Set fra den logiske side, så kan man benytte sig af alle "normale" hævetag. Det omtalte tag har 2 olietrykdæmpere der skyder taget op, de senere modeller har kun en klappemekanik, den kan man selv bygge. Man skal bare redde GFK taget og forreste kufferttag. Jeg har set, at de forskellige tag har forskellige måder at lukke på.
Mest vigtigt er hullet i taget, skabelonen til mit tag kan man betragte som den første løsning fra Westfalia 1980, uden at der skal ændres for meget. 2 sideskinner i træ til sengepladerne skrues ovenpå, så fitter det allerede. Dette tag har kun den ulempe, at det er lidt smallere i bredden (ca. 117 i stedet for ca. 128). Sengen er ca. 110 cm bred iflg. pladen på mit tag, det er nok til 2 unger.
Senere Joker eller California tag har specielle ombygninger fra Westfalia i tagkonstruktionen. Jeg har allerede set ombygninger på det, men det er utroligt meget arbejde. Man skærer 2/3 af taget op og monterer så alle pladedele fra de senere modeller.
Generelt er mit tag mere stabilt, det er en god løsning til en syncro. De store taghuller opbløder statiske ting.
Jens