Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jens Flensborg

Sider: 1 ... 128 129 [130]
1936
Diverse / Utæt servo-styrehus, hjælp!
« Dato: 20. April 2008 kl: 21:54:50 »
Jeg glemte at nævne, at VAG i tyskland er løbet tør, derefter kom Kaefer und Co. med en negativ udmelding. For tiden er det et problem i Tyskland. Det blev drøftet for 2-3 uger siden i det tyske forum.
Jens

1937
Diverse / Utæt servo-styrehus, hjælp!
« Dato: 20. April 2008 kl: 20:33:18 »
Jeg opdagede i dag den her på ebay: 320242364466

indtast nummer!

Det tyske marked er løbet tør for pakkeset til renovering af servogrejet på T3èn. Kaefer und Co. melder ud, at der ikke kan leveres dele / tætninger til servopumpen. Dette er 14 dage siden. I det tyske Forum var der nervøse folk pga. nu manglende reservedele til problemet.

Jeg er forundret over, at ham tilbyderen på ebay lige pludselig dukker op med delene.

Køb stumper, undgå følgeskader ...

Jens

1938
Diverse / 4 monteringshuller til loftskab bagerst søges - men hvordan?
« Dato: 18. April 2008 kl: 19:46:00 »
Det er de fire dimser der skal ind i venstre og højre forstærkning af det indvendige tag. Efter det jeg har hørt, så er der allerede huller i under de der plader i bussens tag. Perfekt ville det være, hvis man kender til centimeter etc.

Jeg regner med, at jeg skal nedpille bagerste himmel på 30 - 40 centimeter :-(

Billedet er fra igittbæ, jeg har samme skab.

Jens

1939
Diverse / 4 monteringshuller til loftskab bagerst søges - men hvordan?
« Dato: 17. April 2008 kl: 22:50:03 »
Jeg fik købt et Westfalia loftskab på ebay, nu vil jeg montere skabet. Det er med fire stænger hhv. krog og på hele breden, disse skal ind i loftets himmel, men hvor finder jeg hullerne til dimserne? Er der nogen med erfaringer på området?

Tyskerne på www.bulliserver.de har ingen anelse ...

Jens

1940
Syncro Fora / Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Dato: 10. Marts 2008 kl: 13:36:34 »
Hi
Lige i går var jeg hos en bekendt for at snakke om lakarbejde, han vil sælge sin SYNCRO med 112hk ... Bilen er ikke for dyr, men den er registreret i Tyskland. Måske ligger den på 20-30 tusind ... danske. Den er registreret som varevogn og ombygget uden vinduer. Invendig er den med MULTIVANsædder bagi. Iflg. udtalelserne kører den fint, gearkasserne og andet er ok.

Interesse, så mail til mig:
emai: jsj@syfo.de

Jens - nu med en ny LLE 1308

1941
WBX/LBX Fora / 2,0 luftkølet godt eller skidt?
« Dato: 22. April 2006 kl: 13:35:21 »
15 liter Benzin på 100 KM med en 2,0 Liter luftkølet sammenlignet med 8,5 liter Diesel på min Bluestar er en forskel.

I Euro svarer det til
15 x 1,50 = 22,50 €
8,5 x 1,24 = 10,54 €

ALTSÅ HALVDELEN I LØBENDE DRIFT MED EN DIESEL, ELLERS DET DOBBELTE MED EN LUFTKØLET. JEG KENDER IKKE MANGE DER KØRER UNDER 14 LITER, MEN FLERE MED OVER 15 LITER I BYEN.

1942
Diesel Fora / Service af dyser og pumpe?
« Dato: 07. Marts 2006 kl: 13:53:46 »
Desværre har BOSCH ikke frigivet pumpen til raps eller lignende. Pakningerne bliver ædt af rapsolie hhv. BIODIESEL. Man kan fraskille en pumpe for at udskifte pakningerne. Samtidig rydder RAPS gevaldigt op i systemet, den renser alt skidt og småfidus i ledningssystemet sammenlignet med normal diesel. Dermed opstår der store mængder skidt i hele indsprøjtningssystemet. Dette ødelægger meget.

Et set pakninger koster omtrent 18,00 Euro til en pumpe. www.dieselsend.de har forstand på det.

Pumpen på min 1,6 TD holdt kun 308.000 km, den var slidt. BOSCH kostede mig omtrent 335,00 euro til komplet istandsættelse/renovering af slidte dele i pumpen og tjek af indsprøjtningsdyserne. Det holder ikke evigt.

Jens

1943
Diesel Fora / Katalysator på en 1.6 td fra 1988?
« Dato: 07. Marts 2006 kl: 13:43:28 »
Der findes ingen tysk katalysator med Euro2 til 1,6TD. Det er kun en Euro1 katalysator (Oxykat).

Busschmiede tilbyder et selvudviklet system til Euro2 på en 1,6TD, men det er ikke billigt.

Jeg betaler 600,00 Euro om året i afgift uden Oxykat. Med Euro1 betaler jeg omtrent 400,- Euro. Euro2 koster mere i installationsomkostninger, det regner sig næsten ikke.

jens

1944
Diesel Fora / Dieselrør....
« Dato: 07. Marts 2006 kl: 13:37:41 »
Bortset fra, at jeg skiftede tre rør i de seneste fire år, så er der lige en meget vigtig detalje i den sag:

Iflg. erfaringerne i det tyske form www.bulliserver.de skal man være varsom med de forskellige dieselrør. Et enkelt forkert dieselrør med manuel tilpasning pga. forkert længde i en improviseret reparation etc. havde medført en ulighed i TDèns nederste omdrejningsområde. Det sker især pga. dieselrør fra en 1,6 eller 1,7 KY der manuelt bliver tilpasset til en 1,6 TD. Normalt har jeg er rør liggende til et nødtilfælde, men jeg skifter ud med originaldele såsnart jeg kommer til forhandleren. Det skyldes dårlig erfaring, det er irriterende med den der problematik.

Den der dieseltåge pga. hårfine revner er meget irriterende, og vibrationerne smadrer gerne dieselrør i løbet af årene. Et enkelt dieselrør koster hernede originalt 29,00 Euro hos VAG i Flensborg.

so long

Jens

1945
Diverse / Hvorfor gør den det?
« Dato: 27. Marts 2005 kl: 19:40:40 »
Jeg kom lige i tanker om, at der på min JX også engang var en brækket ledning til første cylinders varmeglødrør. Den var jeg næd til at lodde ...

Den ledning hopper fra cylinder til cylinder, tjek evtl. kabelbrud på  de fire glødrør, især på den første som modtager ledningen i motorrummet.

Jens

1946
Diverse / Hvorfor gør den det?
« Dato: 27. Marts 2005 kl: 19:36:12 »
Det må være forglødsikringen (hedder den sådan?) på 50Ampere bagerst i den sorte boks i motorrummet der er røget! Typisk passende til denne fejl! Kæb 3 - læg 2 i reserve til de andre sikringer!

Skift den smadrede sikring 50 Ampere (man kan også bruge 70 Ampere fra en Golf eller andre VAG biler (skrooten)) ... ), de koster kun 50 Cent ...

---

Ellers anbefaler jeg tjek af ESP indsprøjtningspumpen. Skulle sikringen være O.K. (det regner jeg ikke med) så skal ESP indstilles, mest statisk. Den løsnes lidt for at blive justeret med 2-4 grader mere i retning af tidligere indsprøjtning. I løbet af 10 til 15 år "vandrer" dette indsprøjtningspunkt altid lidt i retning af senere indsprøjtning på alle mig kendte JXèr .

VAG ville nok indstille hele ESP, men her i mine T3 JX kredse er man mere vild med at takle problemet på nævnte måde.

Til sidst anbefaler jeg tjek af chokeledningen. Den sidder gerne fast efter 15år, især er choke vigtigt i de nederste omdrejninger. Over 1200-1500 UPM er den ikke mere vigtigt, da det så reguleres af LDA Dåsen - den sidder over ESP pumpen.

---

Jeg håber det hjælper lidt.

Jens Bluestar JX 1989 med 296.000 KM


1947
Diverse / dieselpumpe
« Dato: 12. Marts 2005 kl: 15:13:26 »
tjek this out:

Det er en tysk vejledning omkring den saakaldte ESP.  I skal ekstrakte den med Winzip eller andet.

Link:
http://www.home.foni.net/~meyer-jess/t3/jxpumpe

Jeg kender til to former for indstilling:
1. statisk:

Især når den starter dårligt i iskold tilstand. ellers også når den er kært varm, fordi den ikke starter med det samme.

flytte ESP om 2-4 grader i retning af tidligere indsprøjtning. Løsne ESP en lille bitte smule og så med en hammer i retning af tidligere indsprøjtning. denne form er normal, isår forsi en ESP i løbet af årtier altid vandrer lidt i retning af senere indsprøjtning. dette forebygges igen med denne metode. men husk nu, at JX motoren skal indstilles på OT med lineal (stål) og korn (ind i hullet hos ESP) inden man starter det. Der må heller ikke laves mere end 2-4 grader i denne test.

---

2. dynamisk:
laves iflg. håndbog med lineal, korn, digimeter og indstillingskontrol - nok noget til eksperter ...
Har jeg aldrig lavet ...

held med det!

Jens

Bluestar T3 1989 JX TD



Sider: 1 ... 128 129 [130]