Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Kjeld

Sider: 1 ... 4 5 [6]
76
Diverse / S: Skorstenssæt for Truma E 2400
« Dato: 08. April 2014 kl: 09:12:56 »
Komplet skorstenssæt for Truma E 2400

Indholder: Skorsten, 1 m udstødningsslange, 1 m indsugningsslange og 2 stk. spændebånd, 1 clip til slange.

Nyt, aldrig brugt.

Kan ses / afhentes i Kbh NV. evt sendes med GLS.

350 kr.

vh Kjeld

77
Interiør / K: Luftdyse til interiør
« Dato: 08. April 2014 kl: 08:20:42 »
Hej,

jeg mangler en enkelt luftdyse/spjæld - er der en, som har en liggende i rodekassen??

vh Kjeld

78
WBX/LBX Fora / Fælge og ET 50
« Dato: 16. Marts 2014 kl: 16:06:50 »
Hej,

Vil en fælg med ET 50 passe på en god gammel 2wd T3,
Feks en 16" 205/55/r16 5x112, ET 50, eller er det max ET 30?

Vh Kjeld

79
Diverse / Vinteropbevaring - hvad skal der gøres
« Dato: 16. Oktober 2013 kl: 12:56:38 »
Hej,

så er det desværre blevet tid til, at den gamle Vanagon af have pladerne af og ind og stå i den "varme" lade..
Er det at anbefale at klodse den op, eller har det ikke noget at sige (ud over jeg skal køre på ovale hjul til foråret..)?

Hvad skal jeg ellers have på min huske liste?

- Strøm på batterierne
- Aftøret vand (forbrug) tanken, måske lidt rens i
- Musefælde, mølposer og andet godt mod smådyrene..
- Fed gang voks
- Andet?

vh Kjeld

80
Alt andet / Fælge søges
« Dato: 14. September 2013 kl: 20:20:32 »
Hej, søger nogle fælge (4 stk) i sort/god/flot stand. 14" eller 15". Evt. gerne med dæk (størrelse 215r/14c eller lignende) Skriv en PM hvis I har noget liggende på loftet.. :)

vh Kjeld

81
WBX/LBX Fora / Auto/fartpilot
« Dato: 10. September 2013 kl: 13:23:56 »
Hej,

i min Vanagon WBX US 1.9 fra 83 er der en delvis monteret fartpilot. Kunne være lækkert at få skruet på den så den også fungerer.
Jeg har endnu ikke fået kigget så meget på den, og ikke helt gennemskuet den. Så lige et par generelle spørgsmål til den.

Er det en stardard model som VW smed i (det er en import fra US) eller er der et hav af forskellige modeller?
Kan se at der (det går jeg ud fra), at der mangler et speedometer kabel/kabel fra hjul til måle enhed.  - Sikkert en vigtig del.. Stadard, eller nogle specielle split kabler?
Nogle specielle regler der skal overholdes med sådan en fætter. Bremselys, afbrydelse via gas/bremse (jeg har en ekstra monteret enhed med et par store knapper, som allermest minder om noget fra Nordminde videomaskine fra 80. Start, stop og pause knap. Styres det så manuelt?

Vi få taget nogle billeder af den.

Nogle der har erfaring med sådan en fart pilot - eller generelt fartpiloter?

vh Kjeld

82
Generelt / Kasko og startspærre
« Dato: 25. August 2013 kl: 20:08:42 »
Hej,

Jeg har lige talt med TopDanmark ang. kasko af min T3-83. De kræver der er startspærre i.
Hvad gør man så? Eftermonterer en startspærer, eller skifter forsikringsselskab?

vh Kjeld

83
Elektrisk / Spændingsforskel mellem generator og batteri
« Dato: 30. Juli 2013 kl: 11:05:03 »
Hej,

Jeg har været på opgaven med at forbinde det 30år gamle 7+ AH køleskab til mit forbrugsbatteri så det kunne køre ren 12 volt, og er blevet lidt klogere. Måske også lidt mere forvirret/usikkert.. Strøm er ikke bare et simpelt batteri.. Anyway, jeg har droppet ideen, idet ikke ikke virker særligt logisk. Det virker, men sikkert med stor fare for at ødelægge batteriet efter 5-6 timer.

Anyway, jeg har i den forbindelse målt lidt på strømmet - ville jo gerne sikre mig, at batterier bliver fuldt ladet. Jeg måler 13.8 på generatoren, og ca. 1 volt mindre på batteriet.

Ud fra Kims tidligere henvisning http://www.t3nettet.dk/media/kunena/attachments/2730/P1022326_2013-04-26.JPG - er det meget normalt at se et spændingsfald mellem generator og batteri. Men der står også samtidig, at det kræver 14.4 volt at lade batteriet. Ud fra det må jeg konkludere, at jeg ikke lader optimalt.

Hvad gør man så - linket beskriver - for mig - det som et problem idet der er et tab, men ikke en forslag på en løsning..
Klatlader man bare batteriet, og accepterer 3/4 opladning, skifter generatoren ud med en der laver mere strøm, eller banker lidt på regulatoren (..) så den giver mere strøm??

Hvis linket beskriver en almindelig opførelse af generator og batteri - altså et tab på op til 1.2 volt - hvorfor smider man så ikke noget mere strøm  ud af generatoren, f.eks. 15.5 volt, som så ender på 14.4 volt når det endelig rammer batteriet, hvorved en optimal ladestrøm opnås?

Kald mig gerne "grøn" :)

vh Kjeld

84
WBX/LBX Fora / Dækstørrelse
« Dato: 30. Juni 2013 kl: 17:54:09 »
Hej,

Hvad størrelse dæk er min Vanagon '83 født med?

Jeg synes de nuværende 14" tommer virker lidt små at se på.. Hvordan vil den have det med 15" eller 16" ?

Vh Kjeld

85
Diverse / Vand i lygterne...
« Dato: 26. Maj 2013 kl: 20:45:42 »
Hej,

de sidste 3 gange jeg har været ude og trille i WBX-83-Vanagon'en, har jeg desværre passeret nogle større regnbyer.. Jeg har lagt mærke til, at tæppet omkring koblingen har været fugtig, og i dag kiggede jeg lidt nærmere på det. Der løb stille og roligt vand ned bagved sikringsboksen.. Samt de to luft rum/kanaler (som går videre over i dørene) var fyldt med vand. Der stod måske 2-3 cm i dem.. Det holder selvfølgelig.

Jeg tænker det kommer ind ved forlygter, som må mangler pakninger eller lignende, eller ved køler risten. Har endnu ikke haft det pillet af.

Er der nogle, som har oplevet ligende?

Vh Kjeld

86
Biler.. / Westfalia indretning
« Dato: 17. Marts 2013 kl: 08:17:18 »
Hej,

er det til at få fat i brugte Westfalia indretninger (skabe) osv, i det danske land - og har I nogle ideer om hvad de ligger på ca?
Er det noget folk har liggende, ved autoophuggere, andet?

vh K

87
Biler.. / Søger VW Camper
« Dato: 18. Februar 2013 kl: 08:50:27 »
Hej,

jeg søger en T3 VW Camper - Westfalia eller Multivan med udstyr - i fornuftigt og køreklar stand. Dvs. minimal rust og velfungerende motor, gear, kobling osv. Fra '90 eller ældere .

Hvis I kender til noget så smide gerne et link/info her på forummet, evt. via PM.

Tak og vh Kjeld

88
Generelt / Vægtafgift og forsikring?
« Dato: 22. Marts 2012 kl: 14:14:05 »
Hej,

jeg planlægger at anskaffe en T3 '87, altså som kan kategoriseres som klassiker (25år).

Er der nogle der kan give en god måde og billig måde at betale vægtafgift og forsikring på den.

De forskellige forsikringer jeg har snakket med kræver, at for de vil forsikring den billigt, så skal det stå i aflåst garage. Ikke en mulighed.

GF vil dog gerne forsikre den (6000 km om sommeren, og ingen kørsel om vinteren), men det kræver at den står med plader (helt årlig vægtafgift), selvom den er i garage og ikke på vejene. Virker lidt som spild af penge til vægtafgift.

Hvis jeg piller pladerne af - den står jo alligevel i garage ud fra deres betingelser - ophører deres forsikring og den er ikke længere dækket.

For meget virker det lidt som en mærkelig sammensætning..

Nogle der har et par fif til hvordan det bedst gøres?

Vh Kjeld

Sider: 1 ... 4 5 [6]