Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - casper

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
16
WBX/LBX Fora / Ydeevne oliepumpen
« Dato: 20. Januar 2009 kl: 21:18:20 »
Er der nogen der kender ydeevnen på oliepumpen ?

Jeg tænker på maks tryk og maksimalt flow ved x antal omdrejninger den slags ting. Der findes sikkert ikke et plot over flow mod tryk uden for vw, men det ville selvfølgeligt være det bedste

17
Diverse / AAZ ESP Versus JX ESP
« Dato: 19. Januar 2009 kl: 20:52:19 »
no worries :-) højtryksdelen er ens mellem de to typer.
Timingen er lidt anderledes, men det er jo nemt at slå op.

18
WBX/LBX Fora / Måling af udstødningsgas til syn.
« Dato: 22. December 2008 kl: 21:33:00 »
Jeg har et spørgsmål til måling af udstødningsgas til syn. For at undersøge sagen inden jeg udstiller min manglende viden om WBX´ere (eller benzinere generelt) til offentlig skue, har jeg læst i detailforskrifter for motorkøretøjer. Den nyeste udgave jeg har er fra 2005, WBX´erne skal jo overholde regelsættet fra deres tid, så 2005 udgaven må være god nok.

Jeg synes dog ikke at jeg er blevet meget klogere.
Hvilke gasarter måles der på til syn? Så vidt jeg kan læse i detailforskrifter for motorkøretøjer så måles der kun på CO (Carbondioxid), er det korrekt? Hvilke grænseværdier skal overholdes for en benziner af WBX´ernes årgange ?

19
Diverse / Farvekode på vw T3 orange
« Dato: 23. Oktober 2008 kl: 22:16:42 »
Er der nogen der kender farvekode på den orange T3 lak ? eventuelt også et navn eller en RAL kode ?

Jeg har kigge på bunden af A-stolpen, men det er vist flere år siden der sidst har sidet et klistermærke der :-(

20
Diverse / Type 3. Lidt til wiki\'en !
« Dato: 21. Oktober 2008 kl: 22:15:38 »
Hej,

Nu du har søgt så meget, så tag et i ABC´en:
http://www.t3nettet.dk/viewforum.php?f=21

især indlægget:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=3843

;-)

21
Diverse / 1.9TDi 1z eller afn
« Dato: 04. September 2008 kl: 18:51:55 »
Tag og søg lidt her på sitet.

T3 modeller med korrekt monterede TDI maskiner i her i DK, kan tælles på under en hånd. Så den skal importeres fra Tyskland.

Og så er en TDI maskine en glimrende måde at lave ståluld ud af din gearkasse på. Og afgiftsmæssigt en super måde at hælde titusindvis af kr væk på. Så man kunne jo være fristet til at spørge, hvorfor vil du have en TDI maskine ?

(1z er en 1,9 maskine med wastegatelader, afn er med VTG lader istedet)

22
Diverse / Slaglængde i ESP´en
« Dato: 04. August 2008 kl: 15:44:42 »
Må vi andre svare ;-)

Det du vil have er rotorhovedet(hvorfor ville jeg da gerne vide?) men diameteren på rotorhovedet er bestemt af forskellige faktorer pumpen skal yde under.

Hvis du kigger på 6 position i pumpens Bosch nummer så står der direkte diameteren på det monterede rotorhoved.

9=9mm
0=10mm
1=11mm
2=12mm

23
Diesel Fora / Koks og sod mellem blok og dyseholder?
« Dato: 29. Juli 2008 kl: 14:42:20 »
det er tegn på at dieselspildet er løbet ned og forkullet i mellemrummet

24
Diverse / Oliefilter gevind, dimention?
« Dato: 19. Maj 2008 kl: 00:13:11 »
Er der nogen der lige kender dimentionen på oliefiltrenes gevind på T3 dieselmaskinerne ?

Hvad er vi ude i 20x? eller noget i den dur ?

25
Diesel Fora / Ny T3 ejer - mange spørgsmål melder sig!!
« Dato: 20. April 2008 kl: 00:52:42 »
Velkommen til her på nettet.

Kunne du ikke tage et billed af motorrummet?, så går diagnosen væsentlig nemmere. Og nu vi er ved det, så smid da billeder ind af resten af vognen, vi er så glade for billeder her på T3nettet

26
Diesel Fora / Xploder strandet på Fyn
« Dato: 17. April 2008 kl: 21:25:45 »
Jeg har snakket Xploder der er kørt i stykker på Fyn, han skulle være på Kastbjergsgård højskolde ved hedensted.

Jeg har fået symptomer forklaret gennem telefonen, og også hørt lidt på den gennem samme telefon,

Maskinen ryger sort diesel røg kombineret med en høj tikkelyd/bankelyd. Lyden tiltager ikke med tiltagende belastning, og forsvinder over 2000-2500 rpm.

Mine tanker går på en hængende dyse, men jeg ved ikke om der er andre der har en ide ?

Hvis der er nogen på fyn der ligger inde med en lang 27 top, og kunne hjælpe Peder er hans nummer xxxx-xxxx. Så vidt jeg kunne forstå er Peder der de næste tre dage.

27
Diverse / Bytte speedometer :/
« Dato: 12. April 2008 kl: 00:51:05 »
Hej Odjur,

Du kan give en øl, så har jeg et komplet instrumenthus med dit navn på.

28
Diesel Fora / Spørgsmål om omdrejninger.
« Dato: 04. April 2008 kl: 22:58:41 »
Planen er:
dyser
timing, justering af mænde, tomgang og lda anslag på pumpe
kalibrering af omdrejningstæller

Først derefter kan man overveje om regulatorarmen skal rykkes en tand på akslen.

29
Dine Projekter... / Skift til gasdæmpet multivan undervogn / 215/82-R14
« Dato: 28. Marts 2008 kl: 23:36:08 »
Jeg manglede desværre det korrekte fjederværktøj. Det jeg havde tilrådighed var for småt, for stort eller meget for stort.

Højre forhjul, 5 timer
Venstre forhjul, 2,5 time
Baghjul 15 min per side.

Faktisk gik det så galt at jeg i påsken kun nåede højre forhjul den ene dag. Så måtte jeg køre hjem og så komme på værkstedet dagen efter og så tage den andet fohjul og baghjulene. (Dammm den trak til den ene side i styrtøjet ;-) )

Men da jeg fandt ud at jeg kun kunne nå at lave det ene forhjul på dag1, så hedvands vaskede hjulene så de blev pæne og så blev de malet.
Jeg var nemlig blevet fristet tidligere på dagen af en halvblank maling med navnet "Rally Black" (Så nu er der også kommet rally over vognen) :-)

Men der er da lidt billeder fra processen:
Først det lede højre forhjul, så det venstre. Et skud af de nymalede møllehjul ved siden af en gammel Colchester så man kan se størrelsen.
Til sidst et billed af de gamle H&R sænkningsfjedre.

Vognen ligger højre med multivanfjedrene, end med H&R modellen. Og sammensætningen multivanfjedre og Gas støddæmperne er en helt suveren kombinationen. Og skiftet 185 -> 215 dæk har betydet utrolig meget for retningsstabiliteten, både ved almindelig kørsel og under vind.

Selv om 215/82-R14 dæk jo betyder ret meget gummi, så betyder stivheden fra deres loadindex på 112, og et tryk på 3 bar, at der faktisk ikke er "gummiged" over kørslen med dem.
(Hvilken måske overraskede mig, men selv med en AAP gearkasse monteret så har min aaz motor tvunget mig ud i behovet for noget seriøs gearing)

30
Diesel Fora / hvad er den skrue egentlig til??
« Dato: 28. Februar 2008 kl: 17:37:31 »
det er overtryksventilen i manifolden.
Hvis turboen laver for meget tryk i manifolden, lukker denne ventil trykket ud til omverden. Skruen i midten bestemer trykket ventilen åbner ved.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7