Forfatter Emne: Startproblem  (Læst 21914 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Startproblem
« Svar #90 Dato: 13. November 2007 kl: 15:57:03 »
:idea:
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Startproblem
« Svar #91 Dato: 13. November 2007 kl: 15:58:43 »
Citat fra: "jankjerbye"
600 kr inkl moms for 4 hos Meca i Randers.

400 kr eks moms for 4 Lucas LP022 samme sted.

Kommentarer på pris kvalitet?

Nogen der kan skaffe dem billigere?

/Jan


Jeg bruger lucas! og jeg fik 20 eller 25% rabat da jeg var i Siemens, prøv at sig du er derfra.......og har glemt dit kort!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Startproblem
« Svar #92 Dato: 13. November 2007 kl: 16:14:46 »
Hvor lang tid skal man regne med sånogen glødefyre holder?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Quark

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 120
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #93 Dato: 13. November 2007 kl: 17:17:34 »
indtil de stopper med at gløde...... :lol:






Quark
88 Porter 1,9 sauger 2WD ex-bundeswehr
tlf. 22203525
BARE FORDI!

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Startproblem
« Svar #94 Dato: 13. November 2007 kl: 17:49:13 »
600 kr inkl moms for 4 Bosch Duratherm hos Meca i Randers. 3 dages leveringstid   :x

400 kr eks moms for 4 Lucas LP022 samme sted. På lager.   :?:  :?:

Har ringet til importøren af Beru og de kunne ikke henvise til forhandlere.  :roll:  :roll:

Kommentarer på pris / kvalitet?

Nogen der kan skaffe dem billigere?

Hvad med Beru forhandlere i Østjylland? Nogen præcise hints?

Er der nogen der har sådan en smart gløderørsnøgle jeg må låne?

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #95 Dato: 13. November 2007 kl: 18:07:37 »
Bosch Duratherm er bestemt merprisen værd - også i et evt. pöl-perspektiv. Har du tid til at afvente levering fra dieselsend.de så er han da vist noget billigere - uden at jeg har tjekket priserne.

MEN... du siger, at kabinelyset falder? Det fortæller mig at mindst nogle af gløderørene duer. Tag de to lette ud og se, om de virker. Hvis ja, så skal den kunne starte. To fungerende gløderør er ikke optimalt, men skal give start.

Er der stadig ikke start, så ville jeg kigge andetsteds. Jeg forstår, at din timing er relativt høj - men hvad er dysetrykket? Tilsvarende højt eller endda relativt højere, så bundlinien i virkelighheden bliver for sen timing?

Gløderørs levetid er meget afh. af timing og dyser, og derfor kan man næppe sige noget generelt om levetid. Har man dyser i, som spray'er¨direkte ned på gløderøret, så dør de hurtigt, og en aggressiv timing er også hårde ved dem. Jeg tror sjældent, at jeg har præsteret mere end et par år på et sæt gløderør, men det skyldes til dels også mit perfektionistiske gen, der afstedkommer, at jeg kyler dem ud, hvis jeg er i tvivl.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline DT63

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 356
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #96 Dato: 13. November 2007 kl: 18:33:53 »
Dieselsend skal have 42€ for 4 stk

http://dieselsend.de/glow.shtml

Det er Nr. 0 250 201 032 I skal bruge
Nu med Bøjlespejle
1Z 1.9 mTDI
Gammel Milli bil Årg 89

3 Stk T3 Til Dele

Jan Påske
Fjerritslev Danmark
Mail:paaske@get2net.dk
MSN:jan.paaske@hotmail.com
Tlf.+45 40282746

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #97 Dato: 13. November 2007 kl: 19:00:50 »
www.busschmiede.de
Har [size=18]Bosh Duraterm Cromium  [/size]:lol: Så bliver det vist ikke bedre. 57,90 Euro (440 Kr)

Bestiller du dem, kan du hente dem i Suldrup med det samme, jeg har et sæt liggende på Hylden du kan låne til bytning. :wink:

Kurt

PS.: Jeg så lige, Schnellstartset für Dieselfahrzeuge : und ein Nachglühreleis
Was ist Nachgluhrelais.(Nattegløderelæ :lol:,Eftergløde relæ :roll:, Forlænget glødetid relæ :?: )
Kurt - 25115788

PARKHAVE

  • Gæst
Startproblem
« Svar #98 Dato: 13. November 2007 kl: 19:06:24 »
eftergløderelæ

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #99 Dato: 13. November 2007 kl: 19:09:37 »
Tosk. :wink:  Nach, kunne jeg have slået op i ordbogen. Men hvad er pointen.?

Gløder den efter start af motoren.?

Gløder den længere (efter) normal glødning.?

Hvad er ideen, og er der nogen der bruger det relæ. ?

Kurt
Kurt - 25115788

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Startproblem
« Svar #100 Dato: 13. November 2007 kl: 19:12:38 »
Dysetryk 185 bar (sikkert nede på 175 nu efter at have kørt 10.000 km)

Timing .98

Hvis de holder ca. et års tid så passer det meget godt med hvornår jeg købte vognen. Var det ikke Januar eller sånoget..

Det lader til at konklusionen må være at midt i oktober er fast skiftedag til nye gløderør også selvom de gamle stadig virker.. Så undgår man bøvl.

Og så må jeg øve mig på at skifte dem .. og gi mig tid til det så det ikke er i frostvejr mens bilen SKAL køre i morgen.

(som det er lige nu.. ved slet ikke om den starter når jeg får fri fra arbejde.. JA jeg sidder stadig og slaver )

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #101 Dato: 13. November 2007 kl: 19:17:35 »
Nu skal vi måske ikke spamme tråden helt til, så helt kortfattet:

I relæet sidder to kondensatorer. Én bestemmer (i "samarbejde" med sensoren på vandstudsen) glødetid før gul lampe slukker - en anden bestemmer, hvor længe der glødes efter start. Sådan er det altid, men i et efterglødningsrelæ er sidstnævnte kondensator større - op til 100 mY og giver dermed op til 180 sekunders efterglødning. Hensigtsmæssigt til træge brændstoffer - men kun i samkvem med gløderør, der kan tage mosten derfor DURA(vedvarende)Therm(varme). Dem med chrombelægning er også super, men ikke just gratis...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Startproblem
« Svar #102 Dato: 13. November 2007 kl: 19:20:59 »
Ledningssæt til gløderør.  :lol:

Den rigtige størrelse øjer bliver Korrekt krimpet.
Alle overgange får Krympflex.
Bemærk Nummerede ledninger.
Ledninger med dobbelt isolation.
Evt Sort blød flexrør til ledningsførelse.
Samlingsblok.(kunne ikke finde bedre, men leder stadig.)

(Hvorfor Fa :evil: Kan jeg IKKE tilføje et billede.)
(Prøver billedet via foto albummet)


Pointe- Billigt til salg. :)

@Jan. Du må godt låne mit beskedne værksted, det er trods alt indendørs.

Kurt[/img]
Kurt - 25115788

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Startproblem
« Svar #103 Dato: 13. November 2007 kl: 19:27:24 »
Citat fra: "jankjerbye"
Dysetryk 185 bar (sikkert nede på 175 nu efter at have kørt 10.000 km)

Timing .98

Hvis de holder ca. et års tid så passer det meget godt med hvornår jeg købte vognen. Var det ikke Januar eller sånoget..

Det lader til at konklusionen må være at midt i oktober er fast skiftedag til nye gløderør også selvom de gamle stadig virker.. Så undgår man bøvl.

Og så må jeg øve mig på at skifte dem .. og gi mig tid til det så det ikke er i frostvejr mens bilen SKAL køre i morgen.

(som det er lige nu.. ved slet ikke om den starter når jeg får fri fra arbejde.. JA jeg sidder stadig og slaver )

/Jan


Det kan sgu ikke passe at de allerede er færdige de gløderør!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Startproblem
« Svar #104 Dato: 13. November 2007 kl: 23:09:23 »
Hmm

Gløderør, 11 Volt, 12x1,25, 7 sek.,
Varenr: N..0191005-BOSCH
DKK 117,99

Hvad siger panelet til sådan et rør?

7 sekunder det var ikke meget?

Jeg prøver lige at skifte relæet med et andet brugt i morgen.. så ser vi.

Kurt.. tak for tilbuddet.. jeg vil overveje om jeg kan finde tid til at køre til Suldrup!
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012