29
« Dato: 28. Marts 2008 kl: 23:36:08 »
Jeg manglede desværre det korrekte fjederværktøj. Det jeg havde tilrådighed var for småt, for stort eller meget for stort.
Højre forhjul, 5 timer
Venstre forhjul, 2,5 time
Baghjul 15 min per side.
Faktisk gik det så galt at jeg i påsken kun nåede højre forhjul den ene dag. Så måtte jeg køre hjem og så komme på værkstedet dagen efter og så tage den andet fohjul og baghjulene. (Dammm den trak til den ene side i styrtøjet ;-) )
Men da jeg fandt ud at jeg kun kunne nå at lave det ene forhjul på dag1, så hedvands vaskede hjulene så de blev pæne og så blev de malet.
Jeg var nemlig blevet fristet tidligere på dagen af en halvblank maling med navnet "Rally Black" (Så nu er der også kommet rally over vognen) :-)
Men der er da lidt billeder fra processen:
Først det lede højre forhjul, så det venstre. Et skud af de nymalede møllehjul ved siden af en gammel Colchester så man kan se størrelsen.
Til sidst et billed af de gamle H&R sænkningsfjedre.
Vognen ligger højre med multivanfjedrene, end med H&R modellen. Og sammensætningen multivanfjedre og Gas støddæmperne er en helt suveren kombinationen. Og skiftet 185 -> 215 dæk har betydet utrolig meget for retningsstabiliteten, både ved almindelig kørsel og under vind.
Selv om 215/82-R14 dæk jo betyder ret meget gummi, så betyder stivheden fra deres loadindex på 112, og et tryk på 3 bar, at der faktisk ikke er "gummiged" over kørslen med dem.
(Hvilken måske overraskede mig, men selv med en AAP gearkasse monteret så har min aaz motor tvunget mig ud i behovet for noget seriøs gearing)