Forfatter Emne: Servostyring på JX med et-remsetup.  (Læst 2130 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Servostyring på JX med et-remsetup.
« Dato: 11. September 2009 kl: 00:41:59 »
Når man tager servopumpe med beslag og remhjul fra en AAZ, og bygger på en JX med et-remsetup (med den rigtige krumtap-remskive), så passer delene ikke sammen.
Spørgsmålet er derfor om det er servopumpebeslagene eller krumtap-remskiven som skal være anderledes.... ?
Eller skal alle remskiver fra AAZ-motor/vandpumpe/generator bygges over på JX. (passer generator-remhjulet i såfald på JX, eller skal der også  bruges generator fra AAZ)

Er der evt. nogen som har et billede af det korrekte remskive-setup på en JX med servo, hvis det er skiverne som giver problemet.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Servostyring på JX med et-remsetup.
« Svar #1 Dato: 12. September 2009 kl: 14:22:40 »
Hej Tony

Jeg ved ikke, om disse billeder hjælper dig. Mit set-up er det originale JX-set-up på en 1Y-motor. Dvs. Krumtappen har den lille svingningsdæmper monteret inderst, udover den sidder det originale servoremhjul med 2 spor. Vandpumpen har det almindelige "et-rems-hjul", og generatoren er en alm. 90 A med alm. remhjul. Servopumpen sidder på den originale JX-konsol med sit originale remhjul på. Her kommer billederne, og så må du jo sige til, hvis du skal have andre vinkler eller andet:





Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Servostyring på JX med et-remsetup.
« Svar #2 Dato: 12. September 2009 kl: 16:57:42 »
Tak for billedserien, det hjælper en del på forståelsen af systemet.
Lige et lille tillægsspørgsmål.... er JX-konsollen magen til AAZ-konsollen til servopumpen.  :?:  ...

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Servostyring på JX med et-remsetup.
« Svar #3 Dato: 12. September 2009 kl: 17:32:43 »
Hej Det kan den ikke være , jeg har skruet et remhjul på vandpumpen , for at det skal passe sammen , er der nogen problemer med det , jeg tænker på slid på lejer og sådan .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700