Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - LBXeren

Sider: [1] 2 3
1
Biler.. / S: 88´ Multivan med Pop-tag og Camperindretning
« Dato: 20. August 2018 kl: 16:46:28 »
VW T3 Multivan Camper hæve-tag
Det er med vemod at vi sælger vores årg. 1988 VW T3, km. 430.000 km. Indrettet som Camper med SCA hævetag, fuld bredde R&R bænk/seng incl nakkestøtter, 2 gasblus, vask, vandtank og spildevandstank.
Bilen er født som en Multivan med originalt skørtesæt, læderrat og el-spejle og senere konverteret til camper med hævetag og køkkenafsnit.
Motoren er en 112hk DJ WBX benzin der er renoveret ved omkring 405.000 km. Det er den stærkeste motor som VW lavede til T3´eren og den går rigtig godt, uden nævneværdigt olie- eller vandforbrug. Regn med 8,5 – 9 km/l fuld ferieoppakket.
Motoren er renoveret ved ca. 405.000 km med nye stempler og cylindre, ny tænding, ny kobling og slavecylinder, nye ventilløftere, masser af rustfri kølerør, nye kølerslanger etc. Der er masser af kompression og olietryk på motoren.
Bilen er løbende renoveret og vedligeholdt og har bl.a. nye bremser, trækaksler og hjullejer. Der er skiftet benzintank og benzinslanger på bilen. Der er nyere generator og starter på bilen. 60% dæk.
Af udstyr kan nævnes
•   Originale 14” VW alufælge
•   Blazecut ildslukkersystem og håndholdt pulverslukker
•   Pedallås og ratlås
•   6 sikkerhedsseler
•   2 sæt nøgler
•   Madras til øverste seng
•   Sol-celle 100W
•   Nyere forbrugsbatteri med C-Tek Dual skille-relæ hvor solcellen er tilkoblet
•   Nyere startbatteri
•   Olietryk og olietemperatursmåler eftermonteret i kabinen
•   Læderrat
•   Pilot forstole med armlæn
•   2 meter Omnistore kassemarkise
•   1800 kg træk
•   Gasflaske, diverse campingudstyr mv.
•   Cykelholder til 2 cykler. Bagklap med heavy duty gascylindre så bagklappen forbliver åben selv med cykler på.
½- Årlig afgift ca. 4300,- kr/år og den holder syn et år mere. Bilen er veteran om 5 år.
Der er rust i dele af bilen men ikke noget alvorligt og ikke i bærende dele. Der er en fyldig historik på bilens levetid, jeg er således 3die ejer på bilen. Der medfølger en del nye og gamle stumper og reparationshåndbøger samt et Trumatic gasfyr som er afmonteret pt.
Den holder syn et år mere og er i det hele taget klar til at tage på tur i.
Pris 65.000 kr, evt. bytte med gulpladebil (Toyota Sportsvan, Citroen C4 Cactus el. lign) i samme prisklasse, ikke ældre end 2009.

Billeder læges på diverse grupper på Fjæsen og G&G

2
Sjov und Spass !!! / Så er der dragrace.....
« Dato: 10. Oktober 2017 kl: 08:33:17 »
Jojo, hvem sagde at en Diesel ikke er kvik...... ;D ;D


https://www.youtube.com/watch?v=bueQy3mSnKg

3
Alt andet / Div. dele købes
« Dato: 25. August 2017 kl: 10:12:18 »
Hej
Jeg er på udkig efter et par stumper til Kamp´eren forud for syn m.

Et lejehus m/u lejer til baghjul
2 sæt firkantede lygter komplet til foran
1 nakkestøtte til bagsæde

Gerne i det jyske, er der nogen der har noget ligende i gemmerne?

mvh
Bjarne

4
Motordele / Dyser, 2,1 DJ
« Dato: 06. Juli 2017 kl: 08:46:09 »
Hej

Nogen der ligger inde med en indsprøjtningsdyse til en DJ de vil af med?

mvh
Bjarne

5
Mekanisk / Dækstørrelser mm.
« Dato: 08. Juni 2017 kl: 21:03:44 »
Hvordan er det nu med lastkoder for dæk til en t3? Så vidt jeg kan se skal de hedde mindst 96, svarende til 710 kg pr dæk, tilladte akseltryk i bag på typegodkendelse hedder 1400kg....eller er der noget jeg har misforstået?

De dæk jeg har nu hedder 195R14C (varevognsdæk) der er ikke nogen profilhøjde i procent angivet, er der nogen der ved hvor højt sådan et dæk er? Altså i procent af bredden?

Hvad er største bredde på en 16 eller 17 tomme man kan klemme på uden at det går på?

Og endelig, så vidt jeg kan se er standart ET = 35 og boltcirkel er 5*112, er det helt forkert?


6
Motordele / Tomgangsmodul
« Dato: 30. Maj 2017 kl: 10:37:20 »
Er der nogen der ligger inde med en fungerende tomgangsregulator til en DJ (den hvide "styreboks" i venstre side af motorrummet med 2 runde stik) som de vil sælge? Eller ved evt. hvor den kan findes fra ny?

mvh
Bjarne


7
Elektrisk / Ingen strøm til benzinpumpe, hjælp!!
« Dato: 17. Maj 2017 kl: 17:29:43 »
Har lige renset/tjekket dyser og skiftet benzinfilter og da jeg havde fået samlet det hele igen var der ikke strøm til benzinpumpen. Har fundet ledningerne i motorrummet og når jeg sætter 12v direkte på på pumpen snurrer den fint. Sidder der en sikring eller et relæ et eller andet sted der styrer pumpen??? WBX, 2,1 DJ motor......

8
Alt andet / Tankholdere i rustfri mm.
« Dato: 17. April 2017 kl: 12:15:54 »
Hej alle
Der var engang nogle rustfri tankbånd til at holde brændstoftanken i "omløb" ved nogle forhandlere, men kan ikke finde dem, er der nogen der ved om de stadig er i handlen?

Og jeg skal have kigget lidt på gearskiftet også, den er blevet noget slasket at finde gear med. Hvilke dele skal man starte med at kigge på/skifte og er det en bøvlet omgang? Er der nogen der har erfaring med at montere "schaltwegverkürtzer" (skifte-forkorter?) ligesom den her http://www.ebay.de/itm/VW-Bus-Bulli-T2-T3-Schaltwegverkurzung-ShortShifter-25-kurzer-Neuteil-NEU-/322233239059?fits=Make%3AVW&hash=item4b06990613:g:aWIAAOSwgApXB3kd

mvh
Bjarne


9
Alt andet / Nakkestøtte, akut
« Dato: 20. Oktober 2016 kl: 16:42:27 »
Er der nogen der kan hjælpe mig med en ekstra nakkestøtte jeg kan låne/købe akut, skal bruge den senest i morgen eftermiddag......gerne i Århus/Skødstrup/Løgten området hvis muligt :-)

mvh
Bjarne

10
Motordele / K: Luftmængdemåler
« Dato: 18. September 2016 kl: 19:19:37 »
Så måtte Kamp´eren på nakken af et fejeblad, da der gik "kænguru-benzin" i den på den fynske motorvej. Har en mistanke til luftmængdemåleren, så er der nogen der ligger inde med sådan en til salg så er jeg den glade køber  ;D? Til en 2,1 DJ  wbx

mvh
Bjarne

11
WBX/LBX Fora / Tjek af dyser, benzinforbrug
« Dato: 25. August 2016 kl: 13:04:33 »
Er der nogen måde man kan tjekke om en dyse "hænger" på en 2,1DJ. Jeg synes bilen lugter en del af uforbrændt benzin i tomgang. Brændstofforbrug er (forholdsvis) ok på små 9 km/l ved langtur, ved ikke hvad den skal være på sådan en bil (camper)?

mvh
Bjarne

12
Elektrisk / Forbrugsbatteri, hvilken type bruger I?
« Dato: 05. Juli 2016 kl: 10:01:50 »
Hej alle

I Kamp´eren sidder der 2 batterier, hhv. et startbatteri og et "forbrugsbatteri". De 2 batterier er koblet/skilt ad med et simpelt skillerelæ der aktiveres når tændingen slår til. Dvs. at startbatteriet ikke kan tømmes via forbrug på forbrugsbatteriet alene, men forbrugsbatteriet "hjælper" startbatteriet i startsituationen og når motoren kører lader begge batterier ens (ingen prioritering).

Mit "forbrugsbatteri" er nok i virkeligheden et almindeligt startbatteri som godt kan lever en høj start-ampere, men ikke nogen effekt over længere tid og som jeg har læst mig til, heller ikke har godt af dybdeafladninger. Type Bosch 680A 74 (Ah) type S4 008. Det er også ved at være lidt træt, render rimelig hurtig ned på 12,3 V (50% kap) selv ved meget lavt forbrug.

Mit spørgsmål:

Hvad bruger i af forbrugsbatterier, hvor store er de, og hvordan har i adskilt det i forhold til startbatteri? Kan man f.eks. adskille det komplet og kun lade forbrugsbatteri op med solceller, og ikke generatoren...og vil det give mening? Jeg har ikke solceller pt, men det er på listen :-)

Er det en dårlig idé at bruge forbrugsbatteriet som hjælp til startbatteriet, skader det nogle af batterierne?

Bør der være en lade-prioritering på i forhold til start/forbrugsbatteri, og hvad kan man bruge der?

Forbrugere på forbrugsbatteriet er et kompressorkøleskab og en vandpumpe, og eventuelt et gasfyr, dertil lidt opladning af telefoner mm. Jeg vil gerne kunne køre med køleskab i små 3 dage på det batteri jeg har, hvis det er muligt. Der er ikke rigget an til "landstrøm" 220V og det vil jeg helst heller ikke have. Ville gerne om der senere kunne forsynes med solceller så batteriet skal kunne tåle det.
Håber på nogle gode input :-)

mvh
Bjarne

13
Alt andet / K: håndtag til rudehejs
« Dato: 04. Juli 2016 kl: 12:01:24 »
Mangler håndtag til rudehejs, "ny" model i sort, må gerne være pænt  :)

Kører gerne et stykke efter det i det jyske, og kommer til Bussfest i Roskilde om en 10 dages tid :-)

Nogen der har noget.....?

mvh
Bjarne

14
Elektrisk / Lys i instrumentpanel
« Dato: 27. Juni 2016 kl: 15:31:26 »
Kamp´eren mangler lys i instrumentbordet og det er en lille smule irriterende at køre rundt uden at kunne se hvad hastighed man kører rundt med....det kunne jo komme til at ske at man ubevidst overtrådte en fartbegrænsning... 8) ???

Jeg måler 10-12 v på kobberet på "printpladen" med et multimeter, så der kommer godt nok strøm derop (variant afhængig af hvor meget jeg drejer på lysstyrkemåleren) men der er ikke lys i pæren.....og det er dælme svært at se om den er sprunget.

Det lyder for mig ulogisk at alle pærer skulle være sprunget, og har byttet et par pærer ud med nogle der skulle virke, uden held....men det må efterhånden være den eneste forklaring....medmindre der  kan være noget galt med den regulator der styrer volten til pærerne eller noget andet i instrumentbordet jeg ikke kender til, der regulerer strømmen?

Jeg har taget 12v til baggrundsbelysning til nogle supplerende instrumenter (2 stk), kan det evt. forstyrre noget?

Nogen der har haft lignende erfaringer, og nogle der har fundet en løsning?

/Bjarne



15
Træf / Bussfest 2016 i Roskilde
« Dato: 14. Juni 2016 kl: 13:56:51 »
Er der nogle herinde fra der kommer til Roskilde d. 15-17 juli til busfest, så kan det jo være vi mødes derovre  8) :) måske der var stemning for en t3nettet "camp"?

Er der nogle der ved hvordan det foregår med betaling mm. skal man bare dukke op og så betale ved indgangen? Kan se at træf-pris er 450,- kr + et års medlemsskab af Nordisk typ2 klubben, men kan man betale det ved indgangen?

mvh
Bjarne

Sider: [1] 2 3