Forfatter Emne: Mit AAZ/automatgear/Servostyring´s projekt  (Læst 14648 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Mit AAZ/automatgear/Servostyring´s projekt
« Svar #60 Dato: 17. November 2007 kl: 09:33:19 »
Stort tillykke og dyb respekt  :!:  :D
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Mit AAZ/automatgear/Servostyring´s projekt
« Svar #61 Dato: 17. November 2007 kl: 20:27:54 »
AAAAAHHHHHH ! Nu kan man endelig sove roligt om natten igen. Man turde jo næsten ikke gå videre med sit eget projekt før man havde læst slutningen. Nå indtil nu er det stadig kun på læsestadiet, men det kommer.

STORT TILLYKKE !
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Mit AAZ/automatgear/Servostyring´s projekt
« Svar #62 Dato: 22. December 2007 kl: 14:41:50 »
Ja, er det ikke ved at være tid til en lille update ??

Jeg synes ofte at det er lidt synd at man ikke høre så meget til folks forskellige små projekter efter de er "gennemført". Så jeg vil prøve at holde lidt liv i tråden med updates.

Jeg har nu siden motoren kom i, kørt lidt over 2500 km, og der været lidt småproblemer men ikke noget stort.

Den turbo jeg havde sat på var heeeeelt færdig, så motoren bruge en del olie de først 500km, efter at have skilt indsugningen af og funderet over røgen fra udstødningen var det klart at turboen smed olie ud gennem udstødningen.

Med hjælp fra det jyske fik jeg fremskaffet en golf2 turbo, og efter en times arbejde med at klokke den anderedes, så den passede til T3 manifolderne kom den på og væk var det store olieforbrug.

Så kørte jeg 1000km mere uden problemer, og opdagede så at der kom klare pletter på bagklappen, samt at dieselforbruget gik noget op.
Et hurtig kig i motorrummet afslørede skurken........ lækolieslangerne ved dyse 1 og  2 var defekte, næsten som at de var mørnet væk ?
Jeg satte ellers nye slanger på da jeg byggede motoren, dårlig kvalitet måske ?

Nå men en meter slange, 3min med en kniv og der var nye lækolieslanger på dyret.

Det er nu ca. 500 km siden, og motoren kører som en drøm :-D, den kører markant bedere over de sidste 1000-1500 km set i forhold til den første 1000 km, men ringe lejer osv. skal jo også lige have tid til at slides til.

Jeg kører den som sauger i øjeblikket, og den har i den konfiguration mere moment end den gamle jx motor havde. Hvad kan jeg sige ? AAZ POWER :-D

Jeg glæder mig til min nye custom dieselpumpe bliver klar, SÅ kommer der liv i slæden.
Mvh. Casper

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Mit AAZ/automatgear/Servostyring´s projekt
« Svar #63 Dato: 22. December 2007 kl: 14:44:40 »
Hvordan gik det med tomat kassen, fik du den passet til, eller er det stadig et projekt til bilen?? :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan