Forfatter Emne: TDI AFN Video update  (Læst 14550 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
TDI AFN Video update
« Svar #60 Dato: 17. Juni 2011 kl: 12:34:18 »
Det var sådan et her jeg snakkede om for længe siden da vi snakkede sidst.. faldt lige over det.

http://cgi.ebay.de/VW-Bus-T3-TDI-Umbau-Kabelstrang-1Z-AHU-AFN-Audi-A4-Pass-/110624808948?pt=Autozubeh%C3%B6r&hash=item19c1c09ff4#ht_500wt_1156
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Crapz

  • Gæst
TDI AFN Video update
« Svar #61 Dato: 17. Juni 2011 kl: 14:03:08 »
jeps det er bare fordyrt :P

har fået fat en mekker der kommer forbi og hjælper mig med den

så håber han kan se fejlen

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
TDI AFN Video update
« Svar #62 Dato: 01. Juli 2011 kl: 14:02:24 »
Citat fra: "Crapz"
Her er en video af vi bruger værktøjet  ,

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KdRvWgJwZD0[/youtube]

Det er sku utroligt nemt at bruge :D


Hvor købte du det værktøj?

Kom hjulet til at sidde rigtig?

Crapz

  • Gæst
TDI AFN Video update
« Svar #63 Dato: 01. Juli 2011 kl: 14:05:32 »
hejsa

det kom til at sidde perfect !

det var et jeg lånte :D, det kan købes hos dieselsend i tyskland for en arm eller ben ca. koster en formue !

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
TDI AFN Video update
« Svar #64 Dato: 03. Juli 2011 kl: 06:38:13 »
Citat fra: "Crapz"
hejsa

det kom til at sidde perfect !

det var et jeg lånte :D, det kan købes hos dieselsend i tyskland for en arm eller ben ca. koster en formue !


Jeg kan ikke finde det på hjemmesiden:
http://www.dieselsend.de/pr.shtml

En googlesøgning på "Kurbelwellenfräser" giver desvære ikke noget brugbart.


http://www.multi-board.com/board/index.php?page=Thread&threadID=48171

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
TDI AFN Video update
« Svar #65 Dato: 03. Juli 2011 kl: 09:11:03 »
http://www.dieselkontor.de/product_info.php?cPath=33_113&products_id=501&language=de

Men når vi taler om en 1,6-krumtap, så er det slet ikke rentabelt mere - set i lyset af, hvad en intakt krumtap kan findes til.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
TDI AFN Video update
« Svar #66 Dato: 03. Juli 2011 kl: 09:32:37 »
Citat fra: "Jarl"
http://www.dieselkontor.de/product_info.php?cPath=33_113&products_id=501&language=de

Men når vi taler om en 1,6-krumtap, så er det slet ikke rentabelt mere - set i lyset af, hvad en intakt krumtap kan findes til.

Tak
Nej det kan jeg se. Jeg havde troet at hvis det var slemt, så måske 100 Euro, men 395.90 EUR er for meget.

Den her til at få modhold på takthjulet ser interessant ud:

men det er nok lettere selv at lave noget. Noget ud af et stykke fladjern, eller er der andre mere oplagte ideer?

Sådan et stykke værktøj er vel en nødvendighed, for blokkens vægt alene er jo ikke nok ved tilspænting af den takthjulsbolt.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
TDI AFN Video update
« Svar #67 Dato: 03. Juli 2011 kl: 10:13:18 »
Det nemmeste er, tror jeg, at tage en gammel remskive og svejse 1,5 meter vandrør tangentialt på. Så skruer man remskiven fast med de fire bolte og så er der en modhold, der tåler alle tænkelige belastninger.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
TDI AFN Video update
« Svar #68 Dato: 04. Juli 2011 kl: 10:05:06 »
Citat fra: "Jarl"
Det nemmeste er, tror jeg, at tage en gammel remskive og svejse 1,5 meter vandrør tangentialt på. Så skruer man remskiven fast med de fire bolte og så er der en modhold, der tåler alle tænkelige belastninger.


Jo sikkert det letteste, men så ødelægger jeg jo en remskive,
men hvis det er en af dem uden svingningsdæmper, så gør det måske
ikke så meget, for dem bør man måske slet ikke bruge?

Ellers må jeg jo bore nogle huller i en jernplade og svejse den på et stykke rør.

på siden her:
http://www.multi-board.com/board/index.php?page=Thread&threadID=48171

står der:

"bei der alten befestigungsvariante (bis '83?) mittels halbmondscheibe gabs diese symptome mW nach nicht... "

Det forstår jeg som at takthjulet sidder fast på samme måde som tandhjulet på dieselpumpen?

Er der en måde man kan se om tandhjulet sidder på den måde uden at tage det af?

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
TDI AFN Video update
« Svar #69 Dato: 04. Juli 2011 kl: 10:17:37 »
Du afgør, om det er med eller uden halvmåne ved at se på boltens størrelse. 17 mm nøglevidde = gammelt system. 19 mm nøglevidde =nyt system.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
TDI AFN Video update
« Svar #70 Dato: 04. Juli 2011 kl: 10:43:56 »
Citat fra: "Jarl"
Du afgør, om det er med eller uden halvmåne ved at se på boltens størrelse. 17 mm nøglevidde = gammelt system. 19 mm nøglevidde =nyt system.


Tak, så det var nyt system

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
TDI AFN Video update
« Svar #71 Dato: 03. August 2011 kl: 15:10:57 »
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012