Forfatter Emne: TDI AFN Video update  (Læst 14549 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
TDI AFN Video update
« Svar #15 Dato: 29. November 2010 kl: 14:42:22 »
AFN & 1Z har samme krumtap.

AAZ & 1Y dur ikke, for de giver ikke mulighed for positionsføleren. Men kan kan godt gå den anden vej, som DJ har gjort.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
TDI AFN Video update
« Svar #16 Dato: 29. November 2010 kl: 14:43:31 »
Jammen så skulle der jo ingen ko være på isen, i fald Crapz skal bruge krumbasse og takthjul :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Crapz

  • Gæst
TDI AFN Video update
« Svar #17 Dato: 29. November 2010 kl: 23:01:24 »
hehe ja det kommer jeg jo nok til ;)

men vil i gætte på den er "stabil" nok til at jeg kan starte den og teste kabel net osv med ? eller skal jeg skifte krumbassen og hjul først ?

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
TDI AFN Video update
« Svar #18 Dato: 29. November 2010 kl: 23:18:11 »
Citat fra: "Crapz"

men vil i gætte på den er "stabil" nok til at jeg kan starte den og teste kabel net osv med ? eller skal jeg skifte krumbassen og hjul først ?


Det sats ville jeg ikke turde tage.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Crapz

  • Gæst
TDI AFN Video update
« Svar #19 Dato: 29. November 2010 kl: 23:29:53 »
ah okay så en god start er vel at få dyret skilt af også kigget på det og fixet :D

men mindre der er nogen som har en block til at ligge :D ?

Crapz

  • Gæst
TDI AFN Video update
« Svar #20 Dato: 02. December 2010 kl: 09:30:12 »
jeg har kigget sammen med min onkel og tante... ;)

og de siger som jeg læser det at de eneste der er forskel på en AHU motor og en AFN er højer tyk på turbo ... ?

Jeg kender nemlig en som har en AHU til at stå ;) så hvis jeg nu "bare" skulle flytte indsugnings manifold, udstødning og turbo ville det jo være snyde nemt ;)

så hvad siger jeres fætter og kusine ?

Crapz

  • Gæst
TDI AFN Video update
« Svar #21 Dato: 03. December 2010 kl: 10:18:08 »
bump

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
TDI AFN Video update
« Svar #22 Dato: 05. December 2010 kl: 12:15:34 »
forskel mellem AFN og 1Z/AHU:

AFN har:
-større Dyser
-VTG-turbo i stedet for en med wastegate (derfor er trykregulering, styrebox mm anderledes)
-stærkede plejlstangs-lejer
-tomasse svinghjul
+et par "medfølgende detailjer"

men man kan montere AFN-dyser in en 1Z eller AHU, så laver den også et par heste mere (ca. 10-15)

selve blok og top ellers identisk
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
TDI AFN Video update
« Svar #23 Dato: 05. December 2010 kl: 22:34:25 »
mht. til dyser og lign. til tdi står der en del på vagcars om emnet :)
har da selv brugt en nat på læsning der ;)

har planer om at få lavet nye dyser med dyser spidser fra en 110hk til vores 90 hk passat, da jeg alligelvel tror de er modne til udskiftning ;)
og hvis det gir lidt hk (for det går det) gør det ik noget ;)
hvis man så os ofre en chip som er kørt ind på rullefelt så er 130-140 hk og 300Nm inden for rækkevide :)
så meget er jeg dog ikke interesseret i med de små skiver passaten bremser på!!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Crapz

  • Gæst
TDI AFN Video update
« Svar #24 Dato: 06. December 2010 kl: 08:21:05 »
så hvad vil i gætte på er bedst ?

jeg har adgang til en AHU tage toppen og blocken også sætte min dele fra AFN over på den

eller

købe krumbasse, plejllejer og takthjul også skifte det i det i min AFN ?

tænker på tid og penge ...

Crapz

  • Gæst
TDI AFN Video update
« Svar #25 Dato: 13. December 2010 kl: 08:28:04 »
Sidder og kigger efter de dele jeg skal bruge for at komme vidre med min motor.

Hjul og Krumbasse fra Blackchart

http://www.hovwdiaudi.dk/ Parts:

Pakning til bundkar: 46,-
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=103074002&Group=14581

Pakning, krumtapflange: 20,-
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=103046002&Group=14581

Spændskive, krumtap 104,-
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=198046006&Group=14581

Tandrem, krumtap/knastaksel 210,-
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=109048002&Group=14581

Tandremshjul for krumtap 181,-
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=105048002&Group=14581


@ Jarl

plejllejer hvad er det for nogen i lejer jeg skal bruge, kan ikke lige lure hvad forskellen på de 2 her er ?

Plejlstangsleje 37,-
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=105048004&Group=14581

Plejlstangslejesæt, standard str. 291,-
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=105048006&Group=14581

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
TDI AFN Video update
« Svar #26 Dato: 13. December 2010 kl: 12:54:57 »
det ene er til krydspinden og det andet er forkert ;)

VW nummere er 028 105 701 J  / 028 105 701 H (4stk af hver)
hvor den ene del er mærket med "sputter" og monteres i stangsiden
kan også købes ved glyco eller KS

de handles ikke under 700kr på ebay, fordi de er speciel lavet og tåler mere belastning!
og husk nye plejlstangsbolte!

PS: hvor galt er det med din krumtap? har du afmonteret krumtaphjulet?
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Crapz

  • Gæst
TDI AFN Video update
« Svar #27 Dato: 13. December 2010 kl: 15:02:48 »
@ mdonau

neeej har ikke haft det skilt af hmm du tænker på det måske "bare" kunne være hjulet eller ?

så jeg skal bruge

4 x
http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=105048006&Group=14581

kan se de har forskellige størrelser af dem hvordan finder man ud af hvad for en man skal bruge :S ?

http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productCatalogue.aspx?Group=2420&SearchStr=Plejlstangslejes%C3%A6t

Bo

  • Gæst
TDI AFN Video update
« Svar #28 Dato: 13. December 2010 kl: 16:59:29 »
Citat fra: "mdonau"
det ene er til krydspinden og det andet er forkert ;)



Dejligt tørt :lol:  :lol:

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
TDI AFN Video update
« Svar #29 Dato: 13. December 2010 kl: 19:47:47 »
hej,
hvis motoren er original, skal du købe "Std". De andre er til krumtapper,
som har fået en slibetur ved renovering.

Jeg ved ikke, hvad der går galt i den katalog, men 1,9D har de samme plejlleje som en 1,6D/TD,
1,9TD/TDI (AAZ/1Z) er identisk og AFN har de specielle i stang-siden for at holde til forbrændingstrykket.

Det  anbefales, at købe kvalitet: Glyco eller Kolbenschmitt, og hvis det så kun er de "normale" fra 1Z, de kommer altid i et sæt med 8 stk. Delenr. passer jo interessant nok ;)

Der findes (bla. i min værktøjskasse) et fint lille værktøj til at reparere krumtappens endeflade, sålænge den ikke er helt smadret..
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.