Inde i 5 mins for at få varm i fingrene.. nu er det mørkt og frostvejr igen her i Sibiren..
Jeg prøvede først et eksperiment foreslået af Casper med at montere gløderør 1 og 2 løst på kobberbroen så møtrikkerne allerede sad løst på toppen.. men .. jeg kunne ikke få vredet kobberbroen på plads og der var ikke rigtigt nok rum til at vinkle gløderør 2 ned i topstykket.. det havde ellers været hurtigt og smart...
MEN Poots hjemmelavede løsning med patenbåndshoderen kombineret med en klat alufedt gør at monteringen af de små 8ere er MEGET nemmere end sidst. UDEN at tage dyser ud.. men for FANDEN hvor sidder det koldstarts kabel et irriterende sted.. det er faktisk hele problematikken ved cylinder 1 og 2.. der er det der fylder..
I Processen knak min dieselslange mellem filter og pumpe.. den var for mør så der skal også lige findes en løsning på det.. og så skal der luftes ud.. pokkers..
Nå.. ud i kulden og mørket igen...
Update:
4 nye Bosh Duratherm, renset kobberbro, rensede møtrikker, ny slange fra brændstoffilter til pumpe, ny temperaturføler i vandstudsen for enden af topstykket, nyt spadestik, masser af alufedt, stramning af ventildæksel, smånusserengøring og lidt ny opstripsning..
Vognen springer igang efter kort tids forglødning og der er meget mindre hvid røg end før.
Så er jeg klar til at køre på arbejde i morgen..
Huh.. nu har jeg vist T3 fri.
/Jan