Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jesper

Sider: 1 [2] 3 4 ... 23
16
Mekanisk / Gummibøsninger til fortøj
« Dato: 19. Juni 2013 kl: 21:09:25 »
Super - mange tak

17
Mekanisk / Gummibøsninger til fortøj
« Dato: 19. Juni 2013 kl: 19:50:19 »
Hejsa,

Jeg skal have skiftet bærekugler, bøsninger i bærearme + de gummibøsninger, der sidder monteret forrest. Se billede.

Er det dem, der hedder "Gummileje bagest/forrest på nederste førestang" i VW Shoppen
http://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?cPath=21_111&products_id=665

Hvad skal jeg ellers skifte. når mekanikeren er i gang?

Mine hjul står helt kalveknæet efterhånden...  :(

Mvh Jesper

[attachment=14790]2013-06-1919.37.50.jpg[/attachment]

[attachment=14791]2013-06-1916.41.29.jpg[/attachment]

18
Interiør / Barnesæde i T3 - muligheder og erfaringer?
« Dato: 18. Marts 2013 kl: 11:17:26 »
Kære alle,

Der er en lille junior T3 passager på vej - ankomst til august.

I den forbindelse skal der jo et barnesæde i bussen.
Jeg har 3 x hofteseler på bænken bag førersæderne, og det fungerer så vidt jeg ved ikke med en barnestol.

Jeg har 2 stk 3-punktseler til at ligge et sted, og dem tænker jeg at montere. Der er så vidt jeg ved gevind i stolperne inde unde beklædningen(?) Hullerne har jeg lokaliseret.

Jeg efterspørger erfaringer med børn i T3.
Synes det er en jungle med godkendte stole, isofix beslag osv osv.

Hvad gør i?

Mvh Jesper

19
Undervogn / Købes: Trækaksler komplet m gummimanchetter osv.
« Dato: 17. December 2012 kl: 19:27:16 »
Min gamle bus knager og brager, når jeg drejer til venstre, så jeg skal have et sæt "nye" trækaksler til den.
Skriv pris og stand
Mvh Jesper

20
Diesel Fora / Afmontering af tank
« Dato: 07. September 2012 kl: 22:20:12 »
Hvis du har tiden til det så giv tanken en gang rustbeskyttelse og lad den stå et par dage inden du monterer den igen. Jeg var igennem det for nogle år siden og det er et forbandet svineri med en ny-rustbeskyttet tank. Slangerne på tværs driller... Jeg hævede bilen i øvrigt

21
Diverse / Fra 2-skive til 1-skive
« Dato: 28. September 2011 kl: 19:49:53 »
Citat fra: "Jesper"
Hejsa,
Jeg har fundet en Continental 13x875 hos Mekonomen og den kan liiige sniges på. Det nye vandpumpehjul åd mine andre remme, men jeg tror ikke det kan få bugt med den nye rem. Den går selvfølgelig fri alle steder, vibrerer næsten ikke, piver ikke og er billig.


Til almindelig oplysning er den slidt nu - 4 år gammel.

Desværre opdager jeg først revnen i den ene side her til aften og jeg skal køre til Frederikshavn i morgen formiddag grr grr.

Bruge tid på at skifte den inden...
Tage en ekstra med på turen...

Jeg kører helst ikke uden en ekstra med i bilen som minimum!

God aften

22
Diesel Fora / Gearkasse skift på en Diesel - obs punkter?
« Dato: 18. August 2011 kl: 14:57:45 »
Jeg ville pille potten af, da den nemt kan komme i klemme, men hvis der er luft nok, når du sænker gearkasse/motor ned, kan du vel lade den sidde.

Jeg plejer at binde et tov rundt om motoren får at forhindre at den kæntrer for meget.

Trækakslerne kan godt bære deres egen vægt, hvis det er det du spørger til. Husk nye torx bolte, hvis du har adgang til dem :)

Mvh Jesper

23
Syncro Fora / koblings ploblem.
« Dato: 17. Juni 2011 kl: 11:33:09 »
Hejsa,

Kig lidt her - jeg har lige været hele systemet igennem... Det var et færdigt pilotleje. I dit tilfælde er det nok noget andet, da koblingen ikke kobler helt til som du skriver.

http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=12820&highlight=

Held og lykke

24
Generelt / Dragør marked i pinsen
« Dato: 11. Juni 2011 kl: 00:16:06 »
Det er god stil det der :)

25
Generelt / Gearkasse skift er der een tråd
« Dato: 27. Maj 2011 kl: 13:12:52 »
Jeg har en DX gearkasse jeg ikke bruger - den er lidt lavere gearet end 3H som jeg skiftede til.
Hvis jeg var dig ville jeg købe nye torx bolte inden du skifter rundt - det giver ingen mening at sætte de gamle umbraco'er i igen. Husk at spænde forsigtigt på gearkasserne - de er møre i godset så de skal behandles forsigtigt.

26
Diverse / HJÆLP, utæt dieseltank og syn inden den 5 juni.
« Dato: 23. Maj 2011 kl: 10:13:20 »
Jeg har selv haft en utæt tank (de går som regel i pladesamlingen midt på) og jeg skiftede den hurtigt. Nogle er kun utætte, når de fyldes helt op, så du kan evt checke hvor brændstoffet kommer ud - måske du er heldig, at det er en af slangerne... Jeg købte min tank hos en hugger, han havde en næsten ny liggende. Husk at give den Dinitrol eller lignende over det hele inden du monterer den.

Lidt info i denne tråd også:
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=1262&highlight=

27
Diverse / Kobling eller gearproblem
« Dato: 19. Maj 2011 kl: 23:34:02 »
Diagnose:

1 stk totalt kvadret pilotleje - to af rullerne lå mellem koblingspladen og svinghjulet - det forklarer det perodiske problem.

Koblingen så ellers meget fin ud (40.000km) men den nyindkøbte LUK kobling kom i alligevel. Pakdåsen blev selvfølgelig også skiftet. Den nye krave til udrykkerlejet (plastic) valgte jeg at lade blive i posen - den INA i metal, der sad der i forvejen var meget flot.

Tricket med fedtsprøjten virkede ikke - jeg er blevet fortalt, at man kan fylde lejet med fedt og så slå en dorn i med rette diameter. Jeg havde dog ikke noget, der passede - så det blev minisliber igen.

Nu spiller det hele igen - måske gearforbindelsen skal finjusteres lidt, men det er småting.

Gearkassens gevind og anlægsflader til motorboltene er ikke perfekte, så der skal nok en anden 3H'er på engang - vi får se. Gevindhullerne i vangen (til gearkasseophænget) ser lidt rustne ud, og der er et lille hul i vangen, som nok bør reppes, hvis jeg skifter gearkassen.

Og hvordan kan det så være, at pilotlejet kun kunne klare 40.000km?

Forkert fedt eller også sad lejet for dybt - aner det ikke og jeg kan ikke huske hvilken type fedt jeg brugte dengang. Jeg har en lille mistanke om, at jeg brugte kobberfedt - hvis det er tilfældet forklarer det jo en del.

Godt træf til alle jer der deltager.

Mvh Jesper

28
Diesel Fora / Gearkasse skift på en Diesel - obs punkter?
« Dato: 18. Maj 2011 kl: 17:11:45 »
Jeg købte mine hos Kaefer

29
Diesel Fora / Gearkasse skift på en Diesel - obs punkter?
« Dato: 18. Maj 2011 kl: 13:54:49 »
Citat fra: "nels"

4a. Understøtte gearkasse
4b. Understøtte motor

4. behøves ikke, der er dårlig plads i forvejen..


Hejsa, Er det virkeligt rigtig forstået, at jeg kan vippe hele arrangementet (efter potten er taget af) skille det ad og lade motor hænge i sit eget ophæng samt lade gearkassen hænge i trækakslerne alene - UDEN - nogen form for understøttelse?

Det foregår på en lift, så der er langt ned, hvis noget går galt.

I VW manualen benytter de en kæde, der understøtter motoren og jeg vil være ked af at belaste trækaksler mv i en retning de ikke er beregnet til.

Mvh Jesper

30
Diverse / Kobling eller gearproblem
« Dato: 14. Maj 2011 kl: 07:39:10 »
ghmm det tegner ikke godt. Gearforbindelser er skiftet og justeret. Blandt andet opgraderet til versionen fra efter 87 (med gummibælg)

Desværre er der problemer med at få den i gear, når motoren kører dvs pilotlejet nok er synderen. Koblingen kobler fint ud, koblingspunktet ligger højt og der er ingen hakken eller rysten ved tilkobling. Jeg skiller det hele ad når jeg har fået pilotleje og pakdåse hjem. Jeg skifter formentlig også koblingen, når jeg alligevel er derinde.

Spørgmål:

Er der en venlig person med ETKA der kan oplyse mig reservedels numre?

Er der nogen god forklaring på hvorfor pilotlejet kun har kunne klare 50.000km?

Hvad kan jeg gøre for at forlænge levetiden? Jeg forventer ikke at skifte det igen!

Tak :)
mvh Jesper

Sider: 1 [2] 3 4 ... 23