Forfatter Emne: koblings ploblem.  (Læst 1700 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jan

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 83
    • Vis profil
koblings ploblem.
« Dato: 12. Juni 2011 kl: 13:40:43 »
Problem er som om der ikke kobles helt fra, og heller ikke helt til. Har kontrolleret slavecylinder, og væske. Kan kun skifte gear når motor er slukket eller når den triller og med mellem gas (dog ikke 1ste gear).
Kan det være udrykkerleje der ikke sider rigtigt, eller er kobling færdig?
Hvor meget skal stempel på slavecylinder bevæge sig?
Der er da lidt traktor over en syncro

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
koblings ploblem.
« Svar #1 Dato: 12. Juni 2011 kl: 14:40:01 »
tjeck om din hovedcyl oppe ved pedalen er utæt!

ellers er det din koblingsslavecyl ude på gearkassen der er defekt, det er ikke sikkert at du kan se det på den, men der har været mange tråde med lignede problem hvor det har været slavecyl det var galt med, nogle har kunnet afhjælpe problemmet ved at udlufte systemmet, så prøv det først :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
koblings ploblem.
« Svar #2 Dato: 12. Juni 2011 kl: 16:54:56 »
holderen til min slavecylinder knækkede simpelthen og gav præcis samme symptomer som din

jeg svejsede det sammen, og det har kørt upåklageligt siden
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Jan

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 83
    • Vis profil
koblings ploblem.
« Svar #3 Dato: 16. Juni 2011 kl: 23:23:23 »
Tror jeg har fundet synderen!!! En lang revne i koblingsklokken lige gennem hullet til udtrækkerarmen, således at når jeg træder på koblingspedalen, åbner klokken sig ca 2-3 mm. og akselen vipper istedet for at dreje. Billeder skal nok komme når jeg får den afmonterret.
Der er da lidt traktor over en syncro

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
koblings ploblem.
« Svar #4 Dato: 16. Juni 2011 kl: 23:50:00 »
wow, det ligner mit problem, men godt nok en del mere ærgerligt
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
koblings ploblem.
« Svar #5 Dato: 17. Juni 2011 kl: 11:33:09 »
Hejsa,

Kig lidt her - jeg har lige været hele systemet igennem... Det var et færdigt pilotleje. I dit tilfælde er det nok noget andet, da koblingen ikke kobler helt til som du skriver.

http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=12820&highlight=

Held og lykke
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
koblings ploblem.
« Svar #6 Dato: 17. Juni 2011 kl: 11:42:02 »
jeg vil skyde på at den nemme løsning er at finde en svejser der kan svejse i det metal der er knækket. der findes svejse metoder til letmetal, men de er sikkert ikke de billigste.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Mølle

  • Gæst
koblings ploblem.
« Svar #7 Dato: 17. Juni 2011 kl: 20:43:13 »
jeg ville helt klart finde en anden klokke og skifte... Det er ikke svært.. bare bolte ud og i igen...