Forfatter Emne: Varmemåler og tankmåler \"går ud\"  (Læst 6187 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

adman

  • Gæst
Varmemåler og tankmåler \"går ud\"
« Svar #15 Dato: 21. Marts 2010 kl: 11:11:44 »
Tak for medfølelse.

Hinze: Efter vi havde monteret generator og batteri ladede den med 13,3 og intet fesent lys i ladelampen. Slukker bilen og tænder den igen efter et par minutter. Så aflader den og lyser fesent. Vi kører de 2 km hjem til min far, så vi har både værktøj og strøm i nærheden. Derefter vil bilen ikke starte igen.

Der har ikke været noget forbrug andet end lys på bilen.

JJ: Batteriet er et 24 AH, og er magen til det der ellers har siddet i bilen i de to år jeg har haft den.

Claus: Tro mig, jeg har blandede følelser. Elsker som sagt bilen, og har brugt RIGTIG mange penge og timer på at pleje den. Men vores kørsel i den foregår 95% af tiden i Sverige, og der er man lidt langt fra T3 nettets hjælp.

Nå, nu vil jeg tage ud til bilen og få den bugseret for tredie gang på en uge.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Varmemåler og tankmåler \"går ud\"
« Svar #16 Dato: 21. Marts 2010 kl: 11:54:48 »
Jeg kommer i tanke om; på min første T3 bus havde jeg faktisk et "lignende" problem. Vognen gik i stå, men den "ladede" fint.....

Der går et fedt rødt kabel fra batteri til starter, videre fra starter til generator fra. At en eller anden besynderlig årsag var der ikke forbindelse mellem de to fede røde kabler på den SAMME Pol/bolt på starteren. Lidt fiflen med lidt smergelærred for bedre kontakt, Wupti, funkede det igen.
Med andre ord, den lader kun til starteren!

Giver det mening?

Måler du "ladningen" på batteriet eller på generatoren.

Hinze

adman

  • Gæst
Varmemåler og tankmåler \"går ud\"
« Svar #17 Dato: 21. Marts 2010 kl: 13:37:52 »
Tak for tippet. Måler ladningen på batteriet. Vi prøvede på generatoren, men kan ikke få de to "pinde" fra multimeteret ned i multistikket.

Mads-kaa

  • Gæst
Varmemåler og tankmåler \"går ud\"
« Svar #18 Dato: 21. Marts 2010 kl: 16:50:21 »
Der burde sidde et meget tykt kabel som er skruet fast med en møtrik, det er mellem dette og et stelpunkt du skal måle. Jeg kan tage fejl, men jeg troede ikke der sad multistik på en generator.

/Mads

Mølle

  • Gæst
Varmemåler og tankmåler \"går ud\"
« Svar #19 Dato: 21. Marts 2010 kl: 18:40:25 »
Flemming kører med generator set up med pladestik.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Varmemåler og tankmåler \"går ud\"
« Svar #20 Dato: 21. Marts 2010 kl: 19:37:02 »
24AH lyder lidt småt som batteri. Hvem kan huske hvad et bør være?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

adman

  • Gæst
Varmemåler og tankmåler \"går ud\"
« Svar #21 Dato: 21. Marts 2010 kl: 20:51:57 »
Nu har jeg gransket Haynes, og der står intet om hvor mange ampere batteriet skal være, men der står at gerneratoren skal lade med ikke under 12 og ikke over 14. Omkring de 13 skulle være ideelt.

Det nye batteri jeg købte, er som sagt et magen til det, der sad i før. Havde først købt et andet, men der var ikke plads til det i batterikassen under forreste passagersæde. Det var ca 1/2 cm for højt til at låget kunne lukkes.

Men jeg kan da godt prøve at undersøge om man kan få et batteri i samme dimentioner, men kraftigere.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Varmemåler og tankmåler \"går ud\"
« Svar #22 Dato: 21. Marts 2010 kl: 21:38:12 »
Ring lige mandag eftermiddag, så låner du mit batteri et par dage og ser om det er det - ok?

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Varmemåler og tankmåler \"går ud\"
« Svar #23 Dato: 21. Marts 2010 kl: 22:03:41 »
24AH?! Damn det var bette!
Det jeg kører med er svjh. et 64AH og det føler jeg selv er lige i underkanten...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Varmemåler og tankmåler \"går ud\"
« Svar #24 Dato: 21. Marts 2010 kl: 23:53:15 »
Husk det er en Benzin bil, det er altså ikke som at høvle en dieselbil med kompression igang.

24 AH er ikke meget, men ampere timerne er irrelevant for de problemer. Det er kun starten det er relevant for, når bilen kører skulle generatoren gerne levere varen, medmindre det er en El-bil.

Men et batteri kan være defekt, det har jeg selv prøvet en gang.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Varmemåler og tankmåler \"går ud\"
« Svar #25 Dato: 22. Marts 2010 kl: 00:52:23 »
Også her, hvis det er fra Jem & Fix. Det gik "dødt" efter en tur til hovedstaden, og kors i hytten hvor man står med håret i postkassen.
Hvor i landet befinder den ulyksalige bil sig ?  Kommer du i nærheden af Køge, eller lidt syd for, skal jeg gerne og uden beregning kigge lidt på dit el system. Jeg har flere kvalitetsbatterier på lager, og "fede" kabler til genopbygning af dårligt ledningsnet.

adman

  • Gæst
Varmemåler og tankmåler \"går ud\"
« Svar #26 Dato: 22. Marts 2010 kl: 17:41:15 »
Ups, lige en rettelse: Batteriet er 44 AH.

Aran, det er sødt af dig, men lige nu står bilen hos mekanikeren, som tester til den store guldmedalje. Hans første melding var ellers at den både startede og ladede fint (13,45) efter at han havde haft boosteren på.

Først tænkte jeg at det er typisk, at den ikke fejler noget, når mekanikeren skal lede efter fejlen, men så mens jeg havde ham i røret forsvandt ladespændingen pludseligt, og samtidig gik motoren ned i omdrejninger.
 
Så viste spændingen 11,7.

Han tester videre, jeg går hjem og får lidt mad, og så håber jeg at han har fundet fejlen, når jeg snakker med ham i morgen.

Mølle

  • Gæst
Varmemåler og tankmåler \"går ud\"
« Svar #27 Dato: 22. Marts 2010 kl: 20:48:52 »
Jeg tror at det er den lille ledning fra generatoren til instrumenterne, som er knækket og som kun har forbindelse en gang imellem.

Hvis mekanikeren står med bilen i gang, når ladespændingen falder, så prøv at trække en lus fra den store ledning på generatoren over på det lille spadestik og se om ikke spændingen stiger igen. Gør den det, er der knas med den lille ledning. Kommer der ikke strøm igennem den lille ledning via ladelampen kan generatoren ikke fungere optimalt. og giver kun 9-11V.