Forfatter Emne: Startproblem  (Læst 21685 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #15 Dato: 12. Juni 2007 kl: 22:00:58 »
Jeg har en aftale med Poul i Hvidovre i morgen tidlig, så jeg prøver sgu lige om et spændbånd og noget slange kan holde det så længe.

Hmmm...  seriøst...   hvad er det værste der kan ske? Kan jeg risikere at gøre mere skade?
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Mølle

  • Gæst
Startproblem
« Svar #16 Dato: 12. Juni 2007 kl: 22:03:56 »
hvad er det for en motor?? hvis det er til en sauger har jeg måske et. 3/4 chance.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #17 Dato: 12. Juni 2007 kl: 22:04:01 »
Der sker ikke noget - højest en omfattende motorbrand....

Nej - pjat - jeg tror, at de fleste har prøvet den situation, og man skal jo køre. Hvis du er lidt flink ved motoren og ikke presser den for hårdt, så skal den nok humpe afsted på 3 ben. Men rooolig kørsel - ikk'
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #18 Dato: 12. Juni 2007 kl: 22:28:13 »
Citat fra: "Jarl"
Der sker ikke noget - højest en omfattende motorbrand....


Okay, der hoppede jeg lige en halv meter i stolen...
 :lol:  :lol:

Nå, jeg satte cykel(!)slange og to spændbånd på, og det holdt, og den startede efter 3 sek. opvarmning, men hold da kæft hvor den røg lige til at starte med...  

Jeg vil sniiiiiiige mig ind til Hvidovre imorgen. Iøvrigt kører jeg altid morfar-kørsel.
 :wink:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #19 Dato: 12. Juni 2007 kl: 23:00:51 »
Ups...  Poul spurgte hvad det er man kan se lyse i vest her omkring aften. Det er planeten Venus. Den er tættere på Solen end Jorden, så derfor ser vi den ikke så tit, men når den er der er den det kraftigst lysende objekt efter månen. Den er ofte blevet mistænkt for at være en ufo...  
Lavt i syd, er pt. planeten Jupiter.

Hvis man trækker en linie fra Solen gennem Venus, kan man se Saturn der mest af alt ligner en stjerne, men selv i et lille teleskop, ses ringsystemet.

http://www.tycho.dk/article/view/579/2/123/

Læg i øvrigt mærke til i denne tid, om der er kraftigt lysende skyer i nord om natten. Det er såkaldt lysende natskyer. Der er ikke nogen som er sikker på hvad de kommer af. De er ca. 80 km oppe i atmosfæren hvor der ikke er nogen fugtighed (vand), så der er en del debat om hvad de består af. Men under alle omstændigheder er de meget smukke.
Her er et foto jeg selv har taget.


http://lagoni.info/grafik/astrografik/lysende1.jpg
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #20 Dato: 13. Juni 2007 kl: 09:53:53 »
Så kører den igen  :D
Var lige omkring Poot og få sat de nye rør på, og det var lige det der sku til. Nu vil jeg følge dem opmærksomt de næste par dage  :D
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Online poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #21 Dato: 13. Juni 2007 kl: 17:25:45 »
Det er jeg glad for at høre :D

Flot billede, og tak for en udredning af planeterne's position,  jeg skal ud og kikke i aften  8)

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #22 Dato: 13. Juni 2007 kl: 18:29:44 »
Glæden blev kort, men inden jeg når til det, så lad mig vise et foto af motoren med nye rør.



Desværre, da jeg skulle hjem, varmede den op på 2 sek (Poul havde lige renset noget mere møj af, så jeg tror det hjalp noget mere på strømmen til gløderørene) men den havde det samme startproblem. Motoren bankede derudaf med en tør lyd og da den endelig sprang igang, kom der en røgsky af dimensioner ud.

Nå, hjemturen gik ellers godt. Den kørte rigtig godt og accelererede villigt og kvikt. Men da jeg kom hjem og gik ud for at se, så kofangeren og bagklappen sådan ud...



Totalt plettet af diesel....

Motoren sejlede i diesel og jeg ku jo ikke lade være med at tænke på Jarls ord om motorbrand.

Min første tanke var at vi ikke havde sat rørene ordentligt fast. Underligt nok var det kun de tre bageste rør som var sølet ind, og kun ved ventilerne. I den anden ende var de tørre. Men jeg fandt jo hurtigt fejlen...



Stofslangerne er totalt færdige, og indtil jeg får nye, kører jeg absolut ingen steder. Nu vil jeg så håbe på jeres tålmodighed og velvilje til nok engang at skære ud i pap..

Hvad hedder de slanger? Størrelse...  type...
Hvordan sættes de på?

Imens vil jeg dykke ned i skuffen og se hvad jeg har af klippekort til bus og tog, og så bare håbe at de har fået styr på deres køreledninger  :wink:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #23 Dato: 13. Juni 2007 kl: 18:44:15 »
Det er nema problema. De hedder lækolieslanger - eller bare brændstofslanger. Du går til den nærmeste reservedelsforretning og så siger du: "Jeg vil gerne købe én meter lækolieslange/brændstofslange til montering mellem dyserne på en dieselbil. Det skal have en indvendig diameter på 3,2 mm. Jeg vil også gerne købe et musekondom/slutprop til den sidste dyse" Så betaler du den halvtredser, det koster, og så går du hjem og klipper slangen til i passende længder. Så tager du de nye dyserør af for at få plads til at sætte slangerne fast. De skal bare trækkes af og skubbes på med håndkraft og ligesådan med musekondomet på den sidstye dyse - keine hexerei - nur behändichkeit. Så sætter du dyserørene på igen og lad være med at stramme dem for hårdt. Så er den potte ude! Hvis man vil op på at bruge et kvarter på processen, så skal der drikkes øl og ryges smøger imens - ellers varer det max. 10 minutter, så du kan sagtens komme til Langelinietræf.

MEN dit startproblem er ikke løst! Det har nemlig ikke en dyt med dieselsystemet at gøre. Det drejer sig om defekte gløderør - du har jo konstateret, at der kommer strøm (spænding Mads-nittengryn!) derned, så rørene må være døde.  Køb nye gløderør (Bosch eller endnu bedre Beru) start fingergymnastikken og søg på ordet "gløderør" her på sitet.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #24 Dato: 13. Juni 2007 kl: 18:56:22 »
Jeg nægter konsekvent at bede en ekspedient om et musekondom. Jeg blev engang sendt i byen efter kørnerprikker og dén hopper jeg ikke på igen...
 :lol:  :lol:  :lol:
Til gengæld er jeg helt med på det med smøger og øllen!

Anyway, det med at skifte gløderør...
Shit..

Jeg har læst og læst og bedt og bedt...  "åh kære Du som våger over T3-ejere, giv os idag vores varme gløderør og led os ikke ud i et skifte".

Jo, dé indslag har jeg fulgt og jeg spurgte for nogen tid siden en kammerat som ved og kan noget med biler om han var frisk på sådan en proces, og jeg har ikke set eller hørt fra ham siden.
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #25 Dato: 13. Juni 2007 kl: 19:05:53 »
Jeg tror at jeg vil skifte de brændstofslanger og så ringe lidt rundt til de lokale mekanikere og finde en som kan skifte de gløderør. Jeg tror det vil være sundt for min bil at jeg betaler mig fra det. Må sgu osse indse at mit nivo ikke er dér endnu.

Men det kommer!!!
 :wink:

Off topic: Vi kan jo ikke alle være lige så snilde som kineserne..

http://blog.sciam.com/index.php?title=66_beer_bottles_one_cheap_rooftop_solar&more=1&c=1&tb=1&pb=1
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

ludvig

  • Gæst
Startproblem
« Svar #26 Dato: 13. Juni 2007 kl: 19:17:20 »

Online poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #27 Dato: 13. Juni 2007 kl: 19:25:25 »
Rolig nu :lol:  :lol:  :lol:

Mener dine slanger Nok lige kan klare et lille afklip hvor de var utætte. der er ikke tryk i dem.

jeg har slange liggende, skal jeg tage det med på arbejde i morgen. 8)  8)

Muse kondom har jeg ikke. (bruger ikke de størrelser)   :wink: synes også det så ud som om det er i den anden side problemet er..

Hvis du vil skifte dine gløderør, er du da velkommen herned en aften.  du skal selv have nye rør med. ( Mit lager har sine begrænsninger :? )  Men prøv lige at rense den kontakt der føler hvor varm motoren er, hvis du da ikke har gjort det.

Jeg tror det kan have noget at gøre med at dine rør er brændt af.


Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #28 Dato: 13. Juni 2007 kl: 19:37:43 »
"Klip et stykke af og sæt den på igen" ? Landmænd.... :wink:

Af med lortet på med noget nyt ellers står han samme sted igen om en uge.

Undskyld Poot - det mindede mig bare pludselig om min bror, der tit går på "indkøb" i min reservedelsreol for at se om ikke jeg liiiige har et brugt sæt gløderør han kan "låne" indtil han 'får købt et sæt selv' (og der sker, når det sner grønt!). Heldigvis fik han sidste gang fingrene i et sæt Thansen-skrammel, så han måtte på den igen efter en mdr. :twisted:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Online poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #29 Dato: 13. Juni 2007 kl: 20:06:49 »
Hej Jarl.   Jeg har faktisk et landmands-bevis liggende i skuffen 8)  8) KAN DU SLÅ DEN :P

Somme tider skal der nødløsninger til. OG DET ER NOGET LANDMÆND KAN :lol:  :lol:  :lol:
Forslaget om at klippe et stykke af, var kun et velmenende råd til evt at få bilen ud på vejen, så han kan hente nye slanger.
Tror faktisk at spændebånd med gummi, holdt helt fra roskilde til hvidovre :wink:  :wink:  Men jeg er enig i at det sikkert ikke havde holdt meget længere.  Motorrummet var forholdsvis tørt, med en svag stank af diesel.

En af grundende til, at jeg ikke er gyllebonde mere , Er måske fordi jeg faktisk også sætter pris på at tingene er iorden :) , ikke bare at de virker i nuet. (Hvor har jeg mange gange måtte lave nødløsninger, vel vidende at de ikke holdt i længde, OG JEG HADEDE DET :evil: , Men hvad gør man ikke en søndag aften hvis der ikke er vand, foderanlæg i stykker, udmuningsanlæg knækket, eller stoppet. osv. )

Livet er sgu meget lettere som Tømrer  :lol: med T3'er


Men selvfølgelig man skal jo ikke lokke folk i fordærv :P  :P(kun en gang imellem) :wink:
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!