Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - casper

Sider: 1 ... 5 6 [7]
91
Diverse / Speedometer probs. aka. den hurtigste 1,6 TD nogensinde...
« Dato: 03. Maj 2006 kl: 16:50:52 »
Så var det jeg tænkte at det kunne være rart med en omdrejningstæller i min 1,6 TD syncro. Jeg kiggede på min genrator og blev glad da der gik en ledning ud fra w klemmen, selv om der ikke var omdrejningstæller i den.
Efter lang tid lykkes det på ebay.de at finde et "instrument cluster" til en diesel så glødelampen findes.

Selve monteringen gik rimeligt nemt ca. 15 min. Jeg havde dog luret at der nok var noget galt da der stod w=1000 bag på mit gamle speedometer og w=500 bag på det nye.

Så nu viser speedometeret nøjagtigt det dobbelte af hvad vognen kører....

Udmiddelbart ved jeg ikke og der er noget der kan gøres da omdrejningstæller og speedmeter sidder sammen på basiden med en blå film, ellers kunne man jo bare tage speedometer fra det ene, og omdrejningstæller fra det andet instrument.

Nogen gode ideer ? , det er jo lidt trist at skulle dividere hastighed og serviceintervaller med 2 hele tiden. Og så skal den til syn om en måned..... :-(

92
Diverse / Bremseklodser foran på en syncro.
« Dato: 19. Marts 2006 kl: 18:07:11 »
Den "korte" historie op til spørgsmålet:
Nå men vognen bremser virkeligt skidt, den har også et par andre mindre issues så jeg har bestilt en værkstedhåndbog til den. ....Men så var liften ledig, og tålmodigheden slap op....  :-)
På vej til værkstedet fik jeg så den ide at det var bremseforstærkeren der var defekt, alene at finde den var en opgave, og så er det foreste skjold på en synro ikke verdens nemmeste at stå med en mand. Men efter en times tid var jeg kommet ned til bremseforstærkeren bag instrumenthuset, jeg koblede en vakuum pumpe og den var ikke utæt....der slog det mig så at der sikkert ikke er slid sensor på klodserne på en T3.
Så en time mere til at samle det hele og 5 min til at pille forhjulene af og det er klart at der bare ikke er mere tilbage på klodserne. Men så kan man vel lære at vente og ikke bare kaste sig ud i det :-(

Det var så den "korte" forhistorie til spøgsmålet.
Hvilke bremseklodser sidder der på en 1,6TD syncro 90´er , er det de samme som alle andre T3´ere ? eller er det specielle klodser ?

Hvor køber man bremseklodser og er der kvalitetsforskelle på de forskellige steder/fabrikanter ?

93
Diverse / Rust Arbejde
« Dato: 19. Marts 2006 kl: 17:47:10 »
Så fik jeg vaske dyret og set lidt på rust tilstanden, der er en del (ca 30) pletter med overflade rust, ikke noget alvorligt og uden at det er til at se noget på bagsiden af pladen. Der er lidt rust i pladesamlingerne, alt i alt ca. 1-1,5 meter rust fordelt ud over bilen.
Jeg har taget et billede det værste sted mht. pladdesamlinger og et billede af de almindelige pletter.





Det ser ud til at rusten er blevet "skjult" af en tidligere ejer, da der er malet over med en lidt anden farve, det er lidt svært at se på billedet.

Målet er at få lavet al rusten og få den omlakkeret til sidst. For ikke at dø 4 gange under processen, havde jeg tænkt at tage det lidt hen af vejen over en periode på 1 års tid.

Problemet er at jeg ved tæt på intet om rust arbejde, rust i plade samlingerne har jeg ingen anelse om hvordan man laver. Pletterne med overfladerust har jeg tænkt at lave således:
1) fjern rusten, ender sikkert i en lille "krater"
2) fyld "krateret op til overflade højde
3) give det en slags "anti rust primer"
4) slibe det, give det en gang maling/lak primer
5) slibe det, sprøjtelakere det
6) sprøjte en gang klar lak på

Er jeg helt "way off" her ?
og mht. step 2 fylder man pladen og med metal ?, syenes jeg engang hørte at "man" fyldte bly eller tin i, men det kan godt være jeg husker forkert.

Vognen ender nok med at se lidt spættet ud undervejs, men det skal jo også være overkommeligt at kaste sig ud i. Det vigtigste er dog at det bliver gjort "ordentligt", så jeg ikke ender med at få den lakkeret over det hele, og rusten så bare bobler frem gennem lakken, kort tid efter.

Og så lige en sidste ting, rusten på billede 2 i samlingen,  hvordan er det sammenligningsmæssigt ? er det let rust/middel rust/meget rust ? i forhold til hvad i ellers har set.

94
Diverse / Hopper ud af gear
« Dato: 03. Marts 2006 kl: 14:05:49 »
Jeg har været ude for at kigge på en T3´er, og den havde desværre nogle problemer, det er selvføgelig ældre biler, men især en af tingene stressede mig lidt.

Den ikke kunne blive i et af gearene men hoppede ud efter 1-2 sek. Hvis man fysisk holdte den i gear kørte den dog ok i gearet.

Er det et kendt og eller nemt fixeligt problem, eller noget der kræver en ny gearkasse? Og hvad kan egentligt få en gearkasse til at hoppe ud af gear?

Sider: 1 ... 5 6 [7]