Forfatter Emne: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"  (Læst 113597 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #255 Dato: 16. Maj 2016 kl: 17:22:24 »
Hold da op, det er smart.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #256 Dato: 30. Maj 2016 kl: 13:25:31 »
Bagdørene er beklædt og bagagerummet er nu færdigt.

De to hylder ved hjulkasserne er, som nævnt, til vores foldekajakker og rummet under, i venstre side, er tiltænkt pagajer mm.

[attachment id=1 msg=126462]

[attachment id=2 msg=126462]

[attachment id=3 msg=126462]
« Senest Redigeret: 30. Maj 2016 kl: 13:27:32 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Milos camperbus

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
    • Vis profil
  • T3 model: 1983
  • By: 7100 vejle
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #257 Dato: 31. Maj 2016 kl: 09:54:12 »
Tør du godt have øksen hængende der?
I en normal bil var det ikke gået at køre rundt med en økse i bagagerummet. Men i vores kan vi slippe afsted med noget mere. Store knive i køkkenskuffen, stort jernrør som bruges som holder til bordet osv.
Daglig t3 kører gennem 15 år. Stadig med original motor!

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #258 Dato: 31. Maj 2016 kl: 11:55:08 »
Tør du godt have øksen hængende der?
I en normal bil var det ikke gået at køre rundt med en økse i bagagerummet. Men i vores kan vi slippe afsted med noget mere. Store knive i køkkenskuffen, stort jernrør som bruges som holder til bordet osv.

Der er vist ingen tvivl om at bilen og det øvrige udstyr, set i sammenhæng, er beregnet til et anerkendelsesværdigt formål, nemlig camping.

Desuden er den såkaldte knivlov lige blevet lempet, og Pinden har sagt, at der i tvivlsspørgsmål, om hvorvidt loven er overtrådt, vil blive set på både personen og på konteksten, så almindelige mennesker ikke risikerer at komme unødigt i klemme. Det er i øvrigt specifikt blevet nævnt, at man i campingkøretøjer skal have mulighed for at medbringe knive mm.

Den nye knivlov træder i kraft d. 1. juli 2016 : https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=179910

Så alt i alt, så går jeg ud fra, at jeg er på sikker grund. :-)
« Senest Redigeret: 31. Maj 2016 kl: 13:38:22 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #259 Dato: 16. Juni 2016 kl: 10:50:41 »
Ulven har været til en alternativbehandler i Nordjylland, for at få afhjulpet lidt gumpetunghed efter at der er blevet monteret ca 600 kg campinginventar mm.
Så nu trækker den ca. som før ombygningen. Desuden er der blevet indlagt et såkaldt Moment dump fix. En mindre tilføjelse, der gør at motoren ikke så let går i stå, når man slipper koblingen i f.eks. sand, med firehjulstræk og spær tilkoblet.

[attachment id=1 msg=126674]

[attachment id=2 msg=126674]

[attachment id=3 msg=126674]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #260 Dato: 16. Juni 2016 kl: 11:32:22 »
Super... :-) Det ligner at du har været en tur ved RH..  ;D
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #261 Dato: 16. Juni 2016 kl: 12:37:18 »
Super... :-) Det ligner at du har været en tur ved RH..  ;D

Helt rigtigt, Uffe :-)
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #262 Dato: 16. Juni 2016 kl: 18:50:37 »
fedt med en rulletur. Står der RH-motorsport.dk på udskriften?

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #263 Dato: 16. Juni 2016 kl: 19:01:40 »
fedt med en rulletur. Står der RH-motorsport.dk på udskriften?

Ja, oppe i venstre hjørne, men den begrænsede billedstørrelse gør det lidt utydeligt :-) ikk?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #264 Dato: 16. Juni 2016 kl: 19:05:27 »
fedt med en rulletur. Står der RH-motorsport.dk på udskriften?

Ja, oppe i venstre hjørne, men den begrænsede billedstørrelse gør det lidt utydeligt :-) ikk?

[attachment id=1 msg=126688]

right on  8)

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #265 Dato: 29. Juni 2016 kl: 16:17:42 »
Jeg må erkende at det ikke er helt uproblematisk at få 100Nm mere i sådan en tung vogn.

Tidligere, når jeg accelererede op ad bakke, opstod der en irriterende rumlen, som var forårsaget af de grove General Grabber dæk, som formodentlig gik i svingninger ved kraftig påvirkning. Men det var kun i 1. og 2. gear, ellers var de såmænd meget stille og behagelige at køre med.

Efter, skal vi sige motorjusteringen, begyndte den at rumle infamt ved alle kraftige accelerationer op gennem gearene.

Det er min teori at de mange Newton får gummidubberne til at bøje, når de skal flytte de over 3 tons, og et forsøg med de gamle hårde originale dæk reducerede da også rummelen kraftigt.

Jeg syntes også at bremseevnen med Grabber dækkene var noget tvivlsom og ikke særligt kontant, ligesom jeg følte at gearingen måske var blevet en anelse høj, idet den med Grabberne var blevet 111%, af original dækkenes gearing.

Som konsekvens af alt dette har jeg ledt efter nogle lidt mere civiliserede dæk og fundet frem til at det skulle være Nokian Rotiva AT 245/70 16 Ekstra load.
Selv om der er 10 mm gummi på dem, er der langt større gummioverflade på dem end på Grabberne med meget store og brede riller.

Rummelen ved acceleration er ikke væk, men den er blevet noget mindre og jeg håber at den vil reduceres yderligere efter nogle tusinde kilometers slid. Bremseevnen er blevet mærkbart forbedret, og kørslen er blevet noget blødere og behageligere. Gearingen er kommet ned på 107% af original gearingen, så den trækker nu mere harmonisk omkring 2000 rpm.

Alt i alt en forbedring, da langt hovedparten af Vores kørsel jo skal foregå på landevejen, men jeg har sgu svært ved at vænne mig til udseendet, af de noget mindre og også mindre rå hjul:-)

En anden ting, der undrer mig er, at max lufttrykket i Nokian dækkene er 51 psi, mens jeg over ca 4000 km, har slidt Grabberne jævnt, med et tryk på 60 psi.
De har et max dæktryk på 80 psi, men også et lastindex på 120 mod Nokian' ernes 111.

Jeg har pumpet Nokian dækkene op til max tryk og testet dem med kridt, for at se om de trådte nogenlunde jævnt. Og det gjorde de tilsyneladende.
De skulle kunne bære 1090 kg pr dæk og Ulven trykker max 900 kg pr baghjul, så det burde være i overkanten med 51 psi, men det må tiden vise.

Hvis der er nogen af jer kloge hoveder der har en kvalificeret forklaring på den tilsyneladende store forskel i dæktryk, så hører jeg den gerne.

[attachment id=1 msg=126810]
« Senest Redigeret: 29. Juni 2016 kl: 16:34:17 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #266 Dato: 29. Juni 2016 kl: 18:41:28 »
det er da et fedt luksusproblem, at have for mange Nm. Det gad jeg da godt  :P Der er sgi da også monstertræk hvis dækkene ikke kan følge med.

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #267 Dato: 29. Juni 2016 kl: 22:18:20 »
Kan det være kardan'en og ikke dækkene?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #268 Dato: 29. Juni 2016 kl: 22:46:07 »
Det kan godt være en vekselvirkning af viberationer op gennem kardan'en, men jeg er ret sikker på, at det er er forårsaget af vred i knopperne på dækkene, da det næsten forsvandt med de gamle standardhjul på.
Desuden synes det at være belastningsbaseret og ikke omdrejningsbaseret. Typisk ved heavy kraftoverførsel, og kun til asfalt
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #269 Dato: 03. Juli 2016 kl: 16:05:15 »
Hej Kim :-) Jeg skal nu til stille og roligt til at lave min T5-Transporter-Lang-TDI-130Hk-6 Gear, om til en Camper og vil starte med et vindue i skydedøren ligedan dine. Har du et link til dem hvor de kan købes og måske lidt om hvordan du monteret dem på din. Mvh Frank
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin