Forfatter Emne: Vægtafgift! Hvad betaler I??  (Læst 9009 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Vægtafgift! Hvad betaler I??
« Svar #15 Dato: 05. December 2008 kl: 12:53:00 »
Hej "Michael",

Det er jo helt reelt at vægtene på mine biler er som skrevet.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Mads-kaa

  • Gæst
Vægtafgift! Hvad betaler I??
« Svar #16 Dato: 05. December 2008 kl: 13:04:12 »
Citat fra: "M.Thøgersen"
Må jeg i denne forbindelse have lov at komme med et lille forslag:

Skulle vi ikke tage at gå ind på Christiansborg Slotsplads i samlet flok og udstyret med hver vores megafon indstillet på højeste lydstyrke og så i kor råbe:

"Tjek vores bilers vægt, tjek vores bilers vægt, tjek vores bilers vægt - vi går ikke hjem, før vi får lov at betale noget mere i vægtafgift"

Det ville da måske vække endnu mere opmærksomhed end konstant at udstille det på et åbent internetforum..


Har du noget at skjule da? Jeg har ikke... 1475kg WBX bluestar...

/Mads

Bo

  • Gæst
Vægtafgift! Hvad betaler I??
« Svar #17 Dato: 05. December 2008 kl: 16:45:44 »
Citat fra: "M.Thøgersen"
Må jeg i denne forbindelse have lov at komme med et lille forslag:

Skulle vi ikke tage at gå ind på Christiansborg Slotsplads i samlet flok og udstyret med hver vores megafon indstillet på højeste lydstyrke og så i kor råbe:

"Tjek vores bilers vægt, tjek vores bilers vægt, tjek vores bilers vægt - vi går ikke hjem, før vi får lov at betale noget mere i vægtafgift"

Det ville da måske vække endnu mere opmærksomhed end konstant at udstille det på et åbent internetforum...


Det kan vi da godt, men tror du der er nogen der kommer og vejer dem ??? :roll:

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Vægtafgift! Hvad betaler I??
« Svar #18 Dato: 05. December 2008 kl: 16:59:35 »
En emsig betjent, falder en dag over vores fortræffelige forum. I en brandert hyler han til kæresten over vægtafgiften, hun vil gerne indynde sig hos bossen og så kører rouladen.

Des flere henvendelser til Importør, Told&møgkælling, utidig besøg i synshallen. Des før kommer balladen. BASTA.

Kurt

PS hvorfor tror i nyeste medlemsprofil er "Spiegelhauer" :twisted:
Kurt - 25115788

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Vægtafgift! Hvad betaler I??
« Svar #19 Dato: 05. December 2008 kl: 17:55:57 »
jeg kan altså ikke se problemet
hvis bilerne er vejet ned og det er godkendt i synshallen er der vel ikke noget at komme efter
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Vægtafgift! Hvad betaler I??
« Svar #20 Dato: 05. December 2008 kl: 18:18:47 »
Det er nemlig rigtigt.

Knallerter kører ikke for stærkt.
Hippier har ikke langt hår.
Der ryges ikke hash på christiania.
Lillebror blev ikke betjent fordi storebror fik gården.
Bjørnene skider ikke i skoven.

Selvom den kvakker, vralter, er hvid og måske endda hedder anders er det sikkert ikke en and.?

Når først der bliver skabt et rygte om at de gamle lortebiler altid har for lav egen eller totalvægt, så kan du være sikker på den bliver vejet når Jørgen betjent får øje på dig.

Faktisk kan jeg være ligeglad, min bil er vejet op, meeeen måske en dag der er lidt ekstra læs med. Og så skal jeg ha bøden fordi i ikke kan falde til ro med det vægt sjov. :roll:

Kurt  - Tag det ikke så tungt  :wink:
Kurt - 25115788

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Vægtafgift! Hvad betaler I??
« Svar #21 Dato: 05. December 2008 kl: 18:36:02 »
Citat fra: "isfugl"
få jer en hestevogn og en hest ingen forsikring og ingen vægtafgift og må køre med overlæs


Jeg har flere gange spurgt omkring, hvad reglerne er. Ingen ved det.

Må man ride over storebæltsbroen.?
Må sætte den i et parkeringshus.?
Og mange andre praktiske ting er alt for uafklarede til at jeg tør satse. :wink: Men tanken har været der. :lol:

Jeg ved dog at du ER forpligtet til at have forsikring, for det stod i Motor.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Vægtafgift! Hvad betaler I??
« Svar #22 Dato: 05. December 2008 kl: 18:48:52 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Det er nemlig rigtigt.

Knallerter kører ikke for stærkt.
Hippier har ikke langt hår.
Der ryges ikke hash på christiania.
Lillebror blev ikke betjent fordi storebror fik gården.
Bjørnene skider ikke i skoven.

Selvom den kvakker, vralter, er hvid og måske endda hedder anders er det sikkert ikke en and.?

Når først der bliver skabt et rygte om at de gamle lortebiler altid har for lav egen eller totalvægt, så kan du være sikker på den bliver vejet når Jørgen betjent får øje på dig.

Faktisk kan jeg være ligeglad, min bil er vejet op, meeeen måske en dag der er lidt ekstra læs med. Og så skal jeg ha bøden fordi i ikke kan falde til ro med det vægt sjov. :roll:

Kurt  - Tag det ikke så tungt  :wink:



selv er jeg også fuldstændig ligeglad min har en egenvægt på 1550 kg så deeet  :D
men hvis bilen er vejet ind til en hvis vægt og der er papirer på det er der vel ikke noget egentligt problem
den har jo været på vægten inden den bliver godkendt
eller er det mig der har misforstået noget (det er sket før og vil sikkert ske igen)
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Vægtafgift! Hvad betaler I??
« Svar #23 Dato: 05. December 2008 kl: 19:03:29 »
Man ku' pille motor og al det ud af bilen og spænde to Nordbaggere foran....   hmmm....
Gad vide hvilke omkostninger man så sku' regne med...

Indkøb af heste
En stak certifikater fra dyrlæge og hva' staten ellers ska' bruge
Køb eller leje af mark og stald
Mer dyrlæge
Foder
Seletøj
Sko
Værktøj til rustfjernelse (striglebørster)
Gevær til når der ikke er penge til dyrlæge

På plussiden må regnes skrotpræmie fra limfabrikken.

Gad vide hva' så'n to krikker ville sige til at blive vækket kl. 03:21 at nu ska' vi ud og salte..   Ryger de hvidt, når de skal starte en kold morgen...

Og er det så et krav at man sætter blomsterkasser under vinduerne og maler blomster over hele bilen?
Eller ka' det gøres mere simpelt...

Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Mads-kaa

  • Gæst
Vægtafgift! Hvad betaler I??
« Svar #24 Dato: 05. December 2008 kl: 19:03:30 »
Citat fra: "bos1"
Citat fra: "KHSalvesen"
Det er nemlig rigtigt.

Knallerter kører ikke for stærkt.
Hippier har ikke langt hår.
Der ryges ikke hash på christiania.
Lillebror blev ikke betjent fordi storebror fik gården.
Bjørnene skider ikke i skoven.

Selvom den kvakker, vralter, er hvid og måske endda hedder anders er det sikkert ikke en and.?

Når først der bliver skabt et rygte om at de gamle lortebiler altid har for lav egen eller totalvægt, så kan du være sikker på den bliver vejet når Jørgen betjent får øje på dig.

Faktisk kan jeg være ligeglad, min bil er vejet op, meeeen måske en dag der er lidt ekstra læs med. Og så skal jeg ha bøden fordi i ikke kan falde til ro med det vægt sjov. :roll:

Kurt  - Tag det ikke så tungt  :wink:



selv er jeg også fuldstændig ligeglad min har en egenvægt på 1550 kg så deeet  :D
men hvis bilen er vejet ind til en hvis vægt og der er papirer på det er der vel ikke noget egentligt problem
den har jo været på vægten inden den bliver godkendt
eller er det mig der har misforstået noget (det er sket før og vil sikkert ske igen)


Problemet består i at hvis du tømmer bilen for alt af vægt (eks. camping indretning) og så vejer bilen, syner og godkender den, så er fanden løs hvis en eller anden emsig stodder finder på at din bil vejer mere end der står på registrering attesten. Du har nemlig pligt til at informere om hvis din bil ændre vægt mere end 50kg.
Håber det giver mening???

Jeg er stadig af den overbevisning at det er problemløst at kører de fleste T3'ere på vægten og få dem under 1500kg. Caraveller kan være et problem da sæderne i sådan en karl vejer et ondt år, og så er der to rækker af dem...

/Mads

Eva

  • Gæst
Vægtafgift! Hvad betaler I??
« Svar #25 Dato: 05. December 2008 kl: 19:40:02 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "M.Thøgersen"
Må jeg i denne forbindelse have lov at komme med et lille forslag:

Skulle vi ikke tage at gå ind på Christiansborg Slotsplads i samlet flok og udstyret med hver vores megafon indstillet på højeste lydstyrke og så i kor råbe:

"Tjek vores bilers vægt, tjek vores bilers vægt, tjek vores bilers vægt - vi går ikke hjem, før vi får lov at betale noget mere i vægtafgift"

Det ville da måske vække endnu mere opmærksomhed end konstant at udstille det på et åbent internetforum..


Har du noget at skjule da? Jeg har ikke... 1475kg WBX bluestar...

/Mads


heller ikke her da...min er en sika på hvide plader....forhenværende gulpladebil på 1450 kilo med en sættecampingkasse, som IKKE skal vejes med som en del af bilens egenvægt    :wink:

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Vægtafgift! Hvad betaler I??
« Svar #26 Dato: 05. December 2008 kl: 19:52:46 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "bos1"
Citat fra: "KHSalvesen"
Det er nemlig rigtigt.

Knallerter kører ikke for stærkt.
Hippier har ikke langt hår.
Der ryges ikke hash på christiania.
Lillebror blev ikke betjent fordi storebror fik gården.
Bjørnene skider ikke i skoven.

Selvom den kvakker, vralter, er hvid og måske endda hedder anders er det sikkert ikke en and.?

Når først der bliver skabt et rygte om at de gamle lortebiler altid har for lav egen eller totalvægt, så kan du være sikker på den bliver vejet når Jørgen betjent får øje på dig.

Faktisk kan jeg være ligeglad, min bil er vejet op, meeeen måske en dag der er lidt ekstra læs med. Og så skal jeg ha bøden fordi i ikke kan falde til ro med det vægt sjov. :roll:

Kurt  - Tag det ikke så tungt  :wink:



selv er jeg også fuldstændig ligeglad min har en egenvægt på 1550 kg så deeet  :D
men hvis bilen er vejet ind til en hvis vægt og der er papirer på det er der vel ikke noget egentligt problem
den har jo været på vægten inden den bliver godkendt
eller er det mig der har misforstået noget (det er sket før og vil sikkert ske igen)


Problemet består i at hvis du tømmer bilen for alt af vægt (eks. camping indretning) og så vejer bilen, syner og godkender den, så er fanden løs hvis en eller anden emsig stodder finder på at din bil vejer mere end der står på registrering attesten. Du har nemlig pligt til at informere om hvis din bil ændre vægt mere end 50kg.
Håber det giver mening???

Jeg er stadig af den overbevisning at det er problemløst at kører de fleste T3'ere på vægten og få dem under 1500kg. Caraveller kan være et problem da sæderne i sådan en karl vejer et ondt år, og så er der to rækker af dem...

/Mads



det giver mere mening troede bare at udstyret/sæder skulle være i bilen når den kom på vægten
der bliver jo feks lagt ekstra vægt på hvis ikke reservehjulet er med
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Vægtafgift! Hvad betaler I??
« Svar #27 Dato: 05. December 2008 kl: 23:09:16 »
På det seneste har jeg undret mig en del over det med egenvægten.

Brandbussen vejer 1480kg med fuld tank, vædsker, lidt dillerdaller i kabinen og et SERIØST lag undervognssnask samt snavs og skidt. Hvordan hulan at den fra ny kan have haft en egenvægt på 1525kg er sgu en gåde. Man kunne få en lumsk mistanke om at "the man" har feset rundt med 1500kg stemplet for at være sikker på at der kom penge i kassen.

Hvis jeg fjerner midterste sæde i kommandørbussen ryger jeg også snildt under de 1500kg og den står oplyst til 1575kg (sætter jeg sædet i igen efter syn er det også kun lige omkring 50 kg forøgelse, og det er jo lovligt nok)

De har fuppet os i årevis.........det er slut nu!
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Bluestar

  • Gæst
Vægtafgift! Hvad betaler I??
« Svar #28 Dato: 06. December 2008 kl: 04:29:46 »
ja de har " vejet " dem til det, som har været smart for staten!

 prøv at se de nyere varebiler, de blev vejet op til 2000kg for så var de billigere at importerer til DK f.eks. en volkswagen caddy, den vejer sgu ikke 2000kg eller...

jesper

Jakes

  • Gæst
Vægtafgift! Hvad betaler I??
« Svar #29 Dato: 14. December 2008 kl: 17:07:57 »
Er der nogen der har nogle tips til, hvad der IKKE er nødvendigt til vejning som kan reducere vægten til under 1500kg.?
F.eks. Er det tilladt at udelade en sæderække der bagefter sættes i.?

Der er sikkert en masse af jer der har erfaring med sådan noget og det er derfor jeg skriver her og håber i kan hjælpe lidt.
Vi er et par venner der ejer en 85' Caravelle Bus, 1.6 D på hvide plader og den skal snart indregistreres igen.  Som studerende gør man jo alt for at spare penge og her kan der spares nogle penge.  :D

/Jakes