Forfatter Emne: Hjææælp ! Hvem kender en diesel mekaniker på djævleøen ?  (Læst 12859 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Hjææælp ! Hvem kender en diesel mekaniker på djævleøen ?
« Svar #60 Dato: 13. Juli 2010 kl: 19:09:59 »
Citat fra: "tutke"
Sandt JJ
men det virker bare som jeg skal bøje dækpladen voldeligt meget ud for at få den forbi
drivhjulsholderen nederst på topstykke


Drivhjulsholderen, her mener du den gevindstump som tandremmens renstrammerhjul sidder på. Jeg husker også at den var til besvær ved
første øjekast, men var vist ikke nødvindig at tage af.
Dog har jeg oplevet at den sad så løst at jeg kunne skrue den ud med en tang.

tutke

  • Gæst
Hjææælp ! Hvem kender en diesel mekaniker på djævleøen ?
« Svar #61 Dato: 13. Juli 2010 kl: 21:32:05 »
først min min næsgruse underkastelse, uden de tapre selvopofrende t3 krige
Hil jer ædle mænd ! ;-)
Det sku lykkedes ! topstykket er kommet af !!!!!
Så melder sig nye spørgsmål
1. Hvad kigger man så efter for at konstatere om det overhovedet er værd at anskaffe et nyt topstykke.
kan disse billeder afsløre noget ?
http://picasaweb.google.dk/perbuhlacs/T3Odysse?feat=directlink[url]
2.foto 4 hvilken nøgle skal jeg bruge ? er det en speciel dysse nøgle eller
er det "bare"  en 22´
3. på manifolden sidder et stykke meget rustent "plade". Jeg går ud fra det er en slags varmeskjold. Jeg spekulere på om jeg overhovedet kan få ddet af i et stykke, møtrikkerne er også temmelig rustne. Skal det erstattes med et nyt ?
For mig glade amatør ser det ud som om den ikke har kørt på den ene cylinder, kan det ikke have noget med det gløderør den sryttede ud sin tid.
Åh vise herrer jeg venter ydmygt og spændt på deres dom.
(Skulle der dukke en vis diesel kvinde op, er jeg på samme måde og politisk korrekt spændt ;-) )
euforisk hilsen per

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hjææælp ! Hvem kender en diesel mekaniker på djævleøen ?
« Svar #62 Dato: 15. Juli 2010 kl: 08:33:42 »
Per, lav en ny tråd m titlen: "Diesel-skade foto", læg 3 af billederne direkte i den tråd, og bed om folks bud på årsagerne.

Jeg kigger forbi idag og ser mere på motoren.

Idag skal vi dreje krumtappen og se på cylindervægggene, og mærke efter slidmærker.

Og olien skal tappes af, og oliefilteret stilles over et syltetøjsglas så vi kan se efter metalglimmer i olien.

Ninjabussen skal ud og køre igen, vi efterlader ikke sårede i vejkanten.

Gode hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Hjææælp ! Hvem kender en diesel mekaniker på djævleøen ?
« Svar #63 Dato: 15. Juli 2010 kl: 09:14:56 »
Er der hul v dysen på cyl 1? eller? Det ligner der er et olielæk et sted.....

Det er ikke toppakningen som er bristet v tryk kanalerne
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hjææælp ! Hvem kender en diesel mekaniker på djævleøen ?
« Svar #64 Dato: 15. Juli 2010 kl: 09:18:31 »
Hej Morten,

Det er cylinder 1 hvor der var hul i topstykket mellem dyse og gløderør, så den har ikke tændt.

Men interessant at det også kan være dårlige stempelringe?

Gode hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Hjææælp ! Hvem kender en diesel mekaniker på djævleøen ?
« Svar #65 Dato: 15. Juli 2010 kl: 09:31:10 »
Det er vel "bare" et andet topstykke der skal til,
eller hullet i det eksisterende kan måske svejses.

Er der ikke forskel på ventilernes diameter?

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Hjææælp ! Hvem kender en diesel mekaniker på djævleøen ?
« Svar #66 Dato: 15. Juli 2010 kl: 09:31:37 »
kør stemplet helt op i cylinderen og ryk i den med fingrene, hvis det svumper meget er der noget galt.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hjææælp ! Hvem kender en diesel mekaniker på djævleøen ?
« Svar #67 Dato: 15. Juli 2010 kl: 09:35:12 »
@Brian: Jo, der er forskel på ventil-diameter. Er det standard på AAZ topstykket?

@Morten: Tak for tippet om svuppende stempler.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hjææælp ! Hvem kender en diesel mekaniker på djævleøen ?
« Svar #68 Dato: 07. Maj 2011 kl: 22:50:37 »
Var ude og besøge en opstaldet Ninja på hemmelig adresse idag.

Og tage topstykket med til byen til montering af dyser + gløderør.

Mangler udstødningsmanifold + indsugningsmanifold.

Casper, kan du også levere indsugningsmanifold?

Motoren ligger inde i bussen, den har fået lov til at ruste i 2 cyilndre :-( - men mon ikke den kan reddes stadig med at stå i diesel natten over, og så en let honing - evt stemplerne ud og rense stempelringene?

Nogen erfaringer?

Men ellers ser Ninja godt ud og fit for fight - gad vide om den ikke bliver gadeklar i nærmere tid - især hvis mekkeren er fair med prisen for at samle den.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Hjææælp ! Hvem kender en diesel mekaniker på djævleøen ?
« Svar #69 Dato: 07. Maj 2011 kl: 23:49:07 »
jeg har manifolder på lager, hvad skal i bruge?

Jeg har også en meget lidt brugt udstødning liggende på lageret jeg gerne vil af med, var det ikke noget i stedet for det patent-båndshelvede som der se på sidste billede, vi finder naturligvis en god pris
Mvh. Casper

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hjææælp ! Hvem kender en diesel mekaniker på djævleøen ?
« Svar #70 Dato: 07. Maj 2011 kl: 23:58:44 »
Indsugningsmanifold, udstødningsmanifold.

Lydpotte lyder også godt, det må Per vurdere om det er en upgrade han tager med i denne runde.

Tror Per lægger nogle foto ind i tråden af cylinder.rust til vurdering af "rednings-grad"
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."