0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Skal der ikke betales afgift før den er lovlig med den motor?Og hvorfor sælger du den?
Hvad er motorkoden på den nye motor?
Har Du Foto af rusten ved bagfjedre? Og. Hvordan ser vangen ud ved fjederfæstet?
Citat fra: "mort"Skal der ikke betales afgift før den er lovlig med den motor?Og hvorfor sælger du den?Den kan synes uden afgift, i følge min synsmand.Jeg sælger udelukkende af økonomiske årsager.
Citat fra: "thomasfyn"Citat fra: "mort"Skal der ikke betales afgift før den er lovlig med den motor?Og hvorfor sælger du den?Den kan synes uden afgift, i følge min synsmand.Jeg sælger udelukkende af økonomiske årsager.Den kan sagtens synes, det er ikke problemet, synsmænd skal bare sikre sig at bilen opfylder diverse krav, men derfor er det jo ikke nødvendigvis lovligt, hvis bilen er synet med en motor der er over 20% kraftigere, end den motor som afgiften på den er ud regnet til (den kan jo godt være født med en DG eller en motor der er har flere heste end en DG'er. det ved jeg jo intet om) Men hvis bilen er afgift beregnet til at have en JX'er med 69Hk, er en ABS motor alt for kraftig, (69+20%= 82,8Hk) og da en ABS motor har 90 Hk, er den for kraftig.Der var et smuthul, noget med hvad karoseriet var godkendt til, i forhold til motoren i bilen, (Sådan fik Solow synet hans T3'er der var født med DG'er med 2.2 subaru motor, men det hul er vist blevet lukket)Motor skift til anden motor, og brændstof skal skrives i registrerings attesten, og hvis det ikke er ordnet, så får man en stor bøde fra skat, og selvom man betaler den, er bilen stadig ikke lovlig.Du må undskylde hvis det lyder som om at jeg er ved at ødelægge din annonce, men prøve bare at hjælpe, det ville jo være træls hvis du fik en opringning fra en køber der er blevet taget af Skat, og han giver dig et møjfald over det