0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Tom har ikke nemt ved at komme på nette lige pt, pga. ferie :-)Jeg har kigget på den i dag og !Golfpumpen støder på låget så den original T3 pumpe skal monteres, denne haves.Spørgsmål: Kan de monterede dyserør bruges eller skal der andre på ?
5)Der går 3 slanger fra motorrummet til fronten. Der er to tykke og en der er lidt tyndere. Hvad er de til. De 2 må være frem og tilbage løb til køleren. Hvilken er hvad og hvad er den tredje til.Ad5)-De 2 tykke slanger er til frem og tilbage løb til køleren. Hvilken er hvad.-Den tredje er til ??Er der nogen, der ved hvor kølesystemet er beskrevet.
3)Den lægger olie fra bundkaret. Det kommer fra oven, en skrueafstand fra hvor motorophænget går forbi bundkaret. Der var ikke noget udslip, da jeg kørte fra Lyngby til Bellahøj. Men kom da jeg skulle indstille indsprøjtningstidspunktet. Bundkaret er samlet med noget sort gummimasse. DAd 3)-At olien lækker ved bundkaret skyldes, at det i virkeligheden er utæt eller at olien er for varm/ tynd.Jeg her prøver at stramme bolten hvor den lægger. Det virkede som om at den kunne strammes, men med en lille lumbagonøgle, var det svært at komme til.Hvor meget må man stramme boltene til bundkaret.Tip til køb af en lang lumbagonøgle ønskes.
Olie lampen lyser med mellemrum, den blinker ikke, men tænder og slukker. Der er ingen summen.Ad 2)-Olie lampen lyser fordi olien er for tynd. Olien bliver for varm eller den er gammel. -Olieføleren skal skiftes.Udskift filter og olie evt. med en 15-40 mineralolie.Udskift olieføleren.
Nå, Tak for svarene. Jeg tør næsten ikke fortælle at, da det før omtalte værksted have sat bundkaret fra den oprindelige motor i, viste det sig at det var utæt/revnet. De var ikke meget for at pille det af, men forsøgte at få en til at komme og tik svejse det. Det var fordi de havde limet det på. De blev dog nød til at pille det af og Rabundus skaffede et brugt. Det er det der så er sat på nu. Jeg kan ikke se nogen pakning, men der er noget sort gummimasse, der er klemt ud mellem samlingerne. Det ligner noget silikone, men blødere. Måske flydende pakning (men er det ikke rødt).Jeg vil straks i morgen spænde lidt på bundkaret.
Derefter vil jeg nok prøve at udlufte igen.
Pumpen med slanger til oliefilteret fortsætter med køre, når motoren er slukket. Den har kørt hele natten.Der er den dimmer der har N.r 33 som kørere hele tiden.
Jeg har læst hvad jeg kunne få fat i om motorskift. Der er ingen der nævner noget om, at der skal være et andet olietryk. Jeg er blevet fortalt at en af olietryksmåleren for olielampen til at lyse. Den anden giver en summende lyd. Er det rigtigt ? Og hvilken gør hvad
Jeg vil lufte ud en gang til, da ud luftningen, måske ikke var god nok første gang. Tror at vand problemet skal løses først. Har du nogen ide om hvad der får til at pumpen kører ?. Der må side en føler et eller andet sted, som er defekt. Eller en kortslutning, -måske?
Beklager de mange spørgsmål på en gang. Men jeg var virkelig handlingslammet. Synes at det hele hang sammen og var ved at gå ned.