Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - BOB

Sider: 1 [2] 3
16
Biler.. / 8 personers, gerne syncro købes.
« Dato: 02. September 2014 kl: 07:13:34 »
Jeg leder efter en bus som er i relativt god stand (ikke for meget rust i bunden) og som generelt er velholdt. Den behøver ikke være en fryd for øjet, men skal være pålidelig. Jeg er naturligvis klar til at betale ekstra for en Syncro, hvis der er nogen der har en sådan stående.

Ring evt. til mig på 61607779

På forhånd tak for hjælpen.
Daniel

17
WBX/LBX Fora / Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Dato: 22. April 2014 kl: 08:51:55 »
Yes, I har som sædvanligt ret drenge... Jeg må se om jeg kan finde et godt værksted her i Stockholm, der kan hjælpe mig med at få den fikset (er ikke helt sikker på at jeg selv har mod på at skifte pakninger).

Tak for rigtig god feedback allesammen!!

18
WBX/LBX Fora / Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Dato: 21. April 2014 kl: 08:51:13 »
Mange tak for svar allesammen. Planen herfra er først at se om jeg kan lokalisere lækagen og se hvor slem skaden er.

Hvis det er pakningerne der er problemet, hvor stort et projekt er der så tale om? Vil det være noget in gør-det-selv T3'er kan klare eller vil i anbefale at få en med fingrene rigtigt skruet på til at gøre det? Den lækker lidt, men det er ikke så meget at den overopheder og det er heller ikke sådan at den bruger alt vandet. Ville jeg kunne køre videre i den på trods af lækagen, eller bør man vente til det er fikset?

Mvh Daniel

19
WBX/LBX Fora / Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Dato: 19. April 2014 kl: 18:15:23 »
Jeg har fået sjusset mig frem til at det må være rød glycol og årsagen til viskositeten er at vandet må være fordampet (præcis som T3sen sagde)... spørgsmålet er nu om der er noget at gøre og om jeg skal gøre noget.

Er der nogen der har erfaringer med bloktætning?

Mvh Daniel

20
WBX/LBX Fora / Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Dato: 18. April 2014 kl: 11:10:45 »
Ja, det er helt sikkert et skud værd! Jeg prøver at se om jeg kan fange noget og fortynde med vand... update følger!

Tak T3sen!!

21
WBX/LBX Fora / Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Dato: 18. April 2014 kl: 10:59:19 »
Citat fra: "Jønne Ukendt" post=110393
Det er vel rød kølervædske.

Mvh Jønne Ukendt


Ja, det har jeg også tænkt, Jønne, men det er ikke vand der kommer ud - det virker for tykt! Jeg har dog netop skiftet al kølervæske ud med den røde, så det kunne sagtens være det. Viskositeten er mere som motorolie...

22
WBX/LBX Fora / Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Dato: 18. April 2014 kl: 10:57:54 »
Citat fra: "T3sen" post=110392
Ok, ja så er det jo ikke servoolie som jo er rødt.

Automatgear olie er også rødt, så har vognen automatgear?


Nej, den manuel gear, så det burde heller ikke være det...

23
WBX/LBX Fora / Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Dato: 18. April 2014 kl: 10:37:00 »
Nej, den har ikke servostyring...

24
WBX/LBX Fora / Drypper rød olie - hvad kan det være?
« Dato: 18. April 2014 kl: 10:25:51 »
Min 2,1 DJ er begyndt at dryppe lidt rød olie fra højre side af motoren. Det ser ud til at det løber ud et sted fra over ventildækslet på højre side. Olien er hel ren, fin og rød, så det er helt sikkert ikke motorolie (i hvert fald ikke der har været igennem motoren)...

Har i nogle idéer til hvor det kan stamme fra?

Daniel

25
Elektrisk / Baklys/kontakt
« Dato: 17. Marts 2014 kl: 10:03:24 »
Hej Nikolaj,

Jeg var 3 forskellige baklyskontakter igennem inden jeg fik det til at virke. Start med at måle længden på den gamle kontakt og sikre dig at den nye har samme længde. Har den det, burdet det blot være et spørgsmål om skivens tykkelse... det er meget lidt der skal til for at den ikke går ind og laver kontakt! Min havde baklys på hele tiden (lidt forvirrende for dem der kører bagved)... men der var det bare en tykkere skive der skulle til!

Håber du finder en løsning!

Daniel

26
WBX/LBX Fora / Øv så skete det... stort olietab
« Dato: 27. Februar 2014 kl: 11:30:56 »
Så kommer der lige en lille glad opdatering. Chewie, du havde jo så fuldstændigt ret. Installerede en ny olietryksgiver i går og nu er jeg sluppet af med olielækagen.

Det er værd at notere at det er et tilbagevendende problem!

Tusinde tak for hjælpen fra den glade svensker!!

Daniel

27
WBX/LBX Fora / Øv så skete det... stort olietab
« Dato: 25. Februar 2014 kl: 14:02:26 »
Citat fra: "chewie" post=108284
Jeg går ud fra at det er en WBX (Benzin)..?
Hvis lækagen er på venstre side af motoren kan det også være en utæt olietryksgiver (som sidder skruet ind i blokken mellem stødstangsrørene) - har selv oplevet at de bliver utætte og kan lække forholdsvis meget olie. Det er der heller ikke det store hokus pokus i at skifte...


For satan mand Chewie... det ser ud til at du havde ret. Det lykkedes mig at få dækslet tilstrækkeligt vippet ud til siden til at jeg kunne se ind under mens motoren kørte - og det ser ud til at der pipler olie ud fra den lille pakning ved stikket i olietryksmåleren!

Wohoo... der er bestilt ny måler og så krydser jeg ellers fingre for at det bare er det.


Daniel

28
WBX/LBX Fora / Øv så skete det... stort olietab
« Dato: 25. Februar 2014 kl: 11:46:48 »
Citat fra: "chewie" post=108284
Jeg går ud fra at det er en WBX (Benzin)..?
Check at det ikke bare er ventildækselpakningen, der er blevet mør. Det tager 1 minut at skifte..
Hvis lækagen er på venstre side af motoren kan det også være en utæt olietryksgiver (som sidder skruet ind i blokken mellem stødstangsrørene) - har selv oplevet at de bliver utætte og kan lække forholdsvis meget olie. Det er der heller ikke det store hokus pokus i at skifte...

Hej Chewie... ja, det er en 2,1 WBX benzin og det ser ud til at det hovedsageligt er på venstre side. Jeg kunne ikke få den sidste bolt af dækslet der sidder over stødstængerne, pga. rust. Men jeg fik hevet lidt ud i det og det ser mere ud til at det er pakningen inde under end det er stødstængerne eller olietryksgiveren. Men det er lidt svært at se når man ikke kan få dækslet af og have motoren i gang.

Nogle gode forslag til at få de rustne bolte ud af udstødningen, der holder dækslet?

Daniel

29
WBX/LBX Fora / Øv så skete det... stort olietab
« Dato: 25. Februar 2014 kl: 10:35:27 »
Citat fra: "ottokrog" post=108281
Det kunne sagtens være et stødstangsrør der har løsnet sig. Ingen grund til panik. Held og lykke med det.


Tak Otto... det er i denne situation rart med lidt beroligende ord... håber virkelig ikke det er den store operation...

30
WBX/LBX Fora / Øv så skete det... stort olietab
« Dato: 25. Februar 2014 kl: 09:53:06 »
Folkebussen skulle synes i dag, men da jeg kom ned til synshallen påpegede den rare synsmand at bussen lækkede en del olie og at de derfor ville anbefale at jeg ventede med at syne til det var fikset.

Det lykkedes mig at køre hjem uden olielampen begyndte at lyse, men den nåede da at tabe noget olie (kunne jeg konstatere på bagruden).

Jeg har prøvet at tørre olien væk og når motoren er stoppet lækker den ikke. Når jeg starter den pipler det ud under afskærmningen ved ventildækslet i den ene side.

Eftersom jeg ikke kender så meget til det, går jeg ud fra at det er topstykket der er røget eller toppakningen? Det er vel en større operation, som man ikke selv skal bevæge sig ud i?? Hvad er alternativet - kan det bedre betale sig at købe en renoveret motor, få motoren renoveret eller noget helt tredje??

Jeg har skrevet til Hasse heroppe som forhåbentligt kender en god mekaniker her i Stockholmsområdet, men det kunne være rart at få jeres syn på det først.

Pfht Daniel

Sider: 1 [2] 3