91
Diverse / Speedometer probs. aka. den hurtigste 1,6 TD nogensinde...
« Dato: 03. Maj 2006 kl: 16:50:52 »
Så var det jeg tænkte at det kunne være rart med en omdrejningstæller i min 1,6 TD syncro. Jeg kiggede på min genrator og blev glad da der gik en ledning ud fra w klemmen, selv om der ikke var omdrejningstæller i den.
Efter lang tid lykkes det på ebay.de at finde et "instrument cluster" til en diesel så glødelampen findes.
Selve monteringen gik rimeligt nemt ca. 15 min. Jeg havde dog luret at der nok var noget galt da der stod w=1000 bag på mit gamle speedometer og w=500 bag på det nye.
Så nu viser speedometeret nøjagtigt det dobbelte af hvad vognen kører....
Udmiddelbart ved jeg ikke og der er noget der kan gøres da omdrejningstæller og speedmeter sidder sammen på basiden med en blå film, ellers kunne man jo bare tage speedometer fra det ene, og omdrejningstæller fra det andet instrument.
Nogen gode ideer ? , det er jo lidt trist at skulle dividere hastighed og serviceintervaller med 2 hele tiden. Og så skal den til syn om en måned..... :-(
Efter lang tid lykkes det på ebay.de at finde et "instrument cluster" til en diesel så glødelampen findes.
Selve monteringen gik rimeligt nemt ca. 15 min. Jeg havde dog luret at der nok var noget galt da der stod w=1000 bag på mit gamle speedometer og w=500 bag på det nye.
Så nu viser speedometeret nøjagtigt det dobbelte af hvad vognen kører....
Udmiddelbart ved jeg ikke og der er noget der kan gøres da omdrejningstæller og speedmeter sidder sammen på basiden med en blå film, ellers kunne man jo bare tage speedometer fra det ene, og omdrejningstæller fra det andet instrument.
Nogen gode ideer ? , det er jo lidt trist at skulle dividere hastighed og serviceintervaller med 2 hele tiden. Og så skal den til syn om en måned..... :-(