Jeg kommer lige på banen ...
AHU = 5.43 diff ..
Man kender følgende diffs:
4.86 mere til benzin 110 hk ..
5,43 mere til diesel eller til benzin 78 hk
5.83 mere til diesel 70 hk TD 14er og 16er diesel syncro
6.16 kun til 16er diesel 70 hk TD
5,43 er helt fint til en AAZ eller JX turbodiesel. En 4.86 diff er mere til motorer over 100 heste.
Det primært vigtigste er dog NM på gearkasse, man skal gerne kigge på motorens kraftevne. En TD har mellem 130 og 150 (JX og AAZ) lidt mere farlige er TDI motorer mellem 202 og 230NM, da gearkasserne til vore T3busser maks kun kan klare 178 NM, og så er vi i toppen ...
I finder ud af det ..
Her en link til den bedste gearkassecodeliste ...
http://www.t3-infos.de/images/T3-Getriebe.pdfKig på differentiale, som nævnt skal enten 4.86 eller 5.43 eller 5.83 eller 6.16 være ens med deres 3 bogstaver på begge aksler. Det er kun de 3 bogstaver på gearkasse der har betydning, tallene er for the birds. Og så er der enkelte kloge fuskhoveder der lægger andre krone/spidshjul ind i kasserne for at drille ... men det sker nok kun til juletid ...
Er mere på fjæsbook, ses Jens
ja .. jeg har i år smadret 2 front gearkasser :-) so what ... de andre 4 jx motorer skal vi nok ikke snakke om ...
og lige et billede fra de kloge tyske jagerpiloter der ikke kender højdeforskel på T3 syncro og STAR modeller ... den er lidt ældre ...