Forfatter Emne: Jeg tabte et hjul på motorvejen  (Læst 12531 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Jeg tabte et hjul på motorvejen
« Svar #75 Dato: 15. August 2007 kl: 14:19:20 »
Jeg har kørt et par ture for at prøve tingene af, og der er helt klart noget helt galt med styretøjet. Jeg kørte gennem et 90 grader sving med ca. 30 km i timen. Trods den lave fart, ligger vognen alligevel godt ned i fjedrene, og på vej ud af svinget, svingede bilen ukontrollabelt fra side til side. Ligesom jeg havde gummiarme mellem rat og hjul. Da farten var så lav, var det ikke noget problem at stoppe, og jeg tjekkede at hjulene sad fast. Så listede jeg stille den sidste kilometer hjem.

På turen til Stevns var der ellers ikke noget at mærke. Jeg tog den aldrig over 80 i timen. I weekenden fik jeg, takket være Poot og Fruen, skiftet bremser på forhjulene, og den bremser fint.

Umiddelbart synes jeg bare ikke at bærearmen kan være ansvarlig. Måske er der noget andet som er bøjet, og som jeg har overset.

Suk...
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.002
    • Vis profil
Jeg tabte et hjul på motorvejen
« Svar #76 Dato: 15. August 2007 kl: 19:33:59 »
Hvordan er sporingen, dvs kan den køre lige hvis du slipper rattet,  kan du se unormalt slid på dækkene. har du prøvet at rykke i hjulene , det kan jo også være et leje der ikke er spændt ordentligt,  ellers ?????

Hilsen poul, og tak for sjovt samvær på p pladsen  8)
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Jeg tabte et hjul på motorvejen
« Svar #77 Dato: 15. August 2007 kl: 19:40:12 »
Hvis der stadig er masser af slør i bærearmsbøsningerne, så er det givetvis også en (måske lille) del af forklaringen. I hvert fald kan du ikke justere styretøjsvinkler, før alt slør i alle led er væk.

Nu kan jeg ikke lige hele historen i detaljer, men er der skiftet andet end skiver, klodser, hjullejer, ankerplader og calibre? Som Poul skriver, så få ordentligt styr på hjullejerne - de kan i modsat fald nemlig godt foranledige en gentagelse af uheldet.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Jeg tabte et hjul på motorvejen
« Svar #78 Dato: 15. August 2007 kl: 19:59:38 »
Den trækker til højre. Det gjorde den også før, men måske knap så meget.

Der er ikke skiftet andet end de ting du nævner Jarl.

Jeg mener vi gjorde os megen umage for at være sikker på at tingene (lejerne) var spændt ordentligt. Jeg har ikke løftet hjulene og rykket i dem, men det vil jeg gøre om lidt.

Mht. skift af bærearmslejer, vil jeg lige spørge hvad det er der skal svejses? Jeg har fundet en smule kredit og kan nok investere i to lejer, så jeg vil efterlyse nogen som kan give praktisk bistand til processen.
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Jeg tabte et hjul på motorvejen
« Svar #79 Dato: 15. August 2007 kl: 20:37:25 »
Jeg løftede hjulene og rykkede i dem. Venstre, det som røg af, synes mere løst i bærearmen. Jeg kan ikke objektivt sige at den rykker sig mere end før, men alligevel. Det føøøles mere..
Jeg kan selvfølgelig også mærke at jeg er langt mere sensitiv end for en måned siden...

Højre, det sidder godt stramt i bærearmen, men spøjst nok ku jeg ved at rykke i det, få rattet, hele styr-pibe-tøjet, til at bevæge sig.
Hmm...

Jeg prøved at tage en video af det, men det er for mørkt der inde under til at se noget. Vil måske prøve i morgen.

Hvis nogen vil lægge værksted til, så har jeg Falck-abonnement.
 :wink:


Edit:
2 stk. Gummiophæng, bærearm, øverst DKK  476,35
..er bestilt.
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319