Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
Vores biler.
»
Dine Projekter...
»
Skift af motor fra benzin til diesel
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå ned
Forfatter
Emne: Skift af motor fra benzin til diesel (Læst 7636 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Rabundus
Hero Member
Indlæg: 1.594
T3 model: doka syncro m.m.
By: 4733 Tappernøje
Skift af motor fra benzin til diesel
«
Dato:
13. Januar 2010 kl: 21:58:33 »
Nu er projektet så i fuld gang DJ motor gearkasse og bensintank er afmonteret fra min Syncro og 1,6 jx er afmonteret fra donorbilen, der iøvrigt er blevet slagtet og der mangler kun nu at få vendt bunden i vejret på denne så jeg også kan få fortøj og baghjulsophæng af. Jeg modtager gerne gode råd til hvorledes dette gøres nemmest!!
Igår var der minitræf på GDS i Sydhavnen. Julius ( nyt offer) der har købt en fin hvidplade bus af B. Holbæk. Samt Svend med sin grå gl milivogn der kører på en blanding af rasp og hjemmerafineret palmin, samt på lift min grønne donor bus, ja vi holdt nok på pænt i hver vore bås. Det var rigtig hyggeligt. Nu kommer jeg jo så til alt det der er svært og det kribler jo lidt i maven om syncroen nogen sinde kommer ud at kører igen, lige nu driller det med at få højgears akslen ud fra bensinudgaven så det kikker jeg på imorgen :wink:
Logget
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864
jensjakob
Hero Member
Indlæg: 10.416
Skift af motor fra benzin til diesel
«
Svar #1 Dato:
13. Januar 2010 kl: 22:26:00 »
Dengang vi vippede det blå rustlig, var det med en reb bundet i b-stolpen, og Caspers gamle syncro som trækhest.
Logget
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA: 1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus. 2014 -
Tlf 28260167
"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."
Rabundus
Hero Member
Indlæg: 1.594
T3 model: doka syncro m.m.
By: 4733 Tappernøje
Skift af motor fra benzin til diesel
«
Svar #2 Dato:
14. Januar 2010 kl: 21:41:48 »
Hurra Hurra så lykkedes det endelig at få skiftet Højgears akslen.Efter rigtig god instruktion af Mølle gik jeg fortrøstningfuld igang, ooooooog relativt nemt lykkedes det at få akslen ud af donorgearkassen.
Men så var det nemme også slut asen og masen fastspæning af kardan til sidst indkøb af et "tandlægespejl" for at se hvad der foregik - :shock: og endelig i efter nogle timer's ihærdigt vedbliven med at prøve! og netop det gode spejl der kunne fortælle at der kun skulle ligges kræfter i så lykkedes det nu skal jeg bare have samlet
herligheden i morgen kontrollere at differentiale og spær er og og så gælder det montering af ny tank på lørdag. :|
Logget
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864
ibber
Gæst
Skift af motor fra benzin til diesel
«
Svar #3 Dato:
14. Januar 2010 kl: 21:54:49 »
må jeg stille et stille spørgsmål om hvorfor , med de nye afgifter tror jeg da de fleste overvejer at gøre det omvendte , dvs skifte fra diesel til en benziner , kan jo være du har et godt argument vi andre har overset ?
den første er allerede ude at køre
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-p-93268.html#93268
Logget
Rabundus
Hero Member
Indlæg: 1.594
T3 model: doka syncro m.m.
By: 4733 Tappernøje
Skift af motor fra benzin til diesel
«
Svar #4 Dato:
14. Januar 2010 kl: 22:04:15 »
Ja godt spørgsmål :wink: men som jeg har forstået det skal Tank og Koblingshus skiftes under alle omstændigheder, derefter er der naturligvis frihed til at vælge række bensin eller række diesel. Lige nu er finanserne til en 1,6 jx der lå i den donorbil jeg købte i efteråret - men på lang sigt er jeg faktisk helst til diesel motor, er vaccineret med lastbiler i familien og har selv haft en mængde i mit tidligere virke. Det med at den sviner og er ugle set i byen det må vi så leve med. :|
Logget
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864
ibber
Gæst
Skift af motor fra benzin til diesel
«
Svar #5 Dato:
14. Januar 2010 kl: 22:09:04 »
det er også et godt argument , jeg undrede mig bare at du var anderledes , men nu forstår jeg .
Logget
Rabundus
Hero Member
Indlæg: 1.594
T3 model: doka syncro m.m.
By: 4733 Tappernøje
Skift af motor fra benzin til diesel
«
Svar #6 Dato:
15. Februar 2010 kl: 22:04:00 »
så skal der ny starter på donor motoren. regner med at købe en ombytter hos MØLLE. Er der et godt råd til hvorledes man fører strøm til den ekstra vand pumpe ? som jeg har læst det for den lige et "GO" hver gang man starter for at den ikke skal ruste fast og ellers bliver den styret af motor varmen - men hvordan trækker man ledninger til den når der tidligere har ligget en WBX motor ??
Logget
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864
Mølle
Gæst
Skift af motor fra benzin til diesel
«
Svar #7 Dato:
15. Februar 2010 kl: 22:20:29 »
du monterer et diesel ledningsnet fra den sorte box og ud i motorrummet. så giver det sig selv.
Jeg har en 6-10 stk. ledningsnet liggende.
Logget
Rabundus
Hero Member
Indlæg: 1.594
T3 model: doka syncro m.m.
By: 4733 Tappernøje
Skift af motor fra benzin til diesel
«
Svar #8 Dato:
14. Marts 2010 kl: 21:04:35 »
Jeg har nu kørt ca en måned med den " nye" JX motor og her i weekenden fik jeg nogle af de sidste ting rettet - men en ting synes jeg specielt ikke om.
Når den får gas ved f.eks. kørsel op af bakke eller alm. askseleration kommer der ind imellem en lyd som noget der slæber på- træk evnen svinder en smule og der kommer sort røg ud af udstødningen - lige så snar jeg letter på spederen forsvinder det og ind imellem forsvinder det også uden at lette på spederen men kommer igen umiddelbart lidt kommen og gåen. det er i alle gear og lyder absolut ikke som et gear problem.
Nogen gode råd eller skud er det turbo!!?? motoren skulle være hovedrepareret for 40 kilo siden og var også meget fin at se til da jeg havde toppen afmonteret intet at se andet en nogle små revner mellem 2 af ventilerne. :shock: :shock:
Logget
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864
Jønne Ukendt
Hero Member
Indlæg: 3.380
By: 6600 Vejen
Skift af motor fra benzin til diesel
«
Svar #9 Dato:
14. Marts 2010 kl: 21:19:19 »
Det kunne lyde som om det er din overtryksventil som sidder i indsugningsmanifolden. Når ladetrykket overstiger 0,7 bar
åbner ventilen. Max ladetryk har du f.eks op ad bakke. Måske skal ventilen spændes lidt eller hvis turboen er skruet lidt
op i tryk må den skrues ned igen.
Mvh Jønne Ukendt
Logget
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD
Rabundus
Hero Member
Indlæg: 1.594
T3 model: doka syncro m.m.
By: 4733 Tappernøje
Skift af motor fra benzin til diesel
«
Svar #10 Dato:
14. Marts 2010 kl: 21:41:58 »
tak prøver at kikke imorgen :shock:
Logget
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864
Mølle
Gæst
Skift af motor fra benzin til diesel
«
Svar #11 Dato:
15. Marts 2010 kl: 11:36:18 »
Jeg er 99% sikker på at Jønne Ukendts råd hjælper dig. Den sjoveste løsning er at stramme messingskruen i midten af overtryksventilen. Dette gøres lettest med en tumling.
Den mere kedelige løsning er at løsne pinolskruen i midten af westgaten. (Dette er også den mest langsigtede løsning, hvis du ikke har mulighed for at tjekke dit ladetryk)
Logget
Rabundus
Hero Member
Indlæg: 1.594
T3 model: doka syncro m.m.
By: 4733 Tappernøje
Skift af motor fra benzin til diesel
«
Svar #12 Dato:
23. Marts 2010 kl: 16:59:25 »
synet Med ny diesel motor ( en rigtig god dag ) nu mangler der Bare
Logget
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864
Hinze
Administrator
Hero Member
Indlæg: 5.498
T3 model: ingen for tiden
By: 2670 Greve
Skift af motor fra benzin til diesel
«
Svar #13 Dato:
23. Marts 2010 kl: 17:08:06 »
Det ser lækkert ud Rabundus, hvor står der noget om omfanget af den konstruktive ændring; er det "knastet" ind i computeren hos synshallen?
Hvis den var benzin før, hvilken motor var det så; jeg tænker på om man bliver "snydt" med Kw. Hvis du en dag tænker at udnytte de 20% fra den oprindelige afgiftsberigtigelse, det kunne f.eks være til en tdi
Hinze
Logget
Rabundus
Hero Member
Indlæg: 1.594
T3 model: doka syncro m.m.
By: 4733 Tappernøje
Skift af motor fra benzin til diesel
«
Svar #14 Dato:
23. Marts 2010 kl: 18:04:50 »
Selve ændringen er noteret på anmeldelsen ( Forbeholdt synsvirksomheden) under slagvolumen "1600" og største effekt " 56 KW"
Jeg spurgte specifikt på dette og svaret var at det var den oprindelige kw der var udslagsgivende. således skulle det være muligt senere, "læs når jeg har råd", at ligge 112 hk + 20% 134 hk i lovligt. Det kunne jo for den sag skyld være med en 2E motor. Men bare det at den er synet i det lettede
Logget
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
Vores biler.
»
Dine Projekter...
»
Skift af motor fra benzin til diesel