T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: ClausNV efter 05. Marts 2010 kl: 19:13:16
-
Hej
Håber nogle kan hjælpe mig med en diagnose. Min bus er begyndt at hoppe ud af 4. gear. Når jeg køre op til ca. 90 km/t er der ingen problemer. Over 90 km/t ryster gearstangen (en smule), og den hopper med (jævne) mellemrum ud af 4 gear. Hvad kan det mon være :roll:
Den har kørt ca. 340.000 km.
Bedste hilsner
Claus
-
Det kan afhjælpes ved brug af hofteselen :-D
Har kørt tur/retur til Hannover med sådan et setup.
-
Defekt pilotleje / defekt dobbeltkeglerulleleje / defekt sidefortanding på 4. gears tandhjulet / defekt syncronhoved og skiftemuffe
-
Hej
Jarl skrev: "Defekt pilotleje / defekt dobbeltkeglerulleleje / defekt sidefortanding på 4. gears tandhjulet / defekt syncronhoved og skiftemuffe"
Ved godt, at der ikke er noget der er svært, hvis man kan det ! Ovenstående lyder både kompliceret og dyrt, har jeg ret eller ? Er problemet første symptom på at gearkassen er ved at have udstået sin værnepligt eller ?
Min kobling er ved at være godt slidt, vil det være smart at skifte den, når ovenstående skal ordnes ?
Bedste hilsner
Claus
-
Hej
Jarl skrev: "Defekt pilotleje / defekt dobbeltkeglerulleleje / defekt sidefortanding på 4. gears tandhjulet / defekt syncronhoved og skiftemuffe"
Ved godt, at der ikke er noget der er svært, hvis man kan det !
OK! Hvor har du den viden fra? :-D
-
Det kunne jo være, at der lå en gearkasse magen til din i god stand og til en billig penge?? men det finder man først ud af, når gearkassekoden er kendt......
-
Hej
Ved godt, at der ikke er noget der er svært, hvis man kan det !
OK! Hvor har du den viden fra? :-D
Det tror jeg faktisk jeg fandt ud af da jeg var en 2 - 3 år :wink:
Gearkassekoden ! hvor kan jeg så lige se den :oops:
Bedste hilsner
Claus
-
Hej
Undersøg det forreste motorophæng. Når vulkaniseringen slipper så får man de mest mærkelige gearproblemer. Det er en almindelig fejl.
Mvh. Ernst L..
-
Gearkassekoden finder du på gearkassen. Kan ikke lige huske hvilken side, men ind under med stålbørsten og en klud, og ja! Hvis du alligevel skal have skiftet kobling, ville det være smart, at skifte en udtjent gearkasse samtidigt, få kigget efter stelforbindelsen og et grundigt kig på skiftemekanismen. Så tror du garanteret, at det er en ny bil, når alt spiller hundrede procent.
-
Her et billede af hvor på gearkassen du finder koden.. :wink:
-
Hej
I mit forsøg på at undersøge om mine forreste motorophæng er defekte ,har jeg taget nedenstående billede af ophængene, om vulkalniseringen slipper, har jeg svært ved at vurdere (vulkalnisering er ikke min spidskompetence :oops: ), som jeg prøver at beskrive på billedet, så kan jeg ved at "vippe" i ophængene se at gummimanchetterne ikke sidder fast til underlaget, er det normalt eller er ophængene defekte :?: . Hvis de er, ved nogle så hvor jeg kan købe nogle nye ?
Bedste hilsner
Claus K