Forfatter Emne: Koldstartsproblemer 1.6td  (Læst 8161 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Koldstartsproblemer 1.6td
« Svar #15 Dato: 25. November 2008 kl: 07:23:50 »
Citat fra: "Henrik_871"
Altså som sagt har jeg jo skiftet de 3 tændrør.
Gløderør på Diesel

Jeg har nu købt et nyt forvarmeræle. og et 100amp batteri, det er virkelig kæmpe. Så det montere jeg tirsdag.
Allier dig med en pladesmed, hvis det skal stå på den oprindelige plads. Jeg vippede mit 8o amp ind med et koben. Bemærk + kommer faretruende tæt på karosseriet.

Men som I siger, jeg skal også køre starten 5-10 gange før den kommer har ikke præcis tal på det, men lyder ligesom problemet hos en af jer.

Det der med justering?? Kan en forklare hvordan??

Jeg har haft den til at køre perfekt efter jeg har skiftet gløderør. Jeg har også haft dyserør af. Og løsnet rørene mens motor køre for at "lufte" ud.

Men hvor sidder den sikring henne i snakker om??? Under selve forvarmerælet???

Hvordan ser den ud, for jeg synes min sorte boks ligner lort, der ligger kabler over det hele, og der er ikke meget oprydt i det....

Men ellers vender jeg tilbage når jeg har sat det nye store batteri i og forvarmerelæ...

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Koldstartsproblemer 1.6td
« Svar #16 Dato: 25. November 2008 kl: 15:18:30 »
Vi er amatører ...

Jeg har slettet mit indlæg, statisk og dynamisk ESP justering står der ikke noget om i bøgerne. Erfaringerne omkring sagen er meget spændende for mit vedkommende og viden og know how skal nok hellere tages ud af den originale håndbog.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Eva

  • Gæst
Koldstartsproblemer 1.6td
« Svar #17 Dato: 25. November 2008 kl: 18:46:10 »
Hvordan når du sådan skal køre den i starteren flere gange...kommer der meget røg ud af udstødningen under startforsøgene, altså inden motoren slår igang?

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Koldstartsproblemer 1.6td
« Svar #18 Dato: 25. November 2008 kl: 18:53:23 »
det lyder som om den er hoppet på remmen......
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Koldstartsproblemer 1.6td
« Svar #19 Dato: 25. November 2008 kl: 19:09:00 »
Er der nogen der er kommet med forslaget, om at skifte brændstoffilteret, (hvornår er det skiftet). Og er der vand i det?

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Koldstartsproblemer 1.6td
« Svar #20 Dato: 25. November 2008 kl: 19:34:31 »
jeg har for ca en måned siden haft startproblemer, det var hurtig fejlsøgt og rep.

der kom ingen strøm til gløderør(der skal være batteri spænding), så da jeg trak  ledningen til det første gløderør (cyl4) var den kækket over men stadig i krympeflexen, så det var ikke synligt...

men ny kabelsko og krympeflex så var den ged barberet 8)

mht. til gløderør, så har de jo kun funktion indtil bilen er startet og i nogle biler ca 1,5min efter (kan ik huske om en t3 har eftervarme)

min egen bør også snart have "4" NYE gløderør da den også går på 3 cyl når den startes kold

har du forøvrigt målt strøm til dine gløderør!

dernæst skal du måle modstand på dine gløderør med ledning afmont, men med gløderørne mont, det gir et hurtigt overblik over tilstanden, men er ikke nok til at sige om de er ok!

og så få da skiftet det brændstoffilter, det skal skiftes hvert år, og det koster max 100kr og 5min at skifte :wink:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

PARKHAVE

  • Gæst
Koldstartsproblemer 1.6td
« Svar #21 Dato: 25. November 2008 kl: 19:40:56 »
Jeg formoder det er nye gløderør og at de er med den rette spænding - ikke sandt??

Kommer der strøm fra sikring til gløderør??

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Koldstartsproblemer 1.6td
« Svar #22 Dato: 25. November 2008 kl: 21:02:22 »
det blir en lang dag imorgen  :wink:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Koldstartsproblemer 1.6td
« Svar #23 Dato: 25. November 2008 kl: 21:13:44 »
Vi er amatører ...

Jeg har slettet mit indlæg, statisk og dynamisk ESP justering står der ikke noget om i bøgerne. Erfaringerne omkring sagen er meget spændende for mit vedkommende og viden og know how skal nok hellere tages ud af den originale håndbog.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Koldstartsproblemer 1.6td
« Svar #24 Dato: 25. November 2008 kl: 21:17:56 »
Vi er amatører ...

Jeg har slettet mit indlæg, statisk og dynamisk ESP justering står der ikke noget om i bøgerne. Erfaringerne omkring sagen er meget spændende for mit vedkommende og viden og know how skal nok hellere tages ud af den originale håndbog.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Eva

  • Gæst
Koldstartsproblemer 1.6td
« Svar #25 Dato: 25. November 2008 kl: 21:30:52 »
Citat fra: "Henrik_871"
Eva - Nej, det gør der ikke. Der kommer ingen røg under forsøgene når man prøver at starte den.



Så er mit gæt, at den bare ikke får noget brændstof til at begynde med, for hvis den gjorde det og ikke slår igang efter så lang tids kørsel med starteren, ville den ryge en del ud af udstødningen..

Magnetventilen der hænger......falsk luft så olien "render tilbage" ,  o.s.v.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Koldstartsproblemer 1.6td
« Svar #26 Dato: 25. November 2008 kl: 22:52:38 »
Vi er amatører ...

Jeg har slettet mit indlæg, statisk og dynamisk ESP justering står der ikke noget om i bøgerne. Erfaringerne omkring sagen er meget spændende for mit vedkommende og viden og know how skal nok hellere tages ud af den originale håndbog.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Koldstartsproblemer 1.6td
« Svar #27 Dato: 25. November 2008 kl: 22:57:38 »
ESP = Einspritzpumpe = indsprøjtningpumpe = dieselpumpe
Mvh. Casper

Eva

  • Gæst
Koldstartsproblemer 1.6td
« Svar #28 Dato: 26. November 2008 kl: 09:47:42 »
Citat fra: "casper"
ESP = Einspritzpumpe = indsprøjtningpumpe = dieselpumpe


Jeg kan nu godt forstå Henriks forvirring over hvad det er I kalder ESP,  når det i daglig tale om biler er noget der ligger så langt væk fra brændstofpumpen....som til  styretøjet   :wink:  :wink:

Electronic Stability Program   :wink:  :wink:

http://www.sikkertrafik.dk/a9043e80

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Koldstartsproblemer 1.6td
« Svar #29 Dato: 26. November 2008 kl: 21:21:18 »
Vi er amatører ...

Jeg har slettet mit indlæg, statisk og dynamisk ESP justering står der ikke noget om i bøgerne. Erfaringerne omkring sagen er meget spændende for mit vedkommende og viden og know how skal nok hellere tages ud af den originale håndbog.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963