Der kan opstå revnedannelser ved vulkaniseringen i overgangen til metallet. Det vil du først bemærke hvis du brækker lidt kraftigere i gummiet, men det er ikke usædvanligt.
Jeg har brækket noget, men åbenbart ikke nok til at der var hørbar forandring i motorgang.
Det ser også ud til, at den har siddet der siden Ruder Konge var knægt, så mon ikke det er en god investering med en ny ?
Jo, det var en helt nødvendig investering. Der var tydelig utæthed under flangen, så meget at motoren kunne bringes til standsning hvis jeg satte gasslangen helt hen til. Motoren har gået 110.000 km, og jeg tror det er den originale flange der sad.
Nu efter den er skiftet, er der ingen hørbar (motorgang) læk.
Falsk luft influerer på både motorgang og ydelse.
Elektronikken vil forsøge ihærdigt at kompensere for de magre målinger, men utætheder er en uregerlig størrelse der ikke kan tegnes parametre for.
Da jeg afprøvede lige efter at jeg havde skiftet flangen, så var jeg helt overbevist om at alle problemer var løst, men motoren var også halvvarm da jeg afprøvede.
Senere på eftermiddagen vile jeg så lige tage en kort tur på motorvej, og da startede motoren med besvær, og jeg synes den gik lidt urolig. Det var skuffende.
Jeg nåede dog ikke at teste på motorvej, da jeg kom i tanke om at jeg ikke havde fået kørekort med, så kørte hjem igen. (typisk i den situation)
SENERE: Så har jeg starten bilen , og været ude og køre i den.
Den var træg at starte kold, starteren skulle køre for længe en jeg mener er godt.
Den startede nok ikke på alle cylindre på en gang, men det kom selvfølgelig.
Den går stadig ikke helt jævn i tomgang.
Når den så kommer igang mener jeg den går ok, og den starter straks man drejer nøglen, når den har kørt et stykke tid.
Hvis jeg skulle lave en sammenligning til diesel, så virker det som når diesel er løbet tilbage i tanken, pga en læk i dieselrøret.
Vakuum læk mener jeg ikke der er nogen af.