Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - LBXeren

Sider: 1 [2] 3
16
Alt andet / Skinne til højre skydedør
« Dato: 11. Juni 2016 kl: 14:26:01 »
Hej

Er der nogen der evt. har en skydedørsskinne liggende de vil sælge, eller ved hvor man kan handle sådan en skinne fra ny? Det der den skinne som sidder boltet i siden under afdækningspladen. Model ´88, gerne i hvid hvis muligt :-)

mvh
Bjarne



17
Alt andet / s: 1800 kg træk
« Dato: 30. Marts 2016 kl: 21:09:58 »
komplet bagkofanger m træk mrk. VBG med 7-polet stik og typeskilt (1800 kg). Fejlkøb, da det jeg skulle bruge skulle have nedadvendte beslag til plastkofanger, dette træk er til stålkofanger. Pris. 500,- kr.

mvh
Bjarne

18
WBX/LBX Fora / centreringsdorn, kobling
« Dato: 07. Februar 2016 kl: 19:22:41 »
Hej

Er der nogen der har en centreringsdorn til kobling (wbx) liggende jeg kunne låne, gerne i århus-området?

mvh
Bjarne

19
WBX/LBX Fora / Justere ventiler på en WBX
« Dato: 02. Februar 2016 kl: 18:35:08 »
Hej alle

Jeg er igang med at genopbygge min DJ motor og har fået begge topstykker på. Jeg har kunnet læse mig til at justérskruen skal have 1, 1,5 eller 2 omgange efter "anslag" mod ventilen (der er åbenbart lidt religion i antallet af omgange  ;D ;D). Mit spørgsmål går på, hvordan finder man TDC når nu motoren er i en motorstand med svinghjul afmonteret. Er det nok at justere efter at stemplet skal være i top efter indsugningsventilen er lukket (kompressionsfasen og dermed begge ventiler aflastet) og hvor præcist skal det være? Kan man "nøjes med at bruge skruetrækker-på-stempeltop-metoden?

Hvad gør I når i justerer ventiler?

20
Hej alle

Hvordan er fremtiden for vores gamle biler, kommer de nogensinde til at opnå samme klassikerstatus som T2´eren eller vil de for altid blive ved med at være nogle halvgamle slæder som nogle få (romantikere?) desperat forsøger at holde kørende? Jeg er ikke i tvivl om hvorfor jeg kører T3, jeg synes det er en fed bil, med tonsvis af charme som siger mig mere end en gammel T2 som jeg aldrig rigtig har haft et "forhold" til, skyldes måske nok min beskedne alder (hvis jeg selv skal sige det  ::) ::))....og det er vel og mærke et udtryk for min personlige, subjektive og ensporede smag  ;)

Men det er jo også tydeligt at hvis man kigger lidt syd for grænsen er de meget sunde eksemplarer begynd at rende op i nogle priser der hvert fald indikerer at den nok allerede har en slags klassikerstatus dernede, og det skader jo ikke at ha´ det i baghovedet når man nu hælder så meget tid og kroner i den....

Hvad siger I, har den rigtige model T3 potentialet til at nå klassikerstatus i DK, eller er den måske allerede på vej derhen....?

Og det ville jo nok hjælpe hvis veterangrænsen blev sænket til 30 år  ;)

21
WBX/LBX Fora / Placering af olietemperatur- og tryksensor 2,1 DJ WBX
« Dato: 12. Januar 2016 kl: 20:52:25 »
Hej alle

Klør mig lidt i håret over følgende lille udfordring, så tænkte jeg ville høre om der var nogle der havde erfaringer herinde  :)

Jeg skal have placeret en olietryksmåler og olietemperatursmåler i motoren, delene som på billedet.  Olietryksensor til højre, temperatursensor til venstre, begge med M10*1 gevind. Den sensor jeg har købt til tryk, virker også som 0,25 bar  on/off signalgiver til olielampen så jeg skal ind og have fat i M10*1 hullet mellem stødstangsrørene i venstre side af motoren, trække et rør ud og sætte et T-stykke og montere temperatursensor sammen med tryksensor. Alternativ skal man bore et nyt hul i blokken ind til en oliekanal og kun bruge den analoge udgang på sensoren til viseren og bruge den originale kontakt til olielampe. Nogle der har en fiks løsning på det lille problem eller har nogle gode ideer?

Faldt over den her på Youtube https://www.youtube.com/watch?v=8ErSE6qLGbE

Alternativt er der den her fra Biltema, nogle der har erfaringer med den? http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bil-el/Bil-instrumentbrat/Adapter-til-oliefoler-2000030749/ jeg er lidt i tvivl om den kan virke sammen med den lille oliekøler, og om jeg kan få plads til hele menageriet  8) :)...og kræver den efterfølgende kort oliefilter af hensyn tilplads for udstødningen...?

Håber der er nogle gode ideer eller erfaringer derude  :)

mvh
Bjarne


22
Alt andet / Stænkplade motor, højre side til wbx
« Dato: 14. December 2015 kl: 16:16:40 »
hej, jeg søger motorstænkplade i højre side til en wbx,det stykke blik der skrues op i bagvangen. Må gerne være grimt, det skal alligevel blæses og pulverlakkes, men self. ingen gennemtæring :-)

23
WBX/LBX Fora / Hydrauliske ventilløftere
« Dato: 01. December 2015 kl: 18:32:10 »
hmmmm hvordan finder man ud af om de hydrauliske ventilløftere er defekte eller slidte? Når bilen startede var der en del klapren (10/40) olie men det holdt op ved driftvarm motor.Nu har jeg så løfterne ude i forbindelse med en overhaling af motoren. 4 af løfterne kan jeg trykke ned med fingerkraft, de øvrige 4 ikke. Er det kun et spørgsmål om at udlufte de 4 (bløde) løftere eller kan de være så slidte at de er defekte?...de koster alligevel en del fra ny.... ??? ???

24
Din bil... / Kamp´eren
« Dato: 04. November 2015 kl: 20:11:10 »
Nu vil jeg også prøve det her bilbeskrivelse  :lol:  Har længe været på udkig efter en T3 camper og næsten ved et tilfælde opstod muligheden i foråret 2015 da en kammerat havde fået en i "overskud" som vi kunne lave en handel på. En ´88er Multivan ombygget til Camper med 2,1 DJ motor, SCA hævetag, og lille køkken. èn ejers og efter regningerne at dømme fået skiftet motor på et tidspunkt (har alle værkstedsregninger på den). Ganske lidt rust og velkørende motor, så vi var klar til 2015 sæsonen men...efter kort tid gik vandpumpen og da jeg efterhånden fik gravet mig lidt ind var der et par ting mere der skulle fikses, bla. kan nævnes...
Ny vandpumpe
Ny starter
Ny generator
En del kølerør skiftet til rustfri
Skiftet en del køleslanger
Baghjulslejer
Bremsetromler
Renoveret venstre trækaksel m. fedt og nye manchetter
Koblingsslavecylinder
Baklyskontakt

+ et par ting mere, det meste fordelt over sæsonen 2015, og kun starteren der svigtede mens vi var på tur, det andet blev skiftet før det stod helt af. Den var bl.a. på sydfyn i sommeren og en tur at vende nede i østrig (via førnævnte kammerat  :) ). I mellemtiden er der eftermonteret markise, syet gardiner, gasfyret er afmonteret (kommer ikke til at køre på tur i ydersæsonerne alligevel) og den er lige blevet nysynet, pladerne er pillet af og nu står den for den første helt store tur. Den har smidt med olien og kølevandet og den blinkende røde lampe ved temperaturmåleren er blevet en trofast følgesvend så nu ryger motoren ud og skal pakkes om.....et større projekt, men mig og kæresten er så glad for den bil at der må godt bruges noget tid og penge på at holde den i live  :)

Hvorfor så T3, tjah i kender nok alle argumenterne + at det næsten var den første bil jeg kørte i som VVS-lærling, dog en 1,6 Diesel dengang...

25
Transport / Jylland-Sjælland T-R
« Dato: 09. September 2015 kl: 17:48:26 »
Hej alle

Hvis der skal bruges transport tager jeg fra Århus til København + Falster på fredag morgn og retur fra Falster på søndag :-)

mvh
Bjarne

26
Elektrisk / Sikringer på en DJ
« Dato: 09. September 2015 kl: 17:46:34 »
Jeg skal have fundet en "ledig" sikring til noget ekstra instrument-lys, er der nogen der kan hjælpe med et diagram eller en sikringsoversigt til en DJ fra 1988?

På forhånd tak :-)

Mvh
Bjarne

27
Alt andet / K: Ur til instrumentpanel
« Dato: 27. Juli 2015 kl: 20:56:33 »
Som skrevet står, er der nogle der ligger inde med et digitalur til instrumentpanelet til en ´88er er jeg køber :-)

mvh
Bjarne

28
Elektrisk / temperaturføler i kølevandsbeholder
« Dato: 26. Juli 2015 kl: 17:43:28 »
Hej alle

Lige et hurtigt spørgsmål. I min jagt på løsning til en blinkende temperaturfølerlampe i instrumentbrættet er jeg kommet til selve "vandstandsføleren" i kølevandsbeholderen.

Det må vel være den der giver et on/off signal til dioden i instrumentbrættet, altså advarsel for lav vandstand? Og hvis stikket er trukket af føleren skal dioden vel tænde (ingen gennemgang)? Eller er dioden afhængig af en evt. modstand i føleren?

Selve følerspidserne ser fine ud, ingen ir eller kalk, se billede. Håber I kan hjælpe, den her driller sgu´noget :-)

mvh
Bjarne

29
Motordele / K: 2,1 DJ motor
« Dato: 13. Juli 2015 kl: 12:38:29 »
Er der nogen der æligger inde med en så vidt muligt komplet 2,1 DJ motor, så er jeg køber. Stand og km (næsten) underordnet, prisen skal selvfølgelig afspejle standen. Skal bruges til et renoveringsprojekt.

30
Mekanisk / Original eller Japaner??
« Dato: 02. Juli 2015 kl: 13:52:20 »
Hej alle

Kunne godt tænke mig at få nogle tanker omkring følgende. Jeg går og overvejer et motorbytte, har lige nu en DJ liggende i, og vil godt holde mig til boxer-motor. En idé kunne være at finde en tilsvarende DJ´er og gå og renovere den vinteren over (da fruen ikke mener at jeg skal have et nyt MC vinterprojekt??), alternativt lave en Subaru konversion. Jeg har hørt meget for-imod blandt andet at wbx´eren ikke er den stærkeste eller mest økonomiske motor VW har bygget(?)

Hvad synes I

1: Hold den original og smid en renoveret wbx´er i med de svagheder den nu har eller.....
2: Gå japansk, og brug det koster at konvertere til Subaru.

...og hvad er økonomien i sådant et projekt, jeg tænker at wbx´eren måske er den billigste vej at gå?

hører gerne nogle tanker omkring fordele/ulemper :-) og go´ ferie til jer alle :-)

Bjarne

Sider: 1 [2] 3