T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Din bil... => Emne startet af: kesa efter 13. November 2014 kl: 22:05:10
-
Hej T3 folk,
Så er der en 14" Syncro Westfalia på vej til landet. Jeg fandt den i Holland og for at gøre en lang historie kort står den lige nu med spritnye britiske plader på, som skal konverteres til danske snarest muligt.
den er fra '89, 1.6TD, enkelt spær, nogenlunde original indeni, med undtagelse af tæpper og gardiner.
Den klarede det hollandske syn i april, det skotske i oktober og skal nu gennem det danske. Så bliver det spændende at se, hvad de finder og hvad det koster at få hvide plader på den....
[attachment=18557]h9bc78af.jpg[/attachment]
Tanken er langsomt at forbedre standen uden at gå helt amok, men et moderne køleskab og et solpanel står nok på ønskeseddelen. og så ellers komme på ferie med familien i den.
Det er min første gamle bil, så jeg kommer helt klart til at søge hjælp og information på Roskilde egnen.
Mange hilsener,
Hjulmand
-
Super fin bil TILLYKKE
Hvis det skulle ha interesse har jeg et komplet sæt gardiner fra samme model ink gardin til vinduet i taget. Farven er brun.
-
Fedt og tillykke ..
Hva har du givet for sådan en vogn ..hvis man må spørge
Og tager du turen der over og så selv køre den hjem eller kommer den på noget transport
Vh Per
-
Flot bil velkommen på t3 nettet og forhåbentlig i klubben
Rabundus
-
Tillykke med Syncroen
Jeg har min daglige gang i Roskilde, så har du brug for et dækspark så sig til...
//Bent
-
ja, den ser rigtig fin ud.
-
Tillykke med den. Den bliver du glad for.
Venlig hilsen
Bent
-
Hej Allesammen,
Tak for velkomsten.
@Aakerman, Hinze: tak
@mudpool: Det tilbud vil jeg meget gerne tage imod på et tidspunkt. Jeg skal i gang med at skifte bøsninger i fortøjet og jeg kommer helt sikkert til at have nogle spørgsmål, ligesådan med motoren og den blå røg, der kommer, når motoren startes.
@Rabundus: Jeg skal også med i klubben
@Skildpadden: Jeg gav lige godt €11.000 for den og kørte den selv til Skotland, hvor den skulle høre hjemme. Den har også taget turen til Danmark via Amsterdam for egen kraft, så indtil videre... Jg boede i Skotland på det tidspunkt og i forhold til det britiske marked virkede prisen ikke urimelig.
@t3Søren: tak for tilbuddet. Der er et sæt næsten nye gardiner, der matcher den skifergrå farve ok, så det står ikke øverst på ønskeseddelen.
Det er også dilemmaet med originalitet vs. funktion. Jeg vil gerne sætte et nyt køleskab i, men for nogle vil det jo trække værdien ned, at det ikke er originalt, hvorimod det nok vil øge værdien for mig.
Bilen virker sund, men den tidligere ejer kunne ikke skrue selv, og havde ikke råd til at sende den på værksted hele tiden, så der er nok et efterslæb, der skal indhentes. Så på listen står: olieskift/filter, måske en oliekøler (hvad er erfaringerne? er det nødvendigt før man skal over Kassel Bakker?), Bøsninger til krængningsstabilisator og hvad de andre arme nu hedder, nyt kabel til "chokeren", modifikation af elsystemet med relæ til forlygter. Og der dukker helt sikkert andet op.
Og så er der jo den lange liste af "nice to have", der kommer senere.
/Lars
-
En oliekøler er en god ting at have.
En "James Bond knap" er mindst ligeså god. Især når du skal over Kassel Bakker eller i det hele taget vælger at køre i bjerge.
og den er meget nemmere at installere end en oliekøler.
-
Så er bilen synet. :)
Betinget godkendt, da sprinkleren valgte i dag til at strejke. Det føles som kontakten i stilken, da viskerne heller ikke kører de sædvanlig ture, men ellers virker. Jeg må prøve at rense den, og ellers kan det være der stadig er en stilk fra Eriks coach på slagtebænken.
Men ellers så alt fint ud. Så nu er har jeg bedt om en værdifastsættelse fra Skat. Det bliver lidt spændende. Nogen erfaringer med, hvor lang tid det tager?
Så foreløbig en god dag.
-
Tillykke med bilen!
Lige et hurtigt indspark, du er garanteret opmærksom på det, men hvis ikke er det vigtigt (billigst) at den bliver afgiftsberigtiget som autocamper og ikke almindelig personbil!
Held og lykke med projektet! :-)
-
Som jeg mener at huske blev 60% afgift af en autocamper afskaffet i 2007.
Så det er normalt afgift vurdering nu. Men du skal være opmærksom på
din egenvægt. Over 1500 kg er det 13800 kr om året hvis det er diesel . Men der er nogle skille
linjer med ekstra vægtafgift pr 50 kg over 1500 kg egenvægten. Men jeg ved ikke hvornår det er.
Fandt bare nogle store udsving da jeg kigge på vw t4 camper. Det var priser der
svingede fra 14000 kr til 20000 kr i vægtafgift. Og eneste forskel var egenvægt. Så det
kan måske betale at tage et skab ud ved vejning :-). Det er da næsten efter reglerne ;-)
Mvh Jes
-
Har der ikke også været nogle regler om, at en camper/beboelse skulle være over 1500 kg, måske endda 1800 kg...??
-
Reglerne er her:
http://www.tax.dk/jv/ea/E_A_8_1_4_4.htm
Som Jes og Kjeld er inde på, ser det ikke ud til i reglerne at man kan få en T3 camper under 60% reglen, hmm. jeg var ellers 90% sikker på at folk med gamle rugbrød og ståhøjde fik dem registreret for ingen penge..
Så vidt jeg kan forstå af teksten skal man over 2 tons egenvægt..
-
Interessant læsning ang. afgift her.. jeg ved ikke rigtig hvilke regler der gælder i virkelighedens verden:
http://vwnettet.dk/topic/187422
-
Så er der danske plader på. :)
Det tog lidt tid, men nu er alt registreret og forsikret. SKAT vurderede bilen til at være 65.000kr værd i salg, så det gav en afgift på ca. 19.000kr.
Hvordan kan det i øvrigt være at en nummerpladeholder med ca. 100 huller i alligevel ikke passer til hullerne i kofangeren? Nå, hobbykniven klarede krisen.
Og jeg har meldt mig ind i klubben også, så nu er jeg klar til at begynde på listen over spørgsmål til de vidende klubmedlemmer.
mvh. Lars
-
Ka SKAT virkelig være så hurtige? Nåh, jo, når det går den vej.
Mary?: hva, hulen mener du med en "James Bond knap"?
Hilsen lambove
-
Hej Lars.
Er også selv nybagt syncro ejer og skal igennem samme tur med skat. Blev den indreg. som personbil til den pris eller camper og skulle skat bruge næsten 2 måneder på at prissætte. Jeg har kæmpet med egenvægten men liger nu på 1480kg. Planen er at få den toldsynet på mandag.
Thomas
-
Hej Thomas,
Den er indregistreret som Camper. Skat var ikke særlig lang tid om at værdisætte den, nok ca. en måned. Jeg var ikke oppe efter pladerne med det samme.
Det gode er, at man i perioden, hvor Skat værdisætter bilen får en erklæring så man kan køre i Dk på de udenlandske plader, hvis de stadig sidder på bilen, som de gjorde i mit tilfælde, da det var min egen bil i UK.
Er det din bil i din avatar? Der blev spurgt lidt på det britiske syncro forum om en finsk syncro på en dansk trailer, var det dig?
Mvh. Lars
-
Tak for svar.
Ja det er min og den er fra Finland. Men tror ikke det er den de omtaler. Jeg har købt det hos sydfyns autocamper. Niels Erik har selv kørt den hjem (ikke på trailer). Han har dog lejet den ud til et filmselskab i sommers. Måske den har været på trailer der.
Thomas
-
Mary?: hva, hulen mener du med en "James Bond knap"?
Hilsen lambove
James Bond har jo en bil, som kan laves om til en flyver.
En flyver drives jo frem af en propel.
Der sidder en lille propel foran ved køleren.
En James Bond knap er en knap på instrumentbordet, som manuelt aktiverer propellen (ventilatoren).
Det kan gøres på flere forskellige måder.
Meningen med knappen er at have mulighed for også at styre kølingen manuelt og øge kølingen når det er nødvendigt.
F.eks. ved bjergkørsel eller anden krævende terænkørsel.
Man kan også styre kølingen manuelt ved at tænde og slukke for varmeapparatet (og åbne vinduerne).
Men det er ikke sjovt i 30-40 graders varme, eller når man kører på støvede jordveje i bjergene og der ligger en tung lastbil foran.