Jeg har kigget på flere i den seneste tid. Priserne er forskellige:
T3 Multivan 16er med TD AAZ 1,9 ombygning og begge spær - udmærket kondition - ca. 7.000 til 7.500 (IG 16 Tyskland)
T3 Caravelle - med bule i siden - 1,6 JX TD med spær bagerst og der skal laves noget - ca. 6.800 (Busman, Belgien)
T3 Caravelle import fra Finland, 1,6 JX TD med spær bagerst og der skal laves flere ting - ca. 5.500 (ebay forhandler)
T3 Joker 16er Westfalia med hævetag, 2,1 liter med begge spær - 14.500 € i Spanien - NUTS ...
T3 selvlavet Westfalia med hævetag 2,1 liter med begge spær - 12.500 € i Frankrig - overdressed pris
---
Reservedelene til en 16er er sjælden, de blev kun lavet 2.100 gange som kombi. Stumperne koster meget mere end 14er og en 16er er dyrt at vedligeholde, man kan heller ikke få alle dele, sådan bliver det fortalt. Såfremt man kan være tilfreds med en 14er TD, så skal man hellere overveje dette. Priserne for syncro i Tyskland er lidt overdrevet og bilerne er ofte overdressed i sælgerens forventning. Jeg har set flere 14er syncro med DG 78 hk benzin og Diesel, de lå mellem 3.500 og 5.000 euro ... man skal være varsom.
---
Jeg købte min 14er syncro i sidste uge pga. af nyrenoveret motor JX og en flot bund, den havde kun defekt udrykningslejer og smadret pilotlejer (30,- euro til materiale). Jeg har søgt en syncro i næsten 3 måneder og prisen ligger til min nu på 8.000 euro med nye MEFRO fælger og General Grabber dæk 225/75 15 og med original reservehjulsholder bagpå (1.800 euro koster den, fås ikke mere) og loftskab (150 euro).
---
Lige et billede - en 16er købte jeg ikke pga. reservedelssituationen og fordi alle fra IG 16 her i omegnen (se Facebook IG 16 GOIN - ganz oben im Norden) ikke har anbefalet dette.
---
Jens