Forfatter Emne: instrumentbræt snakker  (Læst 2072 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads-kaa

  • Gæst
instrumentbræt snakker
« Dato: 16. November 2008 kl: 17:31:10 »
Dit kabel er sikkert ved at knække

/Mads

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
instrumentbræt snakker
« Svar #1 Dato: 16. November 2008 kl: 17:59:01 »
Hej !
Har du olie på den bil , der sidder en brummer der advarre om for lidt olie tjek lige det .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Eva

  • Gæst
instrumentbræt snakker
« Svar #2 Dato: 16. November 2008 kl: 19:20:50 »
Citat fra: "isfugl"
det ser fint ud kabelet har haft det ude og se på den det er når der kommer en vis omdrejninger den lyd kommer og slukker jeg motoren så går det væk men når jeg har kørt 100 meter så starter det igen


Nu skriver du det stopper når du standser motoren....men hvad med når du holder stille med motoren i gang, eller holder stille og giver gas.....er æyden der så stadig?

Hvis den er det, er det jo ikke speedometeret,  men hvis det er en brummelyd, der stiger i takt med bilens hastighed, er det sikkert speedometeret  der larmer.

De kan blive slidt op......et speedometer holder som regel til ca 350000 km, så begynder det at brumme, tælleren begynder at sætte ud og ikke tælle alle kilometer.. og til sidst så virker både spedometer og tæller ikke mere.

Som en sidebemærkning, jeg havde engang en Mercedes...der brummede spedometeret ad H****** til hver gang det var frostvejr ;-)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
instrumentbræt snakker
« Svar #3 Dato: 16. November 2008 kl: 22:43:25 »
Hvis det er en tydelig insisterende brummen, så er det oliealarmen. Den går igang enten fordi der faktisk er for lavt olietryk eller fordi der er en felj i det elektriske system, der giver den info.

Tjek allerførst det faktiske olietryk vha et manometer. Hvis trykket er ok, så ved du, at du skal søge efter en el-fejl, men indtil da ville jeg nok ikke køre i bilen. manglende olietryk er ikke noget, man skal spøge med.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!