Forfatter Emne: \"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET  (Læst 21227 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #45 Dato: 23. Juli 2009 kl: 21:48:18 »
Hej,

Stikket som sidder i køleren, ja.

Der er kun eet stik som sidder i køleren - men på nogen modeller sidder det øverst, på nogle modeller nederst.

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #46 Dato: 23. Juli 2009 kl: 22:04:09 »
Blæseren ændre ikke på temperaturen når du køre på motorvejen, der er det fartvinden der der blæser på køleren. Den starter normalt kun ved langtids tomgang eller kø kørsel.  

Hvis nålen står stabilt hele tiden om du køre 30 eller 90 ville jeg ikke være nervøs.

Hvis du er lidt nervøs ved det, kan du sætte fuld varme på varmeblæseren når du køre langsomt!
Carsten

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #47 Dato: 23. Juli 2009 kl: 22:07:49 »
Da vi var i Italien oplvede jeg kun få gange at blæseren gik igang.

En af gangene var da vi kørte 20 minutter op af hårnålesving, liggende bagved en kæmpe lastbil, så kørslen var under 15 km/t - der blev Frk Grå varm, blæseren ude foran gik igang - selvom jeg havde varmeblæseren kørende på fuld tryk og fuld varme (godt trick, det fjerner meget varme - men man bliver STEGT) :-)

En anden gang var da vi holdt i kø i en by i ½ time (tæt trafik, vi sneglede os afsted start stop start stop start stop).

Men ikke ved normal kørsel.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #48 Dato: 01. August 2009 kl: 22:37:37 »
Velkommen hjem - jeg parkerede med stor glæde Frk G ved siden af Rødhætte her til aften.

Glæder mig til at høre mere om jeres tur og se billeder :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

pawel

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #49 Dato: 01. August 2009 kl: 23:00:45 »
Citat fra: "jensjakob"
Da vi var i Italien oplvede jeg kun få gange at blæseren gik igang.

En af gangene var da vi kørte 20 minutter op af hårnålesving, liggende bagved en kæmpe lastbil, så kørslen var under 15 km/t - der blev Frk Grå varm, blæseren ude foran gik igang - selvom jeg havde varmeblæseren kørende på fuld tryk og fuld varme (godt trick, det fjerner meget varme - men man bliver STEGT) :-)

En anden gang var da vi holdt i kø i en by i ½ time (tæt trafik, vi sneglede os afsted start stop start stop start stop).

Men ikke ved normal kørsel.


Ovenstående skulle jo næsten med i diesel-benz-debattråden...

Det er godt jeg ikke er fører af benzbilen i den situation.. Sikke noget familiehygge på ferien sydpå.. :lol:  :lol:

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #50 Dato: 01. August 2009 kl: 23:07:54 »
Pawel, husk der ligger en 1.8 ABS motor i Frk G og ikke en WBX :-)
Jeg tror at en JX også var blevet godt hed op af bjerget bag den lastbil -problemet var jo den manglende fartvind til at køle med, samtidig med hård belastning af motoren

 Men det var sgisme hyggeligt, altsammen.

Til perspektiv - idag sad vi i kø i 45 minutter mellem Roskilde og Borrevejle :(
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #51 Dato: 06. August 2009 kl: 16:16:06 »
Hej med  Jer.

Mange tak for de mange input der kom, imens vi sad i dels Tjekkiet og Italien... Fantastisk.

Trods oliedrypperi og defekt blæser (tror jeg) og en nål der ikke slår ud efter "standarden", så er vi kommet hjem uden problemer.
Vi nåede at køre 4600 km og bruge næste 4 l. olie inden vi var tilbage på Østerbro.

Vores rute gik ned igennem Tyskland (via Gedser - Rostock) til en lille by der hedder Lübben hvor vi havde vores første overnatning i Rødhætte... Fantastisk.
Herefter kørte vi mod Prag. På turen mod Prag gjord vi holdt i Dresden, hvor vi spiste en frokost i den smukke by som under 2. verdenskrig blev så godt som udslettet af bombefly. Vi opholdte os nogle dage i Prag, på en fantastisk autentisk campingplads kaldet Zizkov... Hyggelig. Prag er en flot by, selvom byen er blevet meget turistet, så det med at 3 retters topmenuer med gode vine for 4 personer til en plov, det er slut. Men en skøn by alligevel :)
Da vi ikke havde lyst til at se mere i Prag, drog vi mod Østrig. I Østrig havde vi en transportovernatning i en forstad til Wein, tæt ved Donau, inden vi gav los mod en campingplads i Klagenfürt. Det var et helt fantastisk sted, ved en stor sø, omkranset af bjerge. Et super anbefalingsværdig sted, syntes vi. Der var en dejlig tempertur (25 grader) og en dejlig sø med masser af aktiviteter. Da vi havde en aftale med nogen af vores venner i Italien, kunne vi desværre ikke opholde os der mere end et par, så vi pakkede endnu engang Rødhætte og satte kursen mod Italien, nærmere bestemt Venedig. Eter vores lidt sene ankomst til campingpladsen i Venedig, gik vi direkte i seng efter den lidt sene aftensmad. Den næstkommende dag, tog vi bussen ind til den gamle bydel i Venedig, hvor vi fik det meste af dagen til at gå (6 timer i klipklapper). Fantastisk flot sted, selom jeg nok en anden gang, ville vælge et andet tidspunkt på sæsonen (Højsæson = alt for mange mennesker = knapt så chamerende). Vi havde nok i den ene dag i Venedig, så "Hætten" blev klappet ned og vi drønede mod den italienske vestkysten, nærmere bestem byen Piambino (mener jeg den hed), på en campingplads der hedder Pappasole. Her mødtes vi med vores venner og havde et par dejlige dag sammen med den. Campingpladsen er af høj standart i forhold til hvad vi havde set tidligere på turen. Vi gav 52 euro pr. nat, men det skal som sagt også siges at standarten var høj. For hver teltplads kunne som ekstraleje, leje et skur med eget køkken og badeværelse. Derudover er der swimingpool og en del aktiviteter for både børn og voksne. Stranden var også dejlig tæt på (400 m.) Skønt.
Dag 11: Efter nogle dag med vennerne, tastede vi tidligt om morgen, Genova ind på GPS´en. Vi ikke rigtig oplagte til at køre så meget denne da, så fik GPS´en til at sende os til den nærmeste campingplads. Campingpladsen hed "Camping Al mare" og ligger i byen Chiavari, som er en del af Liguria regionen. Der hvor pestoen kommer fra :D Det var et par dejlige afslapningsdage med cykelture ind til byen og badeturen på stranden. Det var noget den gravide kone godt kunne lide :)
Dag 13: Endnu engang stod vi tidligt op og satte denne gang kursen mod Genevé søen. Vi havde et dejligt frokostophold ved foden af Mont Bianco i skisportsbyen Courmayer. Efter frokost kørte vi mod Frankrig, via "Tunnel du Mont Blanc"... Lang tunnel. Vi gjor holdt på en p-plads ved Genevé søen hvor badet og solbadet det meste af dagen og aften. Vi besluttede at overnatte på P-pladsen, selvom folk gloede en del. Det kan selvfølgelige også være pågrund af Rødhættes chamerende ydre :)
På dag 14 kørte vi mod sennepens by, Dijon, hvor vi spiste frokost. Vi gad ikke rigtig Dijon, så vi satte kursen mod Alsac, nærmere bestemt Eguisheim. Dejlig by, med en masse gamle bindningsværksbygninger. Meget chamernde by omgivet af en masse vinstokke og stokke for den sags skyld.
Da Lillemor var en del bsværet af graviditeten satte vi efter 2 dages ophold, kursen mod Danmark. Vi havde dog en enkelt overnatning i det tysske, inden vi nået helt til Østerbro i København.

Det har været en dejlig og uforglemmelig ferie, med en masse dejlige oplevelser.

Den næste større sommerferietur Rødhætte skal på, bliver først til næste år. Denne gang bliver den dog ikke så stor, da vi forventer at afholde den i Danmark eller måske et lille smut til det svenske. Vi får af se hvad det bliver til :)

Jeg håber I alle har haft en god sommer.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #52 Dato: 09. August 2009 kl: 20:47:07 »
Det lyder som en skøv tur - tillykke med den :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #53 Dato: 01. Juni 2010 kl: 11:42:14 »
Hej T3 Guruer.


Så er det tid til at Rødhætte skal til syn.

Er der et par Guruer, som kan give en par tricks, råd etc. om hvor mekanikeren og jeg skal holde fokus, når nu man skal syn. Altså, hvordan ser "Top 10 listen" ud, for faldgruber ved et syn af en T3´er?
 
Som tidligere fortalt, har jeg jo en dryppende motor, som jeg skal have kigget på, for det er vel en ting som man bliver kasseret på. Ikk?


Jeg håber på at høre et par tips & tricks fra jer.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #54 Dato: 01. Juni 2010 kl: 12:15:41 »
Normalt kører jeg tiL GDS, og tjekker bremser på deres bremsestand. Max 30% forskel på venstre og højre side.

Tjek også at alle lygter, incl nummerpladelys virker.

Tjek at bremserør ikke er rustne. Slib dem let med smergerlærred så man kan se det er kobberrør.

Tjek at dæk er gode.

Mht oliespild, alt efter hvor lidt det er, kan det klares med en motorvask dagen før syn, og så tørre undersiden af motor af 10 min før du kører ind til syn :-)

Sørg for at bilen er kørt varm inden syn, så du har lavest mulige værdier i udstødningstest.

Alternativt - ring til Aran og spørg ham om at syne bilen?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #55 Dato: 01. Juni 2010 kl: 14:55:32 »
@jj, hvor får du de 30% fra?

loven siger:
max 20% forskel på forbremser!
og max 25% for bag bremser!
håndbremsen skal kunne holde bilen på en 18%stigning/hældning (er der over 30%forskel på bremsefeltet, er den ik god ;)  )
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #56 Dato: 01. Juni 2010 kl: 15:02:25 »
30% - rent fra hukommelsen - UNDSKYLD.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #57 Dato: 02. Juni 2010 kl: 01:05:09 »
Citat fra: "jensjakob"
30% - rent fra hukommelsen - UNDSKYLD.


det skal du ik være ked af mit er også "rent fra hukommelsen" ;)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #58 Dato: 02. Juni 2010 kl: 09:30:30 »
Citat fra: "verner"
Citat fra: "jensjakob"
30% - rent fra hukommelsen - UNDSKYLD.


det skal du ik være ked af mit er også "rent fra hukommelsen" ;)

Tak til Verner og Jens Jacob, for jeres tilbagemeldinger.


Andre bud? :)

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #59 Dato: 02. Juni 2010 kl: 18:58:11 »
Mener det er 20 % på forhjul og 30 % bagi. Nogen højere ????