Forfatter Emne: Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.  (Læst 8258 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

the-rabbit

  • Gæst
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #15 Dato: 22. December 2010 kl: 16:02:00 »
Citat fra: "Jønne Ukendt"
Den med kontakten er hyppigt problem. Køb en ny, ellers står du med det samme problem om 2 måneder igen.

 Mvh Jønne Ukendt


Fedt! :) - Så er det jo til at lave. Hvor får man fat i en ny? :)

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #16 Dato: 22. December 2010 kl: 17:17:52 »
Der findes vistnok lidt forskellige typer af de kontakter, men tror egentlig alle sammen kan bruges, det er jo bare en switch funktion. Er du helt i nød rykker du kontakten ud og kortslutter to ledninger der passer til det trin du vil ha.

Kommer du forbi Suldrup, kan jeg sikkert finde en brugt du må få.

Det er med kølevandsdryp er ikke heldigt, tænk på konsekvensen hvis "stedet" giver helt op.!

VH Kurt
Kurt - 25115788

the-rabbit

  • Gæst
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #17 Dato: 22. December 2010 kl: 19:16:04 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Der findes vistnok lidt forskellige typer af de kontakter, men tror egentlig alle sammen kan bruges, det er jo bare en switch funktion. Er du helt i nød rykker du kontakten ud og kortslutter to ledninger der passer til det trin du vil ha.

Kommer du forbi Suldrup, kan jeg sikkert finde en brugt du må få.

Det er med kølevandsdryp er ikke heldigt, tænk på konsekvensen hvis "stedet" giver helt op.!

VH Kurt

Hej igen. :)

Jeg vil meget gerne betale dig for en kontakt hvis jeg kan få dig til at sende den? - jeg er fra Skagen så der er lidt langt til alting for mig. :)

Ang drypperiet har jeg fundet ud af, at det kommer fra den runde "ting" som jeg har markeret på dette billede:


Først troede jeg det var spændebåndet ved pilen, men efter at have sat et nyt rustfrit spændebånd på, kommer der stadig kølervæske ud deromkring. Umildbart tror jeg der er en revne i tingesten.
Men fortæl mig lige hvad den cylinder-agtige ting er. Termostathus?

Igen, tak for hjælpen. Undskyld min uvidenhed indenfor denne verden. Det er min første bil, og har indtil nu kun kørt, og skruet motorcykel.

Mvh.
Emil

EDIT:
Forresten er billedet lånt på nettet. :) Det er ikke af min bil.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #18 Dato: 22. December 2010 kl: 21:22:04 »
Den cylinderagtige ting er en elektrisk vandpumpe som cirkulerer vandet væk fra topstykket efter at motoren er slukket,
 når kølevandet vel at mærke er over en given temperatur. Hvad spændebånd angår er de originale med de 2 flaps de
 bedste. Andre kan have en anden mening, men de tar fejl 8)

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

the-rabbit

  • Gæst
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #19 Dato: 22. December 2010 kl: 21:40:43 »
Citat fra: "Jønne Ukendt"
Den cylinderagtige ting er en elektrisk vandpumpe som cirkulerer vandet væk fra topstykket efter at motoren er slukket,
 når kølevandet vel at mærke er over en given temperatur. Hvad spændebånd angår er de originale med de 2 flaps de
 bedste. Andre kan have en anden mening, men de tar fejl 8)

 Mvh Jønne Ukendt


Okay.. Det ser ud til at vandet kommer derfra. Kan der være kommet en revne eller noget i den? Jeg har spændt 2 rustfri spændebånd omkring, og den er stadig ikke tæt. Jeg har kun haft kort tid til at se på det, men det ser altså ud som om at vandet kommer fra elpumpen.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #20 Dato: 22. December 2010 kl: 21:45:54 »
Jeg har samme problem, idag tog jeg slangerne af og satte en prop i hver. Jeg ved at den ikke skal bruges i denne istid. Jeg skal en ny på. Man kan ikke reppe den gamle. Hertil morgen tap løb vandet ud.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #21 Dato: 22. December 2010 kl: 21:49:26 »
Det er muligt at fjerne pumpen og proppe slangerne til (eller sætte dem sammen)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

the-rabbit

  • Gæst
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #22 Dato: 22. December 2010 kl: 21:49:27 »
Dejligt at høre at jeg ikke er den eneste med dette problem. Har du nogen idé om hvor man skaffer en ny af disse? :)

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #23 Dato: 22. December 2010 kl: 22:05:49 »
Prøv at spørge TONY. Det har været lagervare.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

the-rabbit

  • Gæst
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #24 Dato: 22. December 2010 kl: 22:28:52 »
Jeg har skrevet TONY en PM. Håber han ved mere om sagen. :)

Stadig ingen der vil af med en 0-1-2-3 blæser kontakt? :)

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #25 Dato: 22. December 2010 kl: 22:56:45 »
Hovwdiaudi har den stadig til 1900,- lidt billigere end VW.  :shock:  
I Tyskland er de en del billigere, vist omkring en tusse.

http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=965064001&Group=17327

Jeg har en helt ny liggende som jeg vil sælge for 750,-
Jeg tror ikke jeg har flere brugte, men kan se efter i morgen hvis det er aktuelt.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

rasmus137a

  • Gæst
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #26 Dato: 22. December 2010 kl: 23:04:16 »
Hej ville da gerne lige benytte tråden til et hurtigt spørgsmål om min egeen bil som er magen til hvis det tillades. En herre sagde at man skulle kigge på den forreste kølvandsbeholder er vi enige om det er i motorrummet den sidder.
et tillægs spørgsmål det viker som om der sidder 2 beholder under bilen, en i hver side umiddelbart bag adskillesen mellem kabine og varerum. er der nogen der har en forklaring på disse to beholder.

Med venlig hilsen Rasmus Andersen

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #27 Dato: 23. December 2010 kl: 01:18:45 »
Den forreste kølevandsbeholder, som sidder i motorrummet er trykekspansionsbeholderen, den deltager aktivt i kølesystemet. Den bag nummerpladen er bare en lagerbeholder for ikke at løbe tør for 7 dråber vand.

Hvis du mener de to der sidder oppe i hjulkasserne hører de til tanken, og giver brændstoffet mulighed for at udvide sig. (syntes bare ikke det kan blive bag adskillelsen.) (er det tilfældigvis en camper?)

VH Kurt
Kurt - 25115788

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #28 Dato: 23. December 2010 kl: 01:19:54 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
Jeg har samme problem, idag tog jeg slangerne af og satte en prop i hver. Jeg ved at den ikke skal bruges i denne istid. Jeg skal en ny på. Man kan ikke reppe den gamle. Hertil morgen tap løb vandet ud.


Var der ikke engang noget oppe om dette, konklusionen var at der skulle være gennemløb i de slanger??

Kurt
Kurt - 25115788

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #29 Dato: 23. December 2010 kl: 01:24:41 »
Citat fra: "the-rabbit"

Hej igen. :)

Jeg vil meget gerne betale dig for en kontakt hvis jeg kan få dig til at sende den? - jeg er fra Skagen så der er lidt langt til alting for mig. :)


Skal det være NU, eller kan det vente, til 30-31, for der tager tøsen til Skagen og kan have den med!

Ellers koster det en god øl i porto, når engang vi mødes :wink: Og jeg skal så bruge en adresse.

VH Kurt
Kurt - 25115788