T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Crapz efter 11. Juni 2007 kl: 16:12:22
-
Til jer som har tid og løst vil jeg på lørdag den. 16-06-07 byde jer som har løst til at komme og hjælpe med at bygge min nye motor i bussen, til noget øl og grill mad.
som du sikkert har set
http://t3nettet.dk/viewtopic.php?p=23957
har jeg jo bestilt en dejlig motor fra jarl, som skal ligges i min bus.
jeg har kun det normale værktøj et par fast nøgler og et top nøgle sæt. og diverse.
(jeg lejer mortens motor kran)
så jeg mangler nogen med moment nøgler og lang 17’er top timings ur.
:lol: og hvad jeg nu ellers har glemt her i varmen.
jeg håber i har tid og lyst, skriv jeg endelig på via den her tråd så jeg ved hvor meget øl og kød jeg skal have købt.
Jeg håber at vejret bliver lige så godt som i dag. hvis det ikke gøre det må vi jo finde at sted at spise inden for
Jeg håber at der er mange som kan hvis ikke må i da gerne skrive hvis der er nogen dage som passer jeg bedre en andre så kan det jo være jeg holder det 2,3,5 dage :D
Hvis i har løst til at kigge forbi en anden aften så giv mig et ring på 27 87 32 49, så får i adressen, vil nok være der nede hver aften fra i morgen af :D
-
Hej
Da jeg skiftede motor, var min fremgangsmåde at hive den gamle motor ud og skille den ad, løbende. først tog jeg manifolde af og rens og planslip fladerne - og så samle undersiden af motoren først. med motorbeslag. Så kan den ligge af sig selv som den sidder i motorrummet. Så er det på med oliepumpe og bundkar.
Så er det bare samme fremgangsmåde for resten!
Få fat i nogle paller og få den op i arbejdshøjde!
-
Okay tak for guiden :D
jeg finder noget vi kan arbejde på :D
-
Jeg er da klar lørdag. Så kom med en adresse :)
Har moment nøgle.
27 top.
Skydelære 0.02mm. til justering af indsprøjtningen Jarl siger man godt kan. :)
Og Reparatur-leitfaden Volkswagen Transporter 1980 > CS JX KY
4 Zyl dieselmotor, Mechamik Ausgabe jan 1991
Regner med du går i gang med så meget som muligt med det samme.
Har du tørvejr hvor bilen står. det ser ud til at skulle pisse ned :? .
Hilsen Poul
-
Hej Crapz
Husk at du netop nu har en oplagt undskyldning for at købe en masse dejligt værktøj.
Biltema i Næstved kan varmt anbefales.
Med venlige hilsner
Jens Jakob
-
:lol: :lol: det er derfra jeg har mit :lol:
-
Så kom Kurt forbi med alle de dejlig nye vare, puha det er et lækkert syn ! :P
og ja ja jeg skal nok tage nogen billeder i aften.
Og Potte vi kan arbejde i tør vejr, Noget kød som du ikke spiser :D :P
Jeg køre lige ned til Biltema i aften :P
Nogen som ved hvilken størrelse af aftrækker jeg skal købe for at få de tand hjul af ?
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=506&iItemId=82514
-
Hej crapz
Nej jeg spiser alt. :)
Passer det dig, hvis jeg kommer ved 10 tiden. (jeg har jo en times kørsel :cry: ).
Hvis du lægger adressen her, kunne det jo være der dukkede flere hælpere op. :wink:
Hilsen Poul
-
hehe :D det er rigtigt Poot, og 1000 passer mig fint :P
Og for dem som vil støde til er det:
Holmevej 5
2680 Solrød
-
Nu vil jeg ikke ødelægge optimismen, men det er nok rimeligt ambitiøst at tro det hele kan nås på en dag. En realistisk tidsplan hvis man ikke har lavet det før er nok mere
dag 1 gl. motor udtages
dag 2 gl. motor demonteres og genbrugsdele klargøres
dag 3 ny motor monteres op med benbrugsdelene
dag 4 ny motor monteres i bussen
-
Casper, det må være fordi jyderne ikke regner i arbejdsdage á 7,1 time :lol: :lol:
Vi går igang fra morgenen og så bliver vi ved til den snurrer :lol:
Ingen kaffe latté pauser - øl kan være i en hånd mens man skruer med den anden :lol: :lol: :lol:
( det gas :lol: )
Held og lykke med projektet :wink:
-
jeg tager min BoomBlaster med ned når vi skal lave bil på lørdag, hvis i har andre ønsker til musik end P3 & Rage Against The Machine skal i lige selv have en cd / mp3cd med ;D
-
hej hej med jer
jeg ville gerne hjælpe men der er jo lidt langt over til jer desværre
og hvis man nu tager sig lidt sammen kan det vel ikke tage 4 dage og lave så den kan køre igen hvis man er nogle stykker
man skal jo bare arb. i rask tempo griner
Mvh Djurs :lol:
-
Det behøver jo ikke tage 4 dage(1 dag=8 timer), men hvis man er 2 mand der ikke har lavet noget i den stil før. Så er det nok ikke meget galt.
Jeg skal arbejde aaz´eren hele weekenden og kan derfor ikke, hvem har egentlig planlagt at komme ?
-
poot og xploader har tilmeldes sig, jeg køber lidt extra øl og kød, til dem som kunne finde på dukke op. :)
Jeg fik købt en moment nøgle i går og en lang 27 top,
og nogen opklodsningsblokke og en aftrækker :D
dejligt :P
-
hvis jeg har tid, der kommer vind....... vil jeg gerne komme ned forbi en tur og give gode råd :D
-
kanon :P, så må jeg heller købe flere øl :P
jo flere jo bedre :D
-
Nå Potte og jeg arbejdede hårdt i lørdags, 1000 tak for hjælpen :D
jeg har måske fundet noget som har kunnet skabe mig nogen problemer :D
jeg har fundet noget af et tandhjul i bundkaret, eller rettere i indsungningen af olie pumpen.
ja ja der kommer billeder :D
nu står jeg og mangler det tandhjul som skal sidde på pumpen og de 4 skruer som man skruer turboen på udstødning manofolden ?
og de 2 af de 4 gevind er i stykker.
Nogen gode forslag til at lade det / fuske det ?
-
jeg har fundet noget af et tandhjul i bundkaret, eller rettere i indsungningen af olie pumpen.
ja ja der kommer billeder :D
?
Selv tak :lol: Rart at samle lidt erfaring. :lol: Jeg var sgu træt da jeg kørte hjem.
Det i bundkarret, kan det ikke være resterne af en stempelring, ( det stempel der ikke er kompression på) Hvad for noget gevind er i stykker. det på turboen :?:
Husk lige de bolte som svinghjulet var skruet på med. de så underlig flaskeformet ud. :?:
Ellers vil jeg bare sige, at du havde en udsædvanlig adskillelsesvenlig motor. Nu har jeg lige okset med min egen udstødningsmanifold. Og på din skruede jeg bare møtrikkerne af. :wink:
hilsen Poul
-
Det i bundkarret, kan det ikke være resterne af en stempelring, ( det stempel der ikke er kompression på) Hvad for noget gevind er i stykker. det på turboen Question
jeps jeg tror jeg vælger at sætte sådan 4 igemmen
http://www.thansen.dk/roduct.asp?c=992025959&n=1387910257&pn=2039585589
manofolden og tubro, så spænde med også nogen selv spændene møtrikker på, hva skal de hedde ?
Husk lige de bolte som svinghjulet var skruet på med. de så underlig flaskeformet ud. Question
(http://bigballs.dk/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=195&g2_serialNumber=2)
hvad hedder de så ?
-
1.: Havde du kun råd til at få fremkaldt et billede.'
2.: Vi vil se det fra bundkarret.
3.: Jeg tror ikke det er ønskeligt at fuske med de bolte, nogen af dem er hardcore.
4.: Det indlæg jeg lige har set fatter jeg ikke en pløk af. Spørger, svarer, what the fu,,,. Du må gå lidt mere roligt og struktureret til sagerne. Det er en OJ, som du vil fuske alle mulige bolte og møtrikker på.
Kurt
PS TSvansen linket virker ikke hos mig.
-
:? Tror det ville være ønskeligt lige at prøve om ikke gevinden i turboen kan renses op med gevindskærer, kan være resterne af de bløde bolte der var brugt. hvis du vælger gennemgående bolte, skal det være 14.9 kvalitet. og det har thansen ikke 8) låse møtrikker skal være varmefaste. og boltene til svinghjul skal vist også være stål. prøv lige at høre jarl. inden du laver noget utradisionelt :lol:
Hilsen poul
-
hehe neej der er flere billeder :P
http://bigballs.dk/gallery2/
nogen som ved hvor jeg kan prøve det med en gevindskære ?
Poot det noget du er frisk på at prøve ? jeg skal nok køre ned til dig den her gang hvis det er :P
og ja nogen af de bolte er hardcore :P
meeen er dem som forbinder udstødnings manofolden og turbo huset er vel kunde for at holde dem sammen de skal jo kun spændes med 40nm mener jeg der står i min bog ?
-
meeen er dem som forbinder udstødnings manofolden og turbo huset er vel kunde for at holde dem sammen de skal jo kun spændes med 40nm mener jeg der står i min bog ?
ja........... og så skal de lige holde til 1000+ grader, køb de originale bolte fra VW eller Kaefer&Co.
Som nævnt tidligere, det er en OJ motor, sådan en fusker man ikke med.
Og alle møtrikker på manifold og udstødning bør være af kobber, det bliver du glad for i længden
-
Boltene i svinghjulet er strækbolte og skiftes principielt hver gang. I hvertfald, når de har været voldspændt, så de er blevet helt ødelagte som dem, der er billede af. De skal kun have 75 nm og så med Locktite. Boltene mellem manifold og turbo er som det er skrevet bestemt ikke almindelige bolte. Det er der en god grund til. En almindelig bolt, der varmes og køles så ekstremt bliver hurtigt ødelagt. Er boltene knækket nede i turboen? Eller sidder der bare noget snadder tilbage? Hvis der skal bores noger boltstump ud, og det er rester af de hårde bolte, så køb et betonbor i passende diameter og slib "diamanten" op. Så kan man bore i hvad som helst. Ellers så træk gevindene op med en god gevindtap.
Og lyt til Casper: Kobber (eller messing) møtrikker overalt ved manifolden - så græder du ikke næste gang det skal af.
-
@Jarl. Det er nok kun snadder, der er i hullerne i turboen. Boltene kom hele ud.
@ Crapz du skal være velkommen. Men det er kun et hobby gevind sæt jeg har, men tror godt det kan klare det.
Men det letteste ville være at køre ind på et værksted i nærheden at hvor du kommer, og lige få dem til at gøre det. mekaniker- smede- maskinværksteder. Gevindskærer er vist en del af grundudstyret 8)
Hilsen Poul
-
@Jarl. Det er nok kun snadder, der er i hullerne i turboen. Boltene kom hele ud.
OK, så er der ingen ko på isen. Træk både gevindhuller og bolte op og saml UDEN sovs - så kommer de også ud næste gang.
-
okay :D jeg går på jagt efter et værksted som har det her over :P
har lige fået mail fra henzo :P mine nye dyser kommer i dag.
og ja der kommer billeder sener i dag, har taget cammet med.
-
nogen som kender spec. på de strækbolte til koblingen ? :?:
-
så er det sku kommet dyser :P
så frem med en klud til mund savl :P
de har lavet en joke :D se om du kan se den :P
http://bigballs.dk/gallery2/main.php?g2_itemId=232
har fået flameskiver og ny armeret slange :P
og en lille gave :P
-
man får altid en lille Süssigkeit med i pakken!
-
jeps og en Mini Ritter sport :P hehe
-
:roll: DOOoooooohhhhhh :lol:
Det havde onkel aldrig svaret.
Kurt
-
så fik jeg da lige købe en M10 gevindskærer i dag og taaa daaaaa :P det virkede jo Super !
så skal lige have købe nogen bolte i morgen :P, men er der slet igen som ved hvad de bolte hedder til den kobling ?
så når turboen kommer på, så kommer der flere billeder så skal jeg jo igang med den anden side.
glæder mig
målet er at den skal sænkes i inden søndag.
-
Jo bolte til svinghjul. Vw har dem garantert på lager sammen med boltene til turbo. Bliv ikke forskrækket over prisen. Käfer og Co er også dyre. så det dobbelte hos VW. Men er eneste løsning hvis du skal holde tidsplanen. :cry:
Ellers held og lykke.
Poul
-
har fundet de bolte til koblingen :P VW i køge :P
og turbo boltene kommer i morgen :P
uuuh yeah :P
der er også lige kommet en pakke fra Djursland den frækkert
han synes også jeg skulle have lidt chokolade hehe takker :P
http://bigballs.dk/gallery2/main.php?g2_itemId=274
-
Hej crapz
Hvor langt er du nået. har du fundet ud af hvordan du kan få vand systemet fyldt uden luft, inden du skal prøve starte motoren. :?:
Hilsen Poul
-
Hejsa :D
jeg er kommet meget langt synes jeg :D
jeg manger af sætte tand hjulk og tandrem.
jeg har lige været hos en hugger i dag for at få et remhjul til min vandpumpe, så jeg kan klare det hele med en rem.
fik det for 75,-
jeg har så lige fundet ud af at VW har giver mig det forkerte bolte eller at jeg har sagt jeg skulle have de bolte jeg skulle jo bruge dem her
(http://bigballs.dk/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=195&g2_serialNumber=2)
men har fået de bolte til at samle det hele med på udersiden af kobligens huset :(
så er det nogen som ved hvad de rigtige bolte hedder ?
jeg har aftalt med morten at han lige kigger ned i morgen og hjælper lidt til.
-
uuuuh så var morten forbi i går, vi fik skruget min dyser i og samlet lidt.
jeg rensede lige min tandhjul en skam der skal et plats låg på dem. :(
(http://bigballs.dk/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=489&g2_serialNumber=2)
jeg har fået de sidste bolte i dag, så regner med at samle den i aften også skulle køler igemmen osv.
hvis morten har tid til at komme iaften er der jo en chance for at den kommer til at brumme i aften ellers senst torsdag. glæder mig som et lille barn !
-
Det ser lækkert ud.
Og husk, efter alt det arbejde du lægger, har du en motor som rask væk holder 500.000 km (vel ca.?)
Mvh
Jens Jakob
-
Det ser lækkert ud.
Og husk, efter alt det arbejde du lægger, har du en motor som rask væk holder 500.000 km (vel ca.?)
Mvh
Jens Jakob
Ahhh...nu er det jo en diesel :wink: :lol:
/Mads
-
:P ja ja mads :P
Så har morten meldt at han kommer forbi i aften så nu skal der sku arbejdes :P hehe
-
har du fået den startet?
-
hejsa SUK SUK SUK mangler vand, oli og 6 kabler fik kun udstødning, luftrør, luftfilter, de små slanger mellen dyser og nogen kabeler stik.
også mangler jeg stadig en god rem det er sku alle for lang elle tynde eller for korte :(
-
en rem????? det er ikke det sværeste i verden at finde!
sådan en her passer
http://howdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=186482
-
en rem????? det er ikke det sværeste i verden at finde!
sådan en her passer
http://howdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=186482
uhhhh :P Det var så Hawaiibussen's Evil post :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Indlæg: 666
takker champ
-
HUSK lige at fortælle hvordan du gør med vand påfyldningen :lol:
Held og lykke med opstarten
-
jeg sad lige og hade 2 min pause :D
fandt sådan en fætter
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1023907850&n=1700018876&pn=-2104503543
er det noget som giver noget ?
om ikke andet ser det godt ud lol
-
Hej Brian 8) 8) 8) 8)
-
HUSK lige at fortælle hvordan du gør med vand påfyldningen :lol:
Held og lykke med opstarten
Jeg er ikke helt med, hvorfor skulle det være et problem ?
-
DEN SKAL UDLUFTES - ellers risikere du at den laver luftlommer og brænder varm.
op med fronten - der ligger en beskrivelse på ABC´en!
-
DEN SKAL UDLUFTES - ellers risikere du at den laver luftlommer og brænder varm.
op med fronten - der ligger en beskrivelse på ABC´en!
Jeg troede kun det var benzin der skulle løftes.
Og ja ----- Efter strengeste order fra Jarl, må man jo ikke lege med gassen den første halve time så der er jo ikke mulighed for at vandpumpe kan lufter så meget ud :)
Hilsen Poul
-
DEN SKAL UDLUFTES - ellers risikere du at den laver luftlommer og brænder varm.
op med fronten - der ligger en beskrivelse på ABC´en!
Jeg troede kun det var benzin der skulle løftes.
Og ja ----- Efter strengeste order fra Jarl, må man jo ikke lege med gassen den første halve time så der er jo ikke mulighed for at vandpumpe kan lufter så meget ud :)
Hilsen Poul
Se her
http://www.t3-infos.de/t3-infos_b.html#kuehlerentl og der står også hvad der kan ske hvis man ikke gør det!
-
Selvfølgelig skal den luftes ud straks. Og det kan man fint gøre med et forsigtigt omdr.tal.
-
ja selvfølgelig skal den luftes ud, men jeg kunne bare ikke se hvorfor dt skulle være et problem at gøre det. Jeg hæver gerne fronten en meter når jeg lufter ud, så kommer luftskruen op i øjenhøjde og det går nemt med at lufte ud
-
Ja ja. -og grin i bare, men da jeg luftede omgangs-syncroen ud, så hævede jeg bagenden og løsnede udluftningsskruen på køleren. så hældte jeg kølervæske i ekspansonsbeholderen og kunne høre luften sive ud af udluftningskruen på køleren. pludselig holdt lyden op, og væsken piblede ud. Stramme skruen og fylde systemet. Alt sammen med ustartet motor. Efter opstart har jeg efterfyldt ca. 2 dl. Jeg synes selv at jeg var skide smart. Har også tjekket udluftningen efterfølgende ved med tryk på systemet at løsne udluftningsskruen, og der kom ikke luft ud -kun kølervæske.
Løft I bare løs i forenden og luft ud med gas på. Jeg ved hvordan min næste udluftning skal foregå.
Hilsen Mølle
-
havde du feset??????? :shock: :shock: :shock:
-
He he, fnis... Den var nu meget god ;-)
sidst jeg luftede min ud, åbnede jeg skydedøren og bagklappen.
Rullede vinduerne ned, og lod den stå i en halv time........
Nej nu ska jeg nok være ordenlig :lol:
-
Mølle, en ægte pragmatiker.. DET kan vi lide!
Det må prøves ved næste motorskift.
-
Ja ja. -og grin i bare, men da jeg luftede omgangs-syncroen ud, så hævede jeg bagenden og løsnede udluftningsskruen på køleren. så hældte jeg kølervæske i ekspansonsbeholderen og kunne høre luften sive ud af udluftningskruen på køleren. pludselig holdt lyden op, og væsken piblede ud. Stramme skruen og fylde systemet. Alt sammen med ustartet motor. Efter opstart har jeg efterfyldt ca. 2 dl. Jeg synes selv at jeg var skide smart. Har også tjekket udluftningen efterfølgende ved med tryk på systemet at løsne udluftningsskruen, og der kom ikke luft ud -kun kølervæske.
Hilsen Mølle
Mølle :!:
Du er en guttermand :D Det var sådan noget jeg efterlyste. :)
hilsen
-
Når jeg tænker efter, så trykkede jeg selvfølgelig også på de forskellige slanger rundt om motoren på skift, så vandet kunne skvulpe lidt rundt i systemet. Men det gør man vel pr. automatik, når man lufter kølesystemet ud. (ikke at forveksle med andre typer udluftning, fx. bremser og efter at Peder har feset i bilen)
-
nogle Porche modeller luftes ud ved at suge vaccum i kølesystemet og derefter lukke vand ind. Resultatet er 100 % fyldning. Men måske skal systemet være konstrueret til det.
-
nogle Porche modeller luftes ud ved at suge vaccum i kølesystemet og derefter lukke vand ind. Resultatet er 100 % fyldning. Men måske skal systemet være konstrueret til det.
Vi har konstateret at Kvinder og T3 ikke er OK.
Men de er på den anden side konstrueret til det ?.
Kurt
-
Yeah baby ! så køre Bussen
efter jeg har lånt en pumpe af morten, så springer hun i gang som en tiger...
den skal knap nok forvarme så køre den 1 sec. på starter også brummer hun mmmmmmm dejlig lyd var ud at køre i hende i nat og det lyder og følese så dejligt ingen vibrationer og næsten ingen støj.
MEN ..... :evil: :evil: :evil: hvorfor var der ikke nogen der sagde at jeg skulle huske at tjecke vand på batteriet inden jeg kørete på arbejde i den i morges hehehe
nå men batteriet var ½ tømt for vand ca. så skal lige have hældt en del på også lånt en lader så skulle jeg gerne kunne køre hjem igen.
jeg løftede hende for resten som potte beskreve og det virker super godt.
-
Jamen, da jeg var derovre, var du ikke det mindste i tvivl om pumpen var OK. :) Tosk :lol:
Tillykke, med starten, nu har du så, et stort ansvar for den lille ny motor.
Og tør man så også ønske god ferie. ?
Hvorfor var batteriet tømt, har du haft det til at ligge ned eller hvad.
Det er ikke naturlig adfærd for et batteri. :!:
Kurt
-
ang pumpen kunne jeg overhovedet ikke indstille den rigtigt den opførte sig meget mærkeligt - da den anden kom på tog det 20sek for at få den timet. Vi havde problemer med at få den til at få diesel i pumpen som den gad at få til at komme ud i dyserne!
-
Tillykke med den. :P
Glæder mig til at se og høre den spinne. :lol:
Hilsen Poul
-
ang pumpen kunne jeg overhovedet ikke indstille den rigtigt den opførte sig meget mærkeligt - da den anden kom på tog det 20sek for at få den timet. Vi havde problemer med at få den til at få diesel i pumpen som den gad at få til at komme ud i dyserne!
Den kommer du til at skille af, så vil kan få oplyst hvad der er galt med den
hilsen
-
SUK min generator lader ikke eller den lader med 1v :(
tror jeg har lavet en fejl.
Da jeg skilte det hele af tog vi nogen billeder som blev meget dårlige :(
så jeg ved ikke om jeg har byttet rundt på de 2 små kabler, kan der ske noget ved det ?
det skal sættes sådan her sammen ik ?
(http://bigballs.dk/generator.jpg)
Jeg pille spændings regulatoren ud i går og så at der var ca. 1cm kul tilbage på dem så det skull vel være fint nok ville det være en god ide at skifte dem ingen vores ferie ?
er der nogen i Jydeland som er hjemme på søndag som har en bagklap de vil sælge mig og kan hjælpe med at skifte den på søndag ? vi køre nemlig via fastlandet (Danmark) hehe på vores tur :D
-
Hmm nu ved jeg jo ikke hvordan du har stripset ledningerne op inden du flog den gamle kværn ud.. men der er ikke noget der kan byttes om så p.g.a. tykkelserne på kabelskoene / forbinderne og lednignerne er lige til. (Sådan var det ihverfald på min) Du HAR forbundet alt til stel og renset godt af ikke?
Den tynde med kabelsko (markeret med Øh på dit billede) føleren som bl.a. giver signal til omdrejnignstælleren og en ting mere.. hvad er det nu .. oliesummeren der bzzzer når der er lavt olietryk og motoren trækker generatoren rundt.. kan ikke lige huske det.. Det er der nogen af de gamle rotter der helt sikkert kan. Ellers kan du søge dig frem til det i en af omdrejningstæller trådene mener jeg.
-
hmm tjaa ser du hehe jeg klippede jo stikene af for at sætte nye på da de gamle næsten faldt af :(
okay men vi er enige om at jeg bare skulle kunne bytte rundt på de 2 små kabler uden den store indvirkning ?
ang. stel hmm der går ikke noget kabel ud til Stel/minus fra min generator skal der da gøre det ?
-
NEJ!
som skrevet i et andet indlæg hvor Mølle kommenterer mit generatorskift, så lader generatoren ikke hvis den tynde ledning D+ ikke er forbundet.
I hullet øhh har der aldrig været noget, den anden tynde ledning til omdrejningstælleren skal sætt på w-klemmen. Jeg kan på billede tydeligt se en klemterminal markeret W
-
Hold nu!
W på den med spadestikket, D+ skrues på den lille terminal og + på den store. Det er ligetil?
Sådan ser min husmands-renoverede opsætning ud:
(http://martinelund.dk/jan/generator.jpg)
-
ja men crapz har da motoren skulle ud, klippet kalberne over så han ved ikke hvad der sat spadestik på og hvad der sat skrueterminal på.
-
se farverne på jans billede
-
okay,
jeg køber sku lige nyt batteri, på vejen hjem.
jeg har sat den den ene tynde kabel på der hvor jeg har skrevet Øhh, så den flytter jeg til W stikket, men jeg har ingen omdrjenigs tæller i bilen ?
for at teste om den lader den vil lade så prøver jeg at starte bilen uden den tykke + kabel på batteriet, sætte en leding fra D+ til det nye batteris + pol.
så skulle jeg vel kunne måle ca, 14 volt på det tykke + Kabel og stel ?
eller er der en nemer måde at teste det på ?
-
Hold nu!
W på den med spadestikket, D+ skrues på den lille terminal og + på den store. Det er ligetil?
Sådan ser min husmands-renoverede opsætning ud:
(http://martinelund.dk/jan/generator.jpg)
Hold K... Jan. Hvad er det for en clean bil??? Har du også en show-car ud over dine arbejdsheste????
-
Hvad er det for en clean bil???
Tak for rosen Mølle!
Et clean motorrum er sku nemmere at komme til i og fejlfinde på o.s.v så det sætter jeg pris på.. og gør lidt ved det uden at overdrive..
Har du også en show-car ud over dine arbejdsheste????
Workhorse, showcar, pussywaggon, light-truck, daily-driver, weekend-cruiser - same same, min doka er en ægte "multiwagen".. og den eneste T3 jeg har på plader. (selvom der i skrivende stund står/ligger 5 styks derude på engen)
Jeg er dybt afhængig af den og har som tidligere nævnt et 45000 kms kørselsbehov pro anno, måske er det derfor man hører lidt mere til mine nedbrud end fra andre.. Jeg SKAL bare bruge den vogn og den er i drift mange timer hver dag! det placerer jo en lidt større sandsynlighed for nedbrud på hendes skuldre... Også derfor jeg har valgt den overdrevent paranoide sauger-19rækkers ök combo... og et motorrum man roder meget i .. det er sku rart hvis det er clean.
-
HOV Jan din kulholder er vist revnet i øret der....!! :oops:
men det tror jeg sku ik der sker noget ved de næste 45.000km :lol: :wink: