ca. 100kg, så det er ikke hårdere fjedre der skal til, men evt. lidt blødere eller samme hårdhed men længere.
Bilen fjedre er alle røde.
For fjedre tykkelse = ø 17,6 mm, diameter = 135 mm og højde ubelastet = 260 mm, måske begrænset af støddæmperens længde.
Bag fjedre tykkelse for oven og for neden = ø 11 mm, midt på = ø 18 mm, diameter = 165 mm, og længden ubelastet 220 mm.
Bilen er en årgang 1984, men motor og måske bagtøj må være af senere oprindelse, da det er en WBX MV motor.
Målene fra jord til skærmunderkant, er med de nuværende alu. fælge 700 mm bag og 690 mm for.

Jeg har set en meget enkel løsning med at løfte bagenden og lægge ekstra skiver med hul i over bag fjedrene, det er vist ikke helt lovligt, og hvad gør man så for at hæve forenden?
Jeg har ligeledes set at GoWesty har et lift kit til T3 2WD biler, hvor monteringen kan ses fra 1 minut inde i https://www.youtube.com/watch?v=irivSB669Ao&app=desktop , det hæver bilen rigtigt meget, og er også en rigtigt dyr løsning.
Jeg har overvejet om bilens nuværende fjedre kan sendes til afhærdning, strækkes 4 cm og så hærdes igen og monteres, jeg har tidligere fået gjort det med bladfjedre på en Suzuki sj410.
Er der andre måder undervognen kan hæves på, vil jeg meget gerne høre det.

Venlig hilsen Peter Milton

7
Undervogn / Fælge, dæk og hævet undervogn
« Dato: 01. April 2017 kl: 14:15:48 »
Hævet undervogn på AS 79 919??
Tanken var at montere bilen med 6 x 15” ET 30 Mefro stål fælge med 195/80 x 15” dæk. Diameter = 69,3 cm. Omkreds = 217,71 cm.
Med de andre fælge og nye dæk vil omkreds i forhold til det originale reservehjul øges med 3,41 % altså under de tilladte 5 %. 
Dæk side højden på reservehjul og de nye dæk er henholdsvis 15,75 cm og 15,6 cm, meget nær hinanden, og bilen vil blive hævet med 3,3 cm.
 
Er der  nogen der har 4 stk. 6 x 15” Mefro fælge til salg?

Venlig hilsen Peter Milton

Sider: [1]