Forfatter Emne: Miljøtiltag  (Læst 29161 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #15 Dato: 02. Marts 2009 kl: 18:43:39 »
Ja, det er en grum skæbne T3`ere og lignende fine køretøjer går i møde. Personligt har mine til dato 2 styks sat et eller andet brændende ønske om, at en tredie af slagsen er på ønskelisten, men jeg er alvorligt bange for, at tanken om en billig og rummelig gulplade T3 er rykket betragteligt ned ad listen. Medmindre nogen vil udtrække mine tal i Lotto, må jeg nok antage, at Fruen vil antage nogenlunde det samme blik, som når hun ser en spyflue, og en stemmeføring, der kan få fryseren til, at blegne, når vi kommer ind på afgifter.
Jeg vil ønske jer held og lykke med bestræbelserne mod, at kunne køre med partikelfiltre etc.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #16 Dato: 02. Marts 2009 kl: 20:09:55 »
De kan stikke deres skatte lettelser skråt op og så droppe de her nye afgifter...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Miljøtiltag
« Svar #17 Dato: 02. Marts 2009 kl: 20:17:18 »
Citat fra: "BlackChart"
De kan stikke deres skatte lettelser skråt op og så droppe de her nye afgifter...


regulere med tilbagevirkende kræft også med med over 100% - de er tosset - jeg stemme på Enhedslisten næste gang - det kan være de kan finde ud af at lave noget langsigtede og noget som kommer borgerne tilgode.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #18 Dato: 02. Marts 2009 kl: 20:18:48 »
Hold da op et hylen.  :?  :shock:  :roll:   Jeg har allerede skrevet til et politisk parti.  :idea: Og er igang med at filosofere om Trafikudvalget, EU, Menneskerettighedsdomstolen, eller andre vil kunne forstå mig. :idea: (JJ kom glad :wink: )

 :idea:  MOGENS må komme forbi igen.  :idea:  

Det er da ikke herinde det skal ændres, men hos de hjernedøde politikere i har stemt på.
FORSLAG. Næste gang stem på en ukendt  :idea:

Kurt

PS. Hvor meget gødning kan der være i en Backmobil  :twisted:
Kurt - 25115788

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #19 Dato: 02. Marts 2009 kl: 20:21:29 »
På egne og andres vegne, vil jeg gerne opfordre Jarl, til skriftligt at invitere Folketinget til Fynstræf på T3N's vegne :idea: Du må gerne lokke med pandekager.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #20 Dato: 02. Marts 2009 kl: 20:23:29 »
Vil da gerne tilstå at jeg også har skrevet til "mit" parti for at få deres helt præcise holdning til denne sag...

Har dog ikke set dem omtalt ifbm. med det jeg har fundet på nettet om sagen samt de har intet direkte i denne sag på deres hjemmeside...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #21 Dato: 02. Marts 2009 kl: 20:24:56 »
Jeg kan se en vigtig vinkel:

* "Genbrug" af allerede importerede biler er med til at holde betalingsbalancen i skak, sikrer beskæftigelse til danske mekanikere og falck-folk, er yderst økologisk - tænk på at jo ældre en bil bliver, jo flere år bliver miljøomkostningen ved produktion fordelt over (det koster et par KW at smelte jern til en hel bil).

Jeg tror, at hvis man skal gøre noget lydhørt, er det den slags argumenter der skal bringes til bordet.

Evt kombineret med et politisk pres for at få åbnet for eftermontering af partikelfilter/kat på gamle biler - hvis man laver en lov som  gør væsensforskel på biler med/uden kat - så må man ud fra egalitetsprincippet også kunne argumentere for at der på lige vilår skal åbnes for eftermontering af kat/pf på ældre biler, så man indenfor en pris-elastisk betragtning kan vælge at være miljøsvin (køre uden dieselfilter) og betale ved kasse 1, eller om man vælger at investere miljøvenligt (montere pf).

Min egen kæphest er Internet-licensen (Multimedie-beskatningen) - det er en skat som ingen mening giver i mit hoved. Hvis man ville bruttolønsordningerne til livs, fordi de havde fået for stort omfang, så skal man sige det. Men samtidig at slå det digitale danmark tiblage til nul - det fatter jeg ikke en bjælde af.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #22 Dato: 02. Marts 2009 kl: 20:38:19 »
Jeg skulle gerne invitere Folketinget, EU-Parlamentet og hele den amerikanske kongres, hvis jeg troede, de gad komme.
Der er klart to selvstændige problematikker i dette her: 1) Dieselbilernes forfølgelse og 2) gulpladebilernes undergang.

Mit egoistiske perspektiv ligger særligt i den første gruppe, men jeg har umådeligt meget sympati for den anden gruppe.

Ærlig talt synes jeg det er usselt og lavt at forfølge den gruppe af borgere, der har en mere end 11 år gammel varebil. I masser af familier - i hvert fald her, hvor jeg bor - er der en gammel gulplade potte, der tjener som familiens bil nr. to - en ren og skær "til-og-fra-arbejde-bil".  Det er tit en gammel Golf II, en Astra, en Corolla eller - ja - en gammel Transporter T3 & endnu flere T4'ere. Der er sgu ikke noget luksus eller fisefornemt over dem - det er slet og ret ydmyge brugsbiler, der får hverdagen til at hænge sammen for helt almindelige familier. Jeg kan sgu også godt have ondt i røven over at en direktør har en Porsche Cayenne som gulpladebil, der kun bruges, når vennerne skal køres på jagt, men det er sgutte scenariet her. Ham røvhullet i Cayennen - han er jo allerede omfattet af misundelsesafgiften - det nye er jo, at alle fattigrøvene med biler, der er ældre end 98 skal rammes - det er fandme usselt, og det fortjener politikerne at høre.

Den anden sag med dieselbilerne mener jeg, at vi skal kæmpe for at undersøge, om vi kan løse teknisk. Jeg researcher på livet løs, og jeg kan godt se, at det er vanskeligt med en kombionation, der hedder forkammerdiesel, kat og dieselpartikelfilter. Selvf. kunne man bare lægge sig ned på ryggen og montere en 2E benz.-rækkemaskine, så er der grøn plakette og hele svineriet, men nu har jeg fandme lige brugt tid og penge på en 1,9'er sugediesel, som jeg ovenikøbet er glad for. Den skal sgu forrentes og ikke bare skiftes ud igen for sjov!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #23 Dato: 02. Marts 2009 kl: 21:20:47 »
Så er der skrevet til P3 nyhederne.

Indgangsvinkel til historien: Familier i yderområderne!
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

PARKHAVE

  • Gæst
Miljøtiltag
« Svar #24 Dato: 02. Marts 2009 kl: 21:36:07 »
Har lige skældt Lars Barfoed ud i en mail :evil:

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #25 Dato: 02. Marts 2009 kl: 21:43:30 »
Jarl. Perspektiver det lige lidt, alene invitationen kan være nok til medierne.

Ting er jo ikke virkelige før de har været i TV, kan du først få journalisterne til at vinkle den som, synd for VW entusiaster kan der være noget at hente. Mange (ikke toppolitikere) gør hvad de kan for at eksistere, så fynstræf er et gratis guldkort for dem.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #26 Dato: 03. Marts 2009 kl: 06:43:36 »
For at vende tilbage til miljøtiltag vågnede jeg imorges en time før klokken med følgende idé:

Trambussen ryger på hvide plader  :shock: stadig som diesel  :shock:

MEN med en nyere 110 hk dieselmotor med partikkelfilter og fra en passat med ca samme vægt og langt på literen.

I mange lande må en bil med anden motor ikke forurene mere end den nyeste del; Det være sig motor eller bil! Ergo må man jo slippe med den grønne afgift som skal betales for en passat tdi bluemotion som kører små 20km/  :idea:

Det er en sindsyg dyr løsning, men set ift alternativet er det billigere i løbet af et par år eller mindre....

mht hk er der jo lavet en 112 hk model og med alt det andet, den skal jo alligevel til syn og der skal svares ny afgift ifm hvide plader  :wink:

Bare ærgerligt man har shinet den en smule op og smidt en ordentlig røvfuld tung støjdæmpningsmateriale i....

Jeg er sindsyg og får skøre idéer - sikkert; men; Man må sno sig sagde ålen på panden...

Havde det været i stort set hvilket som helst andet land end Lortelandet ville do ha været muligt, men sikkert ikke her.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Miljøtiltag
« Svar #27 Dato: 03. Marts 2009 kl: 07:19:29 »
Ja det er ikke nemt at finde metoden lige nu Wilson, er det en E2 du har i tankerne ?   hvad vil den gule til hvide konvertering mon ligge på ? ..  puha.... vi skal nok alle til at vænne os til 10000 i vægt om året,  ja man skal snart aflevere hele sin løn for at få lov til at køre på arbejde...  sindsygt du.

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #28 Dato: 03. Marts 2009 kl: 09:08:51 »
Nej har ikke en 2E i tankerne.

TDI med partikkelfilter.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Miljøtiltag
« Svar #29 Dato: 03. Marts 2009 kl: 10:18:02 »
Totaløkonomisk beregning af 2E kontra diesel:

Forudsætninger: 25000 km/år. Forsikring uafhængig af brændstof. Vægt 1480 kg. Hvide plader.

2E:

Vægtafgift: 4920
Brændstofudgift: (10 km/l á 9 kr.) : 22500

Samlet 27420


Diesel:

Vægtafgift: 7480
Straf for manglende partikelfilter: 1000
Brændstofudgift: (11 km/l á 7,50 kr) : 17045

Samlet: 25525


Og så kan man med benz.bilen færdes uhindret i alle landets bykerner og samtidig har man med 2E formentlig noget af det mest driftsikre, der kan købes for penge. Måske var det en overvejelse værd?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!