Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Jesper

Sider: [1] 2 3 ... 6
1
Elektrisk / Underlig opførsel ved blink
« Dato: 06. August 2014 kl: 22:35:06 »
Pludseligt opstået:

- Når jeg blinker til højre, klikker relæet dobbelt så hurtigt, som om en pære er gået
- Pæren er skiftet og fejler ingenting
- Til gengæld blinker den lille positionslampe i forlygten i takt med relæet
- Når jeg piller blinklyspæren ud, så stopper positionslampen med at blinke
- Sikringer ser fine ud

Nogen der har oplevet noget lignende?

2
Undervogn / Købes: Højre bærearm
« Dato: 03. August 2014 kl: 12:08:08 »
Min højre bærearm brækkede over i dag i den ene side :( Jeg har ellers løbende holdt øje med dem, men den må være tæret indefra ligeså stille. Er der nogen, der har en liggende? Går det i øvrigt at køre den forsigtigt på værksted, når den kun er støttet i den ene side + fjederen?

3
Alt andet / Købes: Vinterdæk/hjul
« Dato: 22. Oktober 2013 kl: 09:43:19 »
2 eller 4 stk i god stand ønskes.
På fælge eller ej, ingen betydning
Helst Sjælland

Tak ;)

4
Mekanisk / 4 hjuls udmåling / justering i Kbh?
« Dato: 29. Juli 2013 kl: 13:28:10 »
Hejsa,

Jeg har lidt uens dækslid på bilen.
Forhjulene slides mest på ydersiden og baghjulene mest på indersiden. Symetrisk højre/venstre.

Derudover er der lige skiftet bærekugler mv i styretøjet.

Nogle forslag til et godt sted? Har hørt blandet om AGL så defor spørgsmålet her

5
Interiør / Seleproblemer - hjælp skal være far om 6 uger
« Dato: 30. Juni 2013 kl: 16:39:26 »
Hjælp, selerne driller og jeg skal snart være far  

Jeg købte for flere år siden seler til både den midterste og den bageste sæderække. Har aldrig fået dem monteret, da hofteselerne jo er der, og vi ikke så tit kører med passagerer.

Nu gik jeg så igang med projektet i dag, og havde startproblemer med at trække selerne ud - de er nu løst
www.t3nettet.dk/forum/interior/91762-sele-sidder-fast

Jeg har et sovebeslag monteret i de samme huller som selerne - det ser nu ud til, at selebeslaget fint kan passe uden på, og boltene er lange nok til at få godt fat

Der er dog nogle problemer:

1) Mangler låsemekanismer
De låsemekanismer jeg har siddende passer ikke til de 'nye' seler dvs. jeg mangler 2 stk låse, der passer til spændet på billedet

2) Selen er for lang
Jeg synes selen er for lang. Den lille sorte plast-dut, der forhindrer spændet i at falde ned, gør at selen ikke kan strammes helt sammen.
Kan den bare fjernes?

3) Bænkplacering
Jeg er lidt i tvivl om placeringen af beslaget på selve bænken - synes ikke plasticbeskyttelsen sidder pænt efter montagen

4) Skiver mangler
Jeg mangler de skiver, der sidder under øverste beslag

De seler jeg har til bageste sæderække kom med låse, dvs de fungerer fint. De kan bare ikke bruges på forreste række, da de skal sidde vandret for at fungere. Jeg tænker det giver samme problem, hvis jeg købe nye ala dem her:
https://www.tk-carparts.de/article/7619/Sicherheitsgurt_3_Punkt_universal_rechts__links___Gurtpeitsche_21_cm__.html

Forslag modtages gerne - og et komplet sæt seler købes også gerne, hvis jeg ikke kan finde nye låsemekanismer.

På forhånd tak

Jesper

6
Interiør / Sele sidder fast
« Dato: 30. Juni 2013 kl: 14:20:48 »
Hejsa, nogen der har en kur mod sikkerhedsseler, der sidder fast? Kan rulle ind men ikke ud igen grr grr

7
Mekanisk / Gummibøsninger til fortøj
« Dato: 19. Juni 2013 kl: 19:50:19 »
Hejsa,

Jeg skal have skiftet bærekugler, bøsninger i bærearme + de gummibøsninger, der sidder monteret forrest. Se billede.

Er det dem, der hedder "Gummileje bagest/forrest på nederste førestang" i VW Shoppen
http://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?cPath=21_111&products_id=665

Hvad skal jeg ellers skifte. når mekanikeren er i gang?

Mine hjul står helt kalveknæet efterhånden...  :(

Mvh Jesper

[attachment=14790]2013-06-1919.37.50.jpg[/attachment]

[attachment=14791]2013-06-1916.41.29.jpg[/attachment]

8
Interiør / Barnesæde i T3 - muligheder og erfaringer?
« Dato: 18. Marts 2013 kl: 11:17:26 »
Kære alle,

Der er en lille junior T3 passager på vej - ankomst til august.

I den forbindelse skal der jo et barnesæde i bussen.
Jeg har 3 x hofteseler på bænken bag førersæderne, og det fungerer så vidt jeg ved ikke med en barnestol.

Jeg har 2 stk 3-punktseler til at ligge et sted, og dem tænker jeg at montere. Der er så vidt jeg ved gevind i stolperne inde unde beklædningen(?) Hullerne har jeg lokaliseret.

Jeg efterspørger erfaringer med børn i T3.
Synes det er en jungle med godkendte stole, isofix beslag osv osv.

Hvad gør i?

Mvh Jesper

9
Undervogn / Købes: Trækaksler komplet m gummimanchetter osv.
« Dato: 17. December 2012 kl: 19:27:16 »
Min gamle bus knager og brager, når jeg drejer til venstre, så jeg skal have et sæt "nye" trækaksler til den.
Skriv pris og stand
Mvh Jesper

10
Syncro Fora / Lidt inspiration til træf
« Dato: 12. Maj 2011 kl: 23:46:15 »

11
Diverse / Kobling eller gearproblem
« Dato: 10. Maj 2011 kl: 10:03:37 »
Hejsa,

Jeg har et lille spørgsmål vedr. pludseligt opståede problemer med at få bilen i gear (alle gear).

Observationer:
1) Kører fint ved kold motor/gearkasse
2) Efter lidt tid kan det være svært at få den i gear
3) En enkelt gang føltes det som om koblingen hang lidt (stadig i indgreb)

Facts:
- Bremsevæskestand ok
- Ingen synlige lækager v. hovedcylinder, rør, slanger, slavecylinder
- Fin bevægelse af armen på slavecylinder
- Gearskift v. gearkassen ser fint ud (trænger dog til lidt fedt)
- 5 trins kasse (3H)
- Ingen problemer med at få den ud af gear

Efter at have læst et utal af tråde igennem vedr. problemet er jeg nået frem til følgende mulige årsager:
- Pilotleje, men det er kun 3-4 år gammelt
- Oliestand i gearkasse for lav
- Og (helst ikke) fejl/brud i gearkasse

Da jeg har oplevet at koblingen een enkelt gang hang, kunne det helt klart være pilotlejet. Jeg undrer mig bare over det kan være færdigt på blot 4 år (max 60.000 km). Jeg har i den seneste tid haft noget oliespild, men regnede med det kom fra bundkarret (har altid dryppet lidt) Nu kan jeg se, at forreste del af gearkassen er lidt våd på undersiden. Min værste frygt er selvfølgelig, at jeg kan have beskadiget noget i gearkassen pga. manglende oliestand.

Jeg regner med at fylde olie på (om nødvendigt) i dag samt smøre alle forbindelser, men kan der være andre årsager jeg har overset?

Jeg undrer mig mest over, det først opstår efter jeg har kørt 1-2km

På forhånd tak
Mvh Jesper

12
Diverse / Grædefærdig: dumpet syn
« Dato: 06. August 2009 kl: 16:20:46 »
Ja, som overskriften siger er humøret ikke så højt.

Synsmandens spidse hammer fandt vej gennem traversene i begge sider, lige omkring hvor bærearmene sidder fast. Den ene vange (venstre side) der løber op mod motoren har også gennemtæringer...

Han nævnte noget om at jeg ikke måtte svejse nye pladestykker i? Og jeg må indrømme at jeg intet rust kan lave selv, så lige nu virker det lidt uoverskueligt...

Den ene ankerplade blev også dømt ude!

Så nu skal der altså laves rust, så jeg vil høre om der er nogen der kan anbefale en god pladesmed, der kan få min bus på benene igen...

Mange hilsner fra en ked T3 ejer

13
Diesel Fora / K: Top til KY
« Dato: 20. April 2009 kl: 23:20:53 »
Hejsa,

Efter flere måneders byggeprojekt i huset er det nu endelig tid til at den forsømte T3'er kan få ny tandrem og top (der er ikke mere at justere med shims... er nede på tyndeste nu)

Er der nogen der ligger inde med sådan en top eller skal jeg købe en sprit neues og så bore den op jvf Jarls tidligere observationer??? Og har de nye topstykker samme skjulte kanaler som de gamle?

Og ja, når det hele nu er adskilt skal stempel fra cyl 4 vel ud og måles, men orker næsten ikke projektet hvis tallene ikke er gode - men orker heller ikke at leve i uvished...

Bilen springer stadig i gang med 1/4 tørn på starteren (med det samme) men på det seneste vil den rigtig rigtig gerne have koldstarteren trukket (fra ca 5-6 grader C og nedefter)

Det har den aldrig behøvet, så manglende/faldende kompression er jo nok et fact.

Spm er bare om det skyldes slidte og ødelagte ventiler/sæder eller om det er cylinder/stempler...


Nå, skriv endelig hvis du har en top liggende. Jo mere plug and play jo bedre ;o)

Mange T3 hilsner fra Jesper

PS. Den gamle KY'er har nu overrasket mig positivt. Den har kørt i 4 år nu med største skavank værende dårlige forbindelser til starteren. OK så lidt koblingsproblemer mv men intet direkte relateret til pumpe/dyser/stempler/cylinger andet end alm. vedligehold. Havde jeg haft en JX'er med mit vedligeholdelsesprogram havde jeg nok også haft månedskort til bussen tror jeg

14
Diesel Fora / Optur over Protraining (Diesel) manual
« Dato: 19. August 2008 kl: 15:18:03 »
Bare lige til dem som endnu ikke har spottet den (eller måske det bare er mig), så ligger den i Wiki og er helt fantastisk  :D  :D

Jeg undskylder på forhånd, hvis jeg har spurgt om noget der allerede står i den ha ha

15
Diesel Fora / Tiltagende startproblemer
« Dato: 17. August 2008 kl: 19:58:12 »
Ja, det røde lyn har altid startet rigtigt pænt (bortset fra min el-fejl) dvs nøglen drejes til forglødning og ca 5 sek efter springer bilen i gang - selv uden træk af koldstarts kablet.

På det sidste 2 uger er følgende observeret (i rækkefølge):

1) Starter dårligere i koldt vejr
2) Ujævn motorgang uden brug af koldstartskablet
3) Længere forglødning påkrævet
4) Hvid røg ved start
5) Stort set umulig at starte

Jeg har checket, at der er spænding på broen - Jeg har også prøvet at trække strøm direkte fra batteriet til broen - samme resultat. Har haft det første gløderør ude og kan ikke rigtigt få liv i det (ledning fra batteriet til toppen - kappen til stel) Synes det så meget pænt ud, men lugtede mere af motorolie end diesel...

Jeg har observeret luft i brændstofslangen og det virker lidt som om der bliver skabt vacuum ned til dieselfilteret når motoren tørnes (når jeg løsner studsen i bunden af filteret kan jeg høre en boblende lyd)

Jeg har (desværre) også opdaget, at jeg har kørt med lidt for lidt kølevand på (ca. 0.75l under min stregen) så spørgsmålet er om det i sig selv er nok til at slå det sidste kompression ihjel - det er nemlig det jeg er bange for er en del problemet... Temp er dog aldrig kommet over dioden, men lampen begyndte at blinke. Det er ikke lige sådan at trille ned til Bosch for at få målt kompression når den ikke kan starte...

NÅR den kører, kører den fint og trækker også pænt. Holder samme topfart som altid, så ingen problemer her...

Jeg ser tre muligheder:

- Gløderørene er stået af et efter et (det første virker i hvertfald ikke længere)
- Kompressionen er blevet væsentligt forringet over tid
- Der kommer ikke diesel nok til pumpen når motoren forsøges startet
- Kombinationer af ovenstående

Er det normalt at de (gløderørene) står af på næsten samme tid - de virkede alle 4 perfekt da jeg fik nye dyser i januar og problemet er som sagt opstået på under to uger...

Jesper (igen lidt træt af sin bus)

Sider: [1] 2 3 ... 6